Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Insekt-sikring til vinduer

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-13, 20:43   #1
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Insekt-sikring til vinduer

Jeg er ganske livredd stikkende insekter, og da spesielt veps. I vårt gamle hus laget mannen til ei ramme med fluenetting som han satt på fra utsiden, for der slo vinduene innover. Her vi bor nå har vi både doble, gammeldagse vinduer, og eldre husmorvinduer. Er det mulig å lage til en løsning slik at nettingen kan tas enkelt på og av, slik at vinduene kan åpnes uten for mye mikkmakk? Jeg ser for meg netting som festes til vinduskarmene med borrelås eller noe sånt. Finnes det?

Jeg blir lettere panisk av å starte morgenen med et hyl hvis jeg hører summing. I vårt forrige hus opplevde jeg (før nettingen kom på) at ei humle ramla rett ned i håret mitt fra vinduet, og deretter ble borte, vi fant den ikke. Senere på morgenen våknet jeg av at den krøp oppover armen min.
Da var det like før jeg gikk ned for telling. Heldigvis reddet mannen meg.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-13, 20:45   #2
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Insekt-sikring til vinduer

Det finnes ferdige pakker med både borrelås og nett. Vil tro de er i flere butikker, jeg kjøpte på Jernia nå sist.

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-13, 20:47   #3
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Insekt-sikring til vinduer

Pakker med nett og borrelås får du "overalt". Jernia, Kid, Princess, Clas Ohlson osv.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-13, 20:47   #4
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Insekt-sikring til vinduer

Vi har myggnetting med borrelås på soverommene i sokkelen.
Tror vi kjøpte de på Clas Ohlson.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-13, 20:50   #5
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Insekt-sikring til vinduer

Åh! Det finnes! Jeg er reddet!! Finnes de i ulike størrelser, eller med muligheter for tilpassing?

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-13, 20:54   #6
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Insekt-sikring til vinduer

Du klipper til den nettingen du får med. Kjøpte pollen-nett nå og det var til størrelsen 130x150.

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-13, 20:54   #7
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Insekt-sikring til vinduer

Opprinnelig lagt inn av mamaria, her.

Åh! Det finnes! Jeg er reddet!! Finnes de i ulike størrelser, eller med muligheter for tilpassing?

Ja de finnes i ulike str

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-13, 21:19   #8
Capri
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 79
Capri har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Insekt-sikring til vinduer

Kjøpte på Jysk idag. Mener de kostet rundt 30 kroner.

Capri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-13, 21:22   #9
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Insekt-sikring til vinduer

Farem min har snekret enkle rammer som passer i vinduskarmen på vinduene på hytta. Disse er trukket med insektnetting og settes inn i karmen etter at vinduet er åpnet. Så fester vi dem enkelt med en kile i underkant. Lett som en plett og ødelegger ikke vinduskarmen, slik borrelås kan gjøre.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-13, 21:28   #10
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Insekt-sikring til vinduer

Vi har hatt sånn bodelås-greier til verandadøren (der passer det liksom dårlig med ramme som kiles fast, all den tid folk og dyr skal gå inn og ut) det hang fint... sånn ca en halvtime. Ja, uten tvil ekstra belastning i at vi gikk inn og ut, men det funket rett og slett ikke.

Jeg har lyst å få ramme til soveromsvinduene ja (det er jo ikke som om de åpnes og lukkes daglig heller) men vi har noen idiotiske merkelige vinduer som vipper innover i rommet, fra oven (fast nede) og i det hele tatt...idiotiske vinduer. Om jeg noen gang vinner i lotto er det en av tingene som ryker...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-05-13, 22:09   #11
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Insekt-sikring til vinduer

Foran verandadøra så er i alle fall denne typen fra Clas Ohlson gull verdt når døra skal stå åpen og det springer stadig folk ut og inn.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 18:58   #12
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Insekt-sikring til vinduer

Hvordan festes den?

Høyst interessert, etter fjorårets erfaring med vepsebol...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 19:14   #13
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Insekt-sikring til vinduer

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Hvordan festes den?

Høyst interessert, etter fjorårets erfaring med vepsebol...


Det er en list vi har limt på karmen over døra også kan vi ta av og på lamellene etter sesong.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 22:28   #14
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Insekt-sikring til vinduer

Vi har forsøkt ulike billigvarianter av den borrelåsnetting, men kun Tessa som har vært solid over tid. En sånn oransje pakke kjøpt hos en fargehandel faktisk. Her står de permanent, dvs at de ikke tas opp. Er usikker på hvordan de vil holde seg. Billigvariantene holdt ikke i borrelåsen i det hele tatt. Her er det åttebente som er høyst uvelkomne

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 22:55   #15
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Insekt-sikring til vinduer

Dette minner jeg om at jeg må se å få opp borrelås og nett her også. Det er ikke veps og humle jeg frykter, men edderkopper. Jeg lar heller være å lufte skikkelig enn å risikere at det kommer slike kryp inn vinduet mitt. :grøss: På dagtid setter jeg heller opp ytterdøra og soveromsdøra for å få luftet skikkelig, men det begynner å bli varm om natta gitt.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 23:00   #16
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Insekt-sikring til vinduer

Luvi: Spray forebyggende med Boss Biologisk insektsmiddel i tillegg til å ha nett I tillegg kan du spraye direkte på beistet om du skulle være så uheldig å støte på en, så vil den dø-dø-dø-dø-dø-dø i løpet av kort tid.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 23:02   #17
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Insekt-sikring til vinduer

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Luvi: Spray forebyggende med Boss Biologisk insektsmiddel i tillegg til å ha nett I tillegg kan du spraye direkte på beistet om du skulle være så uheldig å støte på en, så vil den dø-dø-dø-dø-dø-dø i løpet av kort tid.

Hvor får man kjøpt det? Hos Plantasjen kanskje? Sprayes det på yttersiden av vinduet? Hadde noe lignende spray for noen år tilbake husker jeg nå. Litt usikker på om jeg ønsker å spraye direkte på insekter for at de skal pines til de dør, men jeg klasker de derimot rett ned med en avis eller lignende om jeg finner de i nærheten av meg.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 23:02   #18
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Insekt-sikring til vinduer

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Foran verandadøra så er i alle fall denne typen fra Clas Ohlson gull verdt når døra skal stå åpen og det springer stadig folk ut og inn.

Dette skal i hus prompte! Som Malama så har jeg erfaring med vepsebol. I fjor åpnet jeg nesten ikke terassedøra pga vepsebol i garasjetaket rett utfor. Taket er nå behørlig sprayet, men siden jeg er livredd vepser osv så skal jeg ha den typen nett ja!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 23:05   #19
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Insekt-sikring til vinduer

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Det er en list vi har limt på karmen over døra også kan vi ta av og på lamellene etter sesong.

Følger listen med?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 23:10   #20
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Insekt-sikring til vinduer

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Hvor får man kjøpt det? Hos Plantasjen kanskje? Sprayes det på yttersiden av vinduet? Hadde noe lignende spray for noen år tilbake husker jeg nå. Litt usikker på om jeg ønsker å spraye direkte på insekter for at de skal pines til de dør, men jeg klasker de derimot rett ned med en avis eller lignende om jeg finner de i nærheten av meg.

Det er et skadedyrsfirma som lager denne. Du finner mer info på hjemmesiden deres Vi sprayer den rundt vinduer, dører, luftekanaler, langs mur etc. Innendørs varer den opptil 8 uker. Utendørs litt etter vær og vind. Jeg må innrømme at jeg ikke forholder meg til edderkopper på noe som helst rasjonell måte, og selv om jeg er så utrolig human mot resten av dyre- og insektslivet så faller de rett og slett utenfor Men et liv med fobi gjør noe med en

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no