Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Loftetasje, vinduer og unger

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-13, 10:42   #21
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.923
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Loftetasje, vinduer og unger

Varmepumpe som kan brukes til kjøling på sommeren på de varmeste dagene er gull verdt. Ikke at en nødvendigvis har det så kaldt, men en får dratt ut all den klamme luftfuktigheten.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 10:55   #22
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Loftetasje, vinduer og unger

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hvorfor ikke på ditt eget rom?

Jeg har en som har gått ganske mye i søvne, og da trekker han inn på rommet mitt. Jeg våkner jo av det, men enn hvis jeg ikke gjør det, liksom? Det har nok gjort at jeg er litt ekstra forsiktig med åpne vinduer. Ikke at det har vært noen reell problemstilling hos oss da, siden vi bor i 1. etasje. Det er heller primært den store mengden katter i nabolaget som gjør at jeg lar vinduet stå i luftestilling.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 11:00   #23
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.550
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Loftetasje, vinduer og unger

Skjønner. Jeg har også en som går i søvne, men jeg sover så lett at jeg våkner før han setter føttene på gulvet, dørene våre er i vinkel og er på gløtt om natten, så jeg anser det som svært usannsynlig at han kommer inn uten at jeg våkner. Da er jeg i så fall såpass i koma at det er uforsvarlig i seg selv at vi er alene.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 11:36   #24
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Loftetasje, vinduer og unger

Vinduet har ikke sol annet enn ved soloppgang, så rullegardinen har ingen annen funksjon enn å gjøre det mørkt. Den er oppe hele dagen for å få inn luft. Hadde dørene åpne i natt for å få gjennomtrekk. Det kjipe med der er om hunden begynner å bjeffe, eller at katten kan gå inn der og dermed vekke henne.
Kastet ut katten da. Det fungerer jo.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 12:18   #25
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Loftetasje, vinduer og unger

Aircondition på hjul.
Bråker som et uvær, men det funker. Vi setter den på rommet en halvtime/time før leggetid, og når hun da legger seg er rommet ca 16 grader kaldt.
Og så flytter vi den mellom soverommene etter behov.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 12:49   #26
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Loftetasje, vinduer og unger

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Aircondition på hjul.
Bråker som et uvær, men det funker. Vi setter den på rommet en halvtime/time før leggetid, og når hun da legger seg er rommet ca 16 grader kaldt.
Og så flytter vi den mellom soverommene etter behov.

Hvilken har dere? Jeg fantaserer hardt om noe sånt hver natt. Ett spørsmål til siden jeg er i gang, må de kvitte seg med vann på noe vis? Slange ut av vinduet, eller hvordan fungerer det?


Sist redigert av dharma : 21-05-13 kl 12:55.
dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 12:52   #27
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Loftetasje, vinduer og unger

Her er det utlufting på dagtid, med lukkede dører som gjelder. Problemet her er vinden, alle dørene smeller jo igjen om vi prøver oss med gjennomtrekk om natten.

Vårt vindu står på vidt gap da, men ikke ungenes. Er praktisk talt tre etasjer ned her.

Drømmer også om flyttbar aircondition.

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 13:07   #28
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Loftetasje, vinduer og unger

Jeg torde ikke ha det vidåpent på vårt rom heller, i den tiden da minsten var liten og ofte kom inn til oss om natta.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 13:13   #29
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Loftetasje, vinduer og unger

Varmepumpe har vi, men nede. Tror ikke det er kjøling på går, men det er uansett ikke aktuelt med varmepumpe oppe. Det er det ikke bruk for.

Mannen foreslo en hjemmelaget barnesikring med wire, slik at man kan få en lufteåpning litt større enn i dag, men fortsatt med så liten åpning at det ikke går an å falle ut. Tror det er bare ca fem cm åpning i dag, og dobbelt så mye byr på få problemer sikkerhetsmessig.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 19:32   #30
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Loftetasje, vinduer og unger

Barnesikring på vinduene, og dørene oppe. Bruker dørstoppere fra IKEA på alle dører(fremdeles) så slipper vi at de smeller igjen.
Dørene står oppe hele dagen og markiser/rullgardiner er nede, selv om solen ikke står rett på.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 19:45   #31
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.982
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Loftetasje, vinduer og unger

Er det mulig å sette på sprinkler på vinduet oppe - det må vel være mulig å kunne montere dette innenfor et vindu som åpnes utover.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 20:08   #32
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.036
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Loftetasje, vinduer og unger

Jeg tør forøvrig ikke ha vinduet på fullt gap i noen som helst etasje eller på noen som helst sitt rom, hverken når vi er borte eller om natten, med tanke på at noen kan komme seg inn.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-13, 12:17   #33
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Loftetasje, vinduer og unger

Opprinnelig lagt inn av dharma, her.

Hvilken har dere? Jeg fantaserer hardt om noe sånt hver natt. Ett spørsmål til siden jeg er i gang, må de kvitte seg med vann på noe vis? Slange ut av vinduet, eller hvordan fungerer det?

Vi har en skikkelig stygg en.
Den står i kjellerboden nå, så jeg kan ikke helt finne ut hva den heter, men kan det ha vært Matsui? Den er laget for å kunne kjøle ned rom opptil 16 kvm mener jeg å huske, og har en diger slange man helst skal henge ut av vinduet, vi legger den vanligvis ut vindu/dør da går det fortere, men det er ikke helt nødvendig. Slangen er litt for stor til å kunne dyttes ut av et vindu med barnesikringen på nemlig, og siden det er helt uaktuelt å ta opp det (har klatrende uvettige unger på 1 & 3 år, og har mareritt om at barnesikring ikke er bra nok heller, så helst vil jeg spikre igjen vinduene noen år ) ender den som oftest ut døra.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-13, 12:19   #34
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Loftetasje, vinduer og unger

Fant den her: http://www.elkjop.no/product/hjem-og...ition-mpa9kwrn
Den duger, og kan også brukes som vifte, og selv om den bråker og er stygg så er det ikke noe som er så deilig som å kunne legge seg i et avkjølt rom når det er stekende sommervarme. Uvurdelig for meg med min migrene i alle fall.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-13, 12:47   #35
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Loftetasje, vinduer og unger

Aldri, aldri, aldri vidåpne vinduer i andre etasje mens ungene er uten tilsyn. Min seksåring klatrer i vinduskarmene, helt uten tanke for at hun kan ramle ut.

Jeg har kjøpt godkjent vindussikring på Jernia, som brukes på vinduene oppe. Det er billig forsikring mot å ramle fem meter fritt fall.


Denne typen er også godkjent som innbruddsikring.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 10:20   #36
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Loftetasje, vinduer og unger

Det kan i hvert fall skje uhell svært fort. I vårt tilfelle rakk svigermor bare gå ut av rommet, så det var ikke slik at de fikk leke der inne. Hun var jo sikker på at barna fulgte henne. Glemmer aldri den følelsen når storesøster ropte at lillesøster ramlet ut vinduet. Jeg var høygravid med nummer tre og LØP ut, uten tanke på magen og alt. Og der lå hun, men brillene på skjeiva. Helt uskadd, kun et lite rift ved øret. Helt utrolig! Hun landet på gress. En halvmeter unna var det en stor sten. :grøss:
Jeg blir fortsatt kvalm av å tenke på det, 9 år etter!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 12:00   #37
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Loftetasje, vinduer og unger

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 12:00   #38
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Loftetasje, vinduer og unger

Ja, også

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 12:08   #39
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Loftetasje, vinduer og unger

Vi har en 5 åring som hater å ha vinduer oppe, for da kommer det fluer og dyr inn! Nemlig!
I går knertet mannen ei lita flue på stua, og da kom det fra 5 åringen: «no sjer dåkk koss det bli når dåkk har vinduan åpen!!»

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no