Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvis vi skal reise utenlands til sommeren ...

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-17, 17:17   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis vi skal reise utenlands til sommeren ...

Altså, vi har egentlig bestemt oss for å være hjemme til sommeren, men jeg klarer ikke la være å tenke på at jeg hadde to uker i Hellas i fjor sommer der jeg ikke måtte ta en eneste smertestillende hele ferien (har fibromyalgi). Det er ingen tvil om at kombinasjonen stabil varme, svømming og mulighet til å gå rolige turer er god medisin for kroppen min.

Vi har vært i Hellas mange somre på rad nå, og fordelen med Hellas er at vi stort sett vet hva vi får, og vi vet at vi trives. Samtidig er det jo kanskje litt fantasiløst, selv om vi alltids kan velge en annen øy enn der vi har vært før?

Reisemålet må fylle disse kriteriene:
-Være i Europa
-Ha stabil varme, og ikke være alt for vindutsatt
-Ikke være alt for turistifisert. Egentlig kan det være temmelig rolig og "øde" så lenge det finnes flere spisesteder å velge mellom og det ikke er alt for komplisert å komme seg dit
-Ha minst en fin sandstrand som ikke er overfylt av solsenger og strandselgere

Vet du om en plass som kan passe oss?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-17, 17:40   #2
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis vi skal reise utenlands til sommeren ...

Menorca. Ingen folk, helt øde strender (som i virkelig ingen folk), mange merkede turløyper og muligheter for god mat.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-17, 17:50   #3
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis vi skal reise utenlands til sommeren ...

Sardinia har veldig rolige områder som likevel har veldig fine strender. Vi bodde på agriturismo på Sinis-halvøya for et par år siden, og der var det fredelig på randen av øde. Det tenker jeg dere kunne likt.

Når det er sagt, sitter vi veldig ofte på strender i andre land og smålengter etter Kykladene.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-17, 17:51   #4
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis vi skal reise utenlands til sommeren ...

Takk for tips! Jeg regner med at du har vært der? Hvor på Menorca er det fint å bo?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-17, 17:55   #5
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis vi skal reise utenlands til sommeren ...

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Sardinia har veldig rolige områder som likevel har veldig fine strender. Vi bodde på agriturismo på Sinis-halvøya for et par år siden, og der var det fredelig på randen av øde. Det tenker jeg dere kunne likt.

Når det er sagt, sitter vi veldig ofte på strender i andre land og smålengter etter Kykladene.

Sardinia er nok et sted vi kan reise tilbake til. Forrige gang vi var der var vi i Alghero og hadde dagsturer til La Pelosa og Korsika.

Også ser jeg selvsagt for meg at vi kommer til å lengte tilbake til Kykladene uansett hvor vi drar.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-17, 18:14   #6
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis vi skal reise utenlands til sommeren ...

Hvordan er Skopelos og Skiathos?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-17, 18:34   #7
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis vi skal reise utenlands til sommeren ...

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Hvordan er Skopelos og Skiathos?

Skiathos er fint, men jeg har ikke vært der siden før vi begynte å dra til Kykladene. Nå er jeg redd jeg vil bli skiúffet over strendene der. Skopelos er jeg også nysgjerrig på.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-17, 23:17   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis vi skal reise utenlands til sommeren ...

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Takk for tips! Jeg regner med at du har vært der? Hvor på Menorca er det fint å bo?

Tja, man bor vel ofte i et av de små tettstedene, der det finnes noen hoteller. Vi har bodd i Cala 'n Bosch, men vi har brukt mesteparten av tiden på å kjøre rundt blant annet til diverse strender på nordsiden av øya. Det kommer litt an på hva du liker. I sør ligger det ikke så mange lange strender, men flotte badebukter. Og over hele øya er det utrolig mange vandreruter. Det er kun én hovedvei på øya, den heter ME-1 og går fra øst til vest, mellom Ciutadella og Mahon (Maó på katalansk), hovedstaden. Ingen av de byene er særlig store. Nesten hele øya er en nasjonalpark, det er derfor det er så få hoteller og lite turister. Fra hovedveien går det småveier til strendene i nord og badebuktene i sør. Øya er ikke veldig stor.

Skiathos og Skopelos har jeg også vært på, men det er noe helt annet. Fine øyer, mer livlig og også mer sjarmerende, på sitt vis. Men Menorca er virkelig fredelig, altså.

Bildegoogle Menorca, så får du et ganske godt inntrykk. Jeg ser at bildene er mest av badebuktene i sør, og ikke de øde strendene i nord, men likevel.


Sist redigert av Hyacinth : 08-01-17 kl 23:23.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no