Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

De uønskede mødre

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-09, 16:13   #41
Tante Grønn
Alltid motsatt
 
Tante Grønn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 888
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Sv: De uønskede mødre

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

I USA var det vanlig å føde med tildekket hode og i tvangstrøye bundet fast til sengen i en periode.

I all verden! Hva var hensikten med det?

__________________
-Tripp-06,Trapp-07 og Tresko des-08-
Tante Grønn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 16:21   #42
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De uønskede mødre

Opprinnelig lagt inn av Tante Grønn, her.

I all verden! Hva var hensikten med det?

Kvinner var hysteriske når de fødte, må vite.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 16:23   #43
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De uønskede mødre

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Har jeg forstått det rett om jeg har forstått det slik at det er bortimot umulig å få adoptert norskfødte barn nå? I såfall syns jeg dette er trist, da jeg tror - og understreker at jeg tror - at kanskje det finnes jenter som ville velge å føde barnet og adoptere det bort framfor å ta abort. Det finnes også mange som kan gi barn et godt hjem, så jeg vil tro det ikke burde være noe problem å finne adopsjonsfamilier. Så lenge en adopsjon foregår på frivillig basis, må jo det være en god løsning?

Mellom 5 og 10 barn i Norge adopteres bort pr år, ifølge tall jeg fikk for en stund tilbake. Det er heller ikke mulig å ha verken en åpen eller en delvis åpen adopsjon. I tillegg virker det som om det er mer godkjent å ta abort enn å bære frem et barn og adoptere det bort, da det er fælere å gi bort et barn man har båret i 9 måneder enn å fjerne det før man kjenner det. Total synsing fra min side, men det er nå slik jeg ser det.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 16:26   #44
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De uønskede mødre

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

I tillegg virker det som om det er mer godkjent å ta abort enn å bære frem et barn og adoptere det bort, da det er fælere å gi bort et barn man har båret i 9 måneder enn å fjerne det før man kjenner det. Total synsing fra min side, men det er nå slik jeg ser det.

Det tror jeg du har helt rett i. Jeg tror nok min mor hadde kommet over det om jeg hadde tatt abort som ung, men hun hadde ikke godtatt at hennes barnebarn skulle blitt adoptert bort nei, det hadde blitt et totalt ramaskrik i familien.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 16:32   #45
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De uønskede mødre

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det tror jeg du har helt rett i. Jeg tror nok min mor hadde kommet over det om jeg hadde tatt abort som ung, men hun hadde ikke godtatt at hennes barnebarn skulle blitt adoptert bort nei, det hadde blitt et totalt ramaskrik i familien.

Som delvis pro-lifer er det enormt vanskelig for meg å både godta og forstå den holdningen.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 16:36   #46
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De uønskede mødre

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Som delvis pro-lifer er det enormt vanskelig for meg å både godta og forstå den holdningen.

Den er ikke rasjonell dersom man mener at et foster er et fullverdig menneske før abortgrensen nei.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 16:42   #47
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De uønskede mødre

Nja, potensiale til å være et fullverdig menneske, blir mer riktig for min del. Likevel så er det jeg til tider oppfatter som en bruk og kast mentalitet vanskelig å svelge. Jeg ville aldri skrevet under noe som forbød abort, da jeg ser, dessverre, nødvendighetene. Men jeg klarer bare ikke se 15000 nødvendigheter pr år.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 18:08   #48
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: De uønskede mødre

Opprinnelig lagt inn av iana, her.

Jeg har lest artikkelen og tårene triller. Skulle nok ventet med å lese til jeg kom hjem fra jobb. Jeg er selv et slik barn, tatt fra mor og overlevert på barnehjem. Jeg tenker på alt den stakkars biologiske moren min måtte gjennom.



Jeg er fra utkanten av Oslo, som var bondelandet da, men langt ifra bibelbeltet og læstadianere, moren til en venninne av meg ble gravid som 15-åring i 1968, og ble stengt inne på loftet hele graviditeten, og de ville adoptere bort barnet rett etter fødsel. Farfaren til barnet nektet å skrive under, derfor unngikk de det. De fikk lov å gifte seg noen år senere, men det var stor skam og stor ståhei, mest pga hvordan foreldren til moren taklet det.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no