Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Feriebolig i Florida

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-16, 12:58   #21
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.808
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Feriebolig i Florida

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hos oss var det ingenting å si på renholdet, men bassenget var ikke stort, nei. Men det så vi jo på bildene så det kom ikke som noen overraskelse. Jeg syns uteområdet var mer enn stort nok, men vi er jo bare tre.

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg synes også det var stort nok og vi er fem. Vi var jo mest ute og fartet eller over i det store bassenget om vi hadde hjemmedag.

Neida, ingen overraskelse for oss heller. Og vi koste oss masse i fellesområdet. Men AC'en sviktet og det tok 2 dager å få den i orden igjen. Og da ble liksom alt så trangt og innestengt. Vi er veldig glad i å sitte på verandaen på kvelden, og syns det ble litt trangt her. Men for all del. Flott område altså. Vi har lært at for oss som familie, så passer det bedre med litt større uteplass.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-16, 12:59   #22
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Feriebolig i Florida

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Vi leide hos ett norskt par som bodde i Bergen. De hadde hus i Windsor hills. Anbefales! Flr lå det noen hus og leiligheter der på finn. Ikke søkt nå. Vi fant også hus der på andre Amerikanske sier.

Der bodde vi og, kanskje samme huset?

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-16, 13:41   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feriebolig i Florida

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Neida, ingen overraskelse for oss heller. Og vi koste oss masse i fellesområdet. Men AC'en sviktet og det tok 2 dager å få den i orden igjen. Og da ble liksom alt så trangt og innestengt. Vi er veldig glad i å sitte på verandaen på kvelden, og syns det ble litt trangt her. Men for all del. Flott område altså. Vi har lært at for oss som familie, så passer det bedre med litt større uteplass.

Hadde ACen sviktet hos oss hadde vi nok dødd, ja. Alt var i tipptoppstand da vi var der, heldigvis. Vi brukte uteområdet mest om morgenen og ettermiddagen til lek og litt soling, vi satt ikke noe særlig ute på kvelden. Vi var jo ute mesteparten av dagen. Men vi hadde jo AC som funka, da.

Fellesområdet syns vi ganske slitsomt, mest på grunn av andre nordmenn, faktisk. De la håndklær på alle solsengene, og proppet små babyer i bassenget og forventer at andre så etter dem. Vi er jo spesielt allergiske mot andre nordmenn på tur, så vet at det gikk mest på oss, altså.

Husene er privateid, og jeg fikk inntrykk av at de brukte ulike vaskefirmaer o.l. så kan sikkert hende det er litt ulik standard. Vi var blant annet i kontakt med noen dansker i samme kompleks, som ville ha oss til å signere på en veldig rR avtale, og lite var på stell.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-16, 20:08   #24
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Feriebolig i Florida

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi leide hus her: http://www.encantadaflorida.com/ gjennom itrip etter anbefaling her på FP. Det var vi strålende fornøyd med.

Her bodde vi i fjor, veldig fornøyd!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-16, 20:24   #25
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feriebolig i Florida

Onkelen min eide en leilighet rett ved Disneyland tidligere. Den er solgt nå.
Tror at det er på det område som Tallulah har skrevet.
Av bildene som jeg har sett så var det superfint anlegg. Et bittelite basseng ved terrassen og stort felles svømmebasseng + en kinosal/klubbhus.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-16, 20:26   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feriebolig i Florida

Det høres ut som Paradise Palms!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-16, 21:18   #27
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Feriebolig i Florida

Noen venner av meg leier ut denne.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-17, 00:04   #28
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feriebolig i Florida

Drar opp denne jeg, og skal til å sjekke linkene som er langt ved i denne tråden. Flotte tips om områder det er flott å bo i Orlando-området.

Vi er på jakt etter steder i "midtbeltet" av Florida Orlando og ut til begge kystene, selv om Orlando (parker) og Tampa (flyplass) er stedene vi vet vi skal. Jeg vet også at vi vil være en god stund på Anna Maria Island litt sør for Tampa. Vi er ikke ute etter myldrende liv og masse high rises og/eller partyfaktor, men kan sikkert ta noen dager et sånt sted altså. Basseng er et must og nær kysten vil vi gjerne ha stranden rett ved, men ikke på død og liv. Det vil vi jo få på Anna Maria Island. Sanibel har jeg alltid ønsket meg til, men etter jeg fant AMI så tenker jeg at det høres faktisk hakket bedre ut for vår del.

Så spm er egentlig om vi skal bare være på AMI og i Orlando, eller legge til et sted til. Har du noen erfaring med en nydelig sted? Vi er 5 i familien, og vi ønsker ikke å leie veldig dyrt. Ønsker egentlig å mestre å kunne legge opp til en fin tur med nedtonet forbruk, dog ikke type sparebluss.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-17, 00:26   #29
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feriebolig i Florida

Likte veldig godt de rekkehusene flere har bodd på (Encantada). Virker jo som en veldig god pris for flotte og store leiligheter. Er det langt til fellesområdene/bassengene?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-17, 07:11   #30
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feriebolig i Florida

Jeg kan anbefale Bella Piazza igjen. Vi drar igjen i høst, og gleder oss veldig. Leilighetene er store, 3 soverom og 3 bad. Anlegget har to bassengområder, et veldig stort og et litt mindre. Vi har bare vært der i lavsesong (oktober og februar), og da hadde vi ofte bassengene for oss selv. Gangavstand til butikk og noen restauranter, og ca like langt ut til hver kyst.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-17, 07:34   #31
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Feriebolig i Florida

Det er nydelig i St.Augustine oppe i nordøst. Det kan anbefales.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-17, 08:35   #32
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feriebolig i Florida

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Likte veldig godt de rekkehusene flere har bodd på (Encantada). Virker jo som en veldig god pris for flotte og store leiligheter. Er det langt til fellesområdene/bassengene?

For oss var det 200 (?) meter å gå. Det var ikke langt, men heller ikke sånn at vi hørte noe fra det i vår leilighet. Og så satte ungene veldig pris på den lille "pytten" vi hadde av et svømmebasseng på vår egen terrasse. Vi bor gjerne der igjen neste gang.


Ellers er jeg enig med Millact at hvis man skal litt bort fra storbyen og ut til kysten, så er San Augustine helt nydelig. Det er i tillegg en av USAs aller eldste byer (den eldste?) og å gå rundt i sentrum er litt som å være i Abra havn, men med ordentlige butikker.

Stranda var flott også. Vi bodde ved stranda og kjørte inn til sentrum om kvelden heller enn motsatt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no