Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Lunsj - tips?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-07-14, 21:21   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.328
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Lunsj - tips?

Begynt i ny jobb, hektiske dager. Akkurat nå har jeg ferie, men skal snart tilbake igjen. De andre har det så travelt at de spiser på pulten, så jeg har gjort det samme, medbragt, for første gang siden studietiden! Men, jeg kan ikke bare spise brød altså. Tips til greie matpakker å ta med som kan spises på pulten mens jeg jobber? Vi har kjøleskap.

Vi har kantine, jeg har ikke vært der, fikk høre at det ikke var så hyggelig å spise der (men at maten var grei nok). Ser ikke for meg at jeg gidder kjøpe mat der, for det betyr at jeg må ta på meg både hjelm, briller og jakke og gå bort.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-14, 21:29   #2
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.567
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lunsj - tips?

Jeg spiser speltlompe med kremost, kalkunpålegg og grønnsaker. Speltlompe med karrisild er også godt. (Da har jeg typisk en lompepakke på kontoret, og sild eller kjøttpålegg og ost i kjøleskapet på jobb. Friske grønnsaker tar jeg med.)

Ellers lager jeg gjerne salat med egg og cottage cheese, eller med kylling om jeg er veldig dedikert. Det kan lages kvelden før, og det er jo praktisk. Sashimi Raw er også fin mat å spise på pulten, men det blir litt dyrt i lengden.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-14, 21:31   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.328
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lunsj - tips?

Hva er sashimi raw og hvordan lages det?

I forrige jobb spiste jeg salat fra kantinen hver dag, men usikker på om den blir god nok om jeg lager kvelden før?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-14, 21:35   #4
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.567
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lunsj - tips?

Salma Raw mente jeg! Ferdigmat, laks med ponzusaus.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (79,9 KB, 14 visninger)
Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-14, 21:36   #5
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.567
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lunsj - tips?

Jeg synes salaten er god dagen etter. Men jeg venter med å tilsette egg og cottage cheese til jeg spiser da. Hvis ikke blir den soggy.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-14, 21:38   #6
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lunsj - tips?

Pastasalat. Lag en stor skål hjemme, så har du for noen dager.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-14, 13:11   #7
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lunsj - tips?

Omelett kan fint lages dagen før.
Salat
Middagsrester hvis dere har mikro?
Knekkebrødpakke stående på jobb og pålegg i kjøleskapet
Porsjonspakker med havregrøt som kun skal tilsettes varmt vann er også kjekt.
Yoghurt og musli

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-14, 18:17   #8
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lunsj - tips?

Urk. Jeg kjenner at i min neste jobb må jeg nesten ha kantine. Nå har jeg levd 7 år på knekkebrød og havre.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-14, 18:23   #9
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lunsj - tips?

-Eggerøre og spekeskinke/laks.
-Salat.
-wraps.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-14, 22:51   #10
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lunsj - tips?

Omelett eller kald pastasalat er vinnere her.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-14, 05:00   #11
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lunsj - tips?

Om du lager omelett, når du skal spise den, kan du legge på f.eks. spekeskinke, rå løk og paprika, ruccola og kanskje en dæsj rømme?

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-14, 12:00   #12
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lunsj - tips?

Jeg har ofte cherrytomater sammen med min omelett. Lager den på kvisten mens unger og jeg kler oss, smører niste etc. Da står den der og putrer under lokk til vi skal gå. Så spiser jeg den sammen med noen friske grønnsaker utpå dagen. Kjempegodt! Ikke minst metter det en del; jeg lager min med to egg og cottage cheese, samt f.eks brokkoli etc. og en dæsj frossen pytt i panne, som funker ypperlig som smakstilsetting for å gjøre det litt mer spennende. Kan også drysse over spekeskinke når jeg steker eller når jeg spiser, varierer litt.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-14, 23:15   #13
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lunsj - tips?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hva er sashimi raw og hvordan lages det?

I forrige jobb spiste jeg salat fra kantinen hver dag, men usikker på om den blir god nok om jeg lager kvelden før?

Salat er god dagen etter den, lurt å legge det "bløteste nederst" f.eks tomat eller om du har en matboks med 2 rom så du kan dele litt inn i hva som ødelegger for salaten

Middagsrester er jo ett veldig fint alternativ også, om man lager litt ekstra middag så slipper man å lage lunsjen, bare ha det i en matboks til dagen etter

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no