Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Småformelle klær i varmen

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-16, 10:39   #1
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Småformelle klær i varmen

Overskriften sin, det.

Jeg skal på konferanse i Texas om noen dager, og ser at temperaturene ligger rundt 33 midt på dagen (og 85% luftfuktighet, eller noe..). Inne på konferansesenteret og hotellet er det sikkert kaldt, men til og fra og pauser osv. ute vil det jo være varmt. Jeg har ikke helt kontroll på dress code, men vanligvis går jeg i kjoler, skjørt+bluse og ofte dressjakke/blazer på sånne greier, og med strømpebukse. Hvordan i alle dager får en til en sånn type bekledning når det er kokvarmt ute og sikkert kaldt inne? Og kan en gå med bare legger på en semiformell konferanse? Alle disse første verdens-problemene!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-16, 11:06   #2
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Småformelle klær i varmen

Selvsagt kan man gå med bare legger! Knelangt skjørt, så er det formelt nok. Spørs jo hva slags konferanse, så klart. Mitt konferanseantrekk forrige uke (i 30 grader) var enten skjørt eller litt løse bomullsbukser, ermeløs skjorte og blazer (til innendørs bruk).

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-16, 11:11   #3
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Småformelle klær i varmen

Hjelper ikke at jeg hater å gå med bare legger, da. Men ja, med langt nok skjørt er det vel greit nok.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-16, 11:12   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Småformelle klær i varmen

Konferanser i USA er vanskelig! De har det jo ISKALDT inne, også får man en stekepanne av varme i hodet når man går ut. Mitt tips fra da jeg bodde der var å alltid ha en carigan og et skjerf i veska.

Bare legger burde gå bra. Min bransje er jo svært uformell i klesveien, men sidne amerikanere jevnt over er litt mer formelle enn her, så unngår jeg jeans som regel. Norske sommerantrekk som ikke er altfor korte burde være innafor. Om du hater å gå med bare legger ville jeg tatt på tynn strømpis, det er ganske vanlig blant amerikanske businesskvinner, altså.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-16, 11:21   #5
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.958
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Småformelle klær i varmen

Jeg sier bare lag på lag!

Ta gjerne på tynn strømpebukse/strømper til skjørt. Det er ofte kaldt å sitte mange timer inne med bare legger. Jeg har ofte med blazer, eller tynn ull cardigan og stort sjal.

Lykke til på tur. Det er kjekt å være på konferanse i Texas.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-16, 11:22   #6
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Småformelle klær i varmen

Cardigan og skjerf i vesken var lurt, det har jeg i grunnen ofte her hjemme også. :kaldt kontor: Jeg har vært på tilsvarende konferanse i mindre format i Brussel, og da var det typisk dress med eller uten slips og drakt/skjørt og bluse som var gjennomgående, så litt formelt er det vel. Har et par tynne lyse strømpiser som burde funke greit. Jeans er nok ikke aktuelt nei, det bruker jeg knapt på jobb. Jeg er kjole-/skjørtedame.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-16, 11:22   #7
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Småformelle klær i varmen

Jeg brukte tynn strømpebukse mår jeg var i Texas i vår. Det er kaldt inne altså! Gikk uten på kvelden, men var kaldt inne på restauranter. Og husk myggspray hvis dere skal være ute om kvelden - Texas-mygg klør helt vanvittig.

Selv på feire i Arizona i sommer, med 40 grader ute måtte jeg ha med cardigan til bruk på restauranter.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-16, 11:27   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Småformelle klær i varmen

Ja, herregud sørstatsmyggen! Mitt tips fra da jeg bodde der: Babyolje. Masse. Da greier den ikke sette seg. I USA har de en tørrolje som heter Skin so soft, og den funka superbra.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-16, 11:28   #9
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Småformelle klær i varmen

Takk, dere! Da høres det ut som strømpis er innafor, og tilgjengelig jakke innendørs. Så får jeg prøve å grave frem klær som ikke er svarte.

Godt tips om myggspray, Neket, det hadde jeg ikke tenkt på! Jeg reagerer ganske mye på myggstikk, så det er greit å unngå.

Jeg er spent på Texas, har ikke vært i USA før i det hele tatt, så dette blir spennende!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-16, 11:30   #10
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Småformelle klær i varmen

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, herregud sørstatsmyggen! Mitt tips fra da jeg bodde der: Babyolje. Masse. Da greier den ikke sette seg. I USA har de en tørrolje som heter Skin so soft, og den funka superbra.

Ah, så ikke myggspray? Eller begge deler? Babyolje, får passe på at jeg ikke sklir av stoler.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-16, 11:48   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Småformelle klær i varmen

Bare legger i USA ifm business er egentlig no no, du ser det aldri, selv ikke i Florida der jeg bodde. Men vanskelig det der, ja. De kler seg veldig formelt, flinke til å pynte seg med smykker, sko som matcher osv.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-16, 12:06   #12
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Småformelle klær i varmen

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Bare legger i USA ifm business er egentlig no no, du ser det aldri, selv ikke i Florida der jeg bodde. Men vanskelig det der, ja. De kler seg veldig formelt, flinke til å pynte seg med smykker, sko som matcher osv.

Det kommer veldig an på yrkesgruppe. Amerikanske akademikere går nesten utelukkende i krøllete khakishorts og t-skjorte, for å si det sånn.

Jeg pleier å ha pene sommerskjørt, pene-men-funksjonelle sandaler, enkle kortermede topper og cardigan i veska i sånne situasjoner.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-16, 12:11   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Småformelle klær i varmen

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Ah, så ikke myggspray? Eller begge deler? Babyolje, får passe på at jeg ikke sklir av stoler.

Kjør på med begge deler. Olje fra kneet og ned, så du ikke svupper rundt.

Jeg reagerer også på mygg, og enda mer på amerikansk mygg. Mine myggstikk ble som tennisballer i omkrets.

Save

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-16, 12:11   #14
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Småformelle klær i varmen

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Bare legger i USA ifm business er egentlig no no, du ser det aldri, selv ikke i Florida der jeg bodde. Men vanskelig det der, ja. De kler seg veldig formelt, flinke til å pynte seg med smykker, sko som matcher osv.

Nja. Når jeg har vært på messer i USA går de fleste i kakhi-bukser og polo-skjorter for menn, og de få damene som er der er også ganske nøytralt kledd. På tilsvarende messer i Europa er det dress og pen kjole/drakt som gjelder. Så jeg tror det varierer en del mellom ulike bransjer.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-16, 12:48   #15
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Småformelle klær i varmen

Det er en konferanse for records managementfolk og den slags, så ikke akkurat business, i hvert fall ikke bortsett fra leverandørrepresentanter (som jeg ikke er). Så jeg tror ikke jeg blir kastet ut med bare legger eller litt krøll i blusen. Men det er himmelvid forskjell på hva folk har på seg på norske konferanser i samme bransje i forhold til utenlandske, jeg er som regel i det mer formelle sjiktet når jeg er på noe i Norge. Jeg trives med det da, skal sies. Det må bare tilpasses temperaturen litt.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-16, 13:09   #16
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Småformelle klær i varmen

Jeg har opplevd at konferanse i USA er veldig relax i klesveien og langt mer formell i Tyskland selv om det var samme selskap som arrangerte.

Og min erfaring er også at amerikanerne er skremmende god på air condition, så du må ha varme klær til innendørsbruk. Jeg anbefaler varmt slike ull-/silkeskjerf fra f.eks. Becksøndergaard.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-16, 22:50   #17
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Småformelle klær i varmen

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Det kommer veldig an på yrkesgruppe. Amerikanske akademikere går nesten utelukkende i krøllete khakishorts og t-skjorte, for å si det sånn.
.

Ikke der jeg studerte, i alle fall husker jeg dem ikke slik.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-16, 22:53   #18
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Småformelle klær i varmen

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Nja. Når jeg har vært på messer i USA går de fleste i kakhi-bukser og polo-skjorter for menn, og de få damene som er der er også ganske nøytralt kledd. På tilsvarende messer i Europa er det dress og pen kjole/drakt som gjelder. Så jeg tror det varierer en del mellom ulike bransjer.

Mulig det, khakibukser er for casual fridays sånn generelt der borte, ikke vanlig arbeidsantrekk.

Var på konferanse i San Diego for et par år siden, kan sannelig ikke huske hva jeg hadde på meg, men det var i alle fall iskaldt inne.

Ta med deg lag på lag tenker jeg, ting du kan ta av deg ute og ta på deg inne når det blir kaldt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no