Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kjøper dere dun-produkter?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-09, 20:28   #21
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøper dere dun-produkter?

Jeg dør av dun, så det har vi ikke. Som en bonus kan jeg ha god samvittighet.

Det er jo helt grusomt å ribbe de stakkars fuglene!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 10:31   #22
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøper dere dun-produkter?

Ja, vi har dunprodukter, men har aldri tenkt over at dunene kommer fra annet enn døde fugler. Så feil kan man ta...

De har nok et litt annet syn på dyr i enkelte andre land (tradisjon, uvitenhet og tidligere nødvendighet, kanskje?).

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 12:36   #23
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøper dere dun-produkter?

Her har vi berre syntetisk pga av allergi, og det er eg litt glad for akkurat no, kjenner eg. Det er neimmen ikkje enkelt å orientere seg ute i verden. Tykkjer det er dritt og elendigheit uansett bransje.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 13:00   #24
Tante Grønn
Alltid motsatt
 
Tante Grønn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 888
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Sv: Kjøper dere dun-produkter?

Jeg orker ikke å se innslaget, men guri...så forferdelig. Det skal jeg ha i bakhodet til senere.

__________________
-Tripp-06,Trapp-07 og Tresko des-08-

Sist redigert av Tante Grønn : 03-02-09 kl 18:42.
Tante Grønn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 16:43   #25
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøper dere dun-produkter?

Ribbes de levende?
Så utrolig trist.
Jeg skal ikke se innslaget kjenner jeg.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 19:35   #26
kalufs
kall om benen
 
kalufs sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 1.178
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Sv: Kjøper dere dun-produkter?

Reportasjen går nå på Svesnsk TV4.

__________________
med to gutter 05 og 07

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 19:44   #27
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kjøper dere dun-produkter?

Klikket meg ikke inn på linken, så dette på tv for noen år siden da det også var fremme i media. Har en dunkåpe og det er eneste dunprodukt i heimen.

  Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 19:48   #28
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøper dere dun-produkter?

Vi har mye dun, men det har aldri falt meg inn at dyrene ribbes levende. Jeg tror nok ikke det blir kjøpt mere med dun nå.

Når det er sagt tror jeg ikke syntetisk allitd er en så "snill" erstatning som en tror. En snakker ofte om ikke nedbrytbart matriale.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 19:52   #29
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kjøper dere dun-produkter?

Plutten har forresten hatt dyne som var fyllt med ull. Den var super og en meget varm og god erstatning for dun.

  Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 00:16   #30
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøper dere dun-produkter?

IKEA legger seg flate
http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...cle2914259.ece

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 00:16   #31
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøper dere dun-produkter?

Jeg føler trang til å boikotte IKEA nå, kjenner jeg.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=536522

Sitat:

norske Ikea beklager dun-tabben og lover bot og bedring. Men salget av produktene fortsetter.

- Vi ser ikke noe poeng i å trekke tilbake produkter som er trygge for forbrukeren, sier kommunikasjonsrådgiver i Ikea Norge, Christen Røhnbeck. Kjeden vil heller ikke merke at dunproduktene er fra levende dyr, men understreker at Ikea ikke aksepterer dyremishandling.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 00:21   #32
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøper dere dun-produkter?

Tror faktisk ikke vi har et eneste dunprodukt i hus.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 00:25   #33
Lita
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kjøper dere dun-produkter?

Ingen dunprodukter her i huset!

  Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 00:28   #34
Lita
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kjøper dere dun-produkter?

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Disse vognposene vi kjøper til ungene - er det ikke dun i endel av dem?

Er en del vognposer av dun på markedet ja, her i huset har vi Grong posen (skinnpose) og voksipose. Ingen av de er dun.

  Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 01:01   #35
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøper dere dun-produkter?

Vi har masse dun. Dundyner, jakker og vognposer. Har aldri falt meg inn at det ligger dyremishandling bak. Men samtidig er jeg ikke overrasket- dessverre. Ungarere er gjenerelt ikke snill med gjess da, bare tenkt på hvordan de behandler gjess som skal brukes til Foie Gras. Det er jo utrolig godt, men særlig etisk eller moralsk forsvarlig er det definitivt ikke.

Samtidig synes jeg ikke at tekninsk fyll kan sammenlignes med dun.Vi har ikke dundyner fra IKEA eller Jysk da, men jeg aner jo ikke hvordan dunet i våre dyner er utvunnet.

Alikevel blir nok ikke teknisk fyll blir ett alternativ hos oss. Det er klamt, lite varmende og ubehagelig. Så da betaler jeg heller noen ekstra kroner for "etisk" dun om noe slikt finnes(?)

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 08:09   #36
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kjøper dere dun-produkter?

Jeg var innom Princess på lørdag, og der var det oppslag om at deres leverandører kun bruker dun fra døde fugler. Jeg håper virkelig det stemmer, for det er der jeg har kjøpt alle dunputene våre.

  Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 09:37   #37
Katarina
Aktiv
 
Katarina sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 136
Katarina er litt kul
Standard

Sv: Kjøper dere dun-produkter?

Vi har også dun hos oss. Men jeg trodde også at det kom fra døde fugler. Jeg er veldig opptatt av dyrevern, og sitter her og gråter etter å ha sett innslaget. Det vi vet om som plager dyr, det boikotter vi.

Jeg blir også helt kvalm når noen såkalte venner av oss skryter av at de liker gåselever eller andelever, selv om de vet at dyrene tvangsfóres. Se her: http://www.dyrevern.no/Emner/forbruk...ter_om_mat/619

Dyrene gir oss god mat, varme klær, puter, dyner og annet. Hvorfor skal vi plage dem "til gjengjeld" da? Det er ubegripelig for meg

__________________
Katarina, mamma til H & S f. 2002
Katarina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 10:55   #38
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøper dere dun-produkter?

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Jeg var innom Princess på lørdag, og der var det oppslag om at deres leverandører kun bruker dun fra døde fugler. Jeg håper virkelig det stemmer, for det er der jeg har kjøpt alle dunputene våre.

Ja, det håper jeg også, siden jeg har kjøpt dundyna til lillefrøkna vår der... Orker ikke se innslaget, jeg er hormonell og sipper nok som det er, men fy så fælt mennesker behandler dyr for profitt!

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 14:08   #39
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøper dere dun-produkter?

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Jeg var innom Princess på lørdag, og der var det oppslag om at deres leverandører kun bruker dun fra døde fugler. Jeg håper virkelig det stemmer, for det er der jeg har kjøpt alle dunputene våre.

Fint! Det er stort sett der vi har handlet dyner og puter også

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 14:12   #40
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøper dere dun-produkter?

Vi har mye dun... det meste er kjøpt på princess, så jeg håper jo det de sier stemmer. Men jeg tror uansett det er bråstopp i duninnkjøp her inntil videre.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no