Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Anbefal meg en selvbruningskrem!

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-07, 21:39   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anbefal meg en selvbruningskrem!

Jeg trenger en selvbruningskrem. Jeg er veldig lys, så jeg vil ikke ha noe som gjør meg oransj, bare gir meg litt farge på beina.

Hva er bra? Lukter godt? Ikke smitter av? Trekker seg fort inn i huden? Ikke er for komplisert?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 21:48   #2
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg en selvbruningskrem!

Denne fra Lancome synes jeg er veldig god.

Benzo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 21:54   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en selvbruningskrem!

Takk! Det blir pen og jevn farge?

__________________


Sist redigert av Tallulah : 04-06-07 kl 00:04. Årsak: Hvor kom gjevn fra egentlig?
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 21:56   #4
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefal meg en selvbruningskrem!

Jeg er en pingle når det gjelder sånt, og tør aldri bruke skikkelige selvbruningskremer i tilfelle det blir for skjoldete og stygt.
Istedet bruker jeg sånne svakere greier som gradvis gir farge, og i så måte er jeg ganske fornøyd med denne fra L'Oreal:

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 21:59   #5
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en selvbruningskrem!

Jeg fikk en gratisprøve av Natusans selvbruningsbodylotion i Studentenes startpakke i høst, og den fungerte faktisk aldeles utmerket. (Tør dog ikke sjekke hva som er i den. )

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 22:00   #6
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg en selvbruningskrem!

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Takk! Det blir pen og gjevn farge?

Ja, men jeg smører alltid inn med bodylotion først, har aldri blitt ujevnt.

Benzo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 22:02   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en selvbruningskrem!

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Ja, men jeg smører alltid inn med bodylotion først, har aldri blitt ujevnt.

Venter du til bodylotionen har trukket inn da? Jeg bruker en ganske fet krem, coconut butter fra Body Shop.

Jeg tror ikke jeg kan gå for en sånn gradvis, det er jo sommervær nåååå!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 22:05   #8
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en selvbruningskrem!

Jeg er også veldig lys, så jeg liker veldig godt bodyloition med selvbruner, de blir ikke så skjoldete.

Jeg ser det er noen somanbefaler Loreal sin, den har jeg skikkelig dårlig erfaring med. Jeg skulle på jobbfest og ønsket å ha bare brune legger under kjolen og smurte meg dagen før festen Jeg så ordentlig møkkete ut og det ble ingenting av bare legger planen min...

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 22:09   #9
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg en selvbruningskrem!

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Venter du til bodylotionen har trukket inn da? Jeg bruker en ganske fet krem, coconut butter fra Body Shop.

Jeg tror ikke jeg kan gå for en sånn gradvis, det er jo sommervær nåååå!

Nei, venter ikke, har så tørre legger at kremen går nesten inn med en gang. Du kan jo evt. vente et par minutter hvis kremen du bruker ligger tykt utenpå huden. Jeg pleier å smøre inn selvbruningen før kremen har trukket helt inn.
En fordel med Lancome sin er at den har farge, så du ser hvor du har smørt inn.

Benzo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 22:15   #10
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en selvbruningskrem!

Den jeg har brukt er den samme som Benzo anbefaler, men flasken min ser ikke slik ut, jeg brukte self-tanning milk og ikke gele. Jeg tror ikke du får vekk lukta. Grunnen til at du blir brun er jo at det skjer en kjemisk prosess - du "ruster" - og det er den kjemiske prosessen som gir farge. Jeg har veldig tørr hud (er en del plaget med eksem mm) og jeg tok å la meg i NAF badeolje i 20 minutter. (NAF = Norges Apotekerforening) Jeg fikk merker på knærne, men ellers var brunfargen helt perfekt. Det vistes godt at det var juks da. Jeg var bla like brun inne i albuene som på armene, men jeg var godt fornøyd. Veldig greit å bruke samme til hele kroppen og ansiktet. Hvis du ikke blir fornøyd etter en dags påsmøring, smør du deg bare to dager på rad.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 22:15   #11
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en selvbruningskrem!



Jeg har denne. Kjøpte den etter at jeg så den kom bra ut i en test i Kamille
Jeg er også veldig lys, nesten litt blå

Men har brukt denne nå til helgen, og synes det funka fint!

Jeg skrubbet og vasket meg, smurte meg med lotion, og så brukte jeg denne. Den lukter godt også

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 22:18   #12
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en selvbruningskrem!

Opprinnelig lagt inn av guniss

Den lukter godt også

Må bare legge til: Lancome sin krem lukter også OK, men jeg luktet mindre godt en tid etter jeg smurte meg.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 22:23   #13
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en selvbruningskrem!

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Må bare legge til: Lancome sin krem lukter også OK, men jeg luktet mindre godt en tid etter jeg smurte meg.

Synes jeg luktet godt etterpå og jeg

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 22:24   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en selvbruningskrem!

Ruster jeg!?

Nei, jeg mistenkte vel at den lukta kom med fargen. Jeg peier bare å smøre bena, om jeg har melkehvite armer gjør liksom ikke så mye. Der har jeg så mye fregner uansett.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 22:26   #15
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en selvbruningskrem!

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ruster jeg!?

Nei, jeg mistenkte vel at den lukta kom med fargen. Jeg peier bare å smøre bena, om jeg har melkehvite armer gjør liksom ikke så mye. Der har jeg så mye fregner uansett.

Den jeg bruker var en av de beste med tanke på lukt i følge testen iallefall

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 22:49   #16
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg en selvbruningskrem!

Jeg har prøvd ut gradvis-selvbruneren fra Dove og det har blitt bra. Synes det er lettere å få en jevn farge med litt-og-litt kremene. Har skjoldete erfaringer med de ordentlige selvbrunerne.
Uansett er det viktig å skrubbe huden først for å få et jevnt resultat.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 23:19   #17
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en selvbruningskrem!

Eg bruke også Dove sin. Og for å nesten koste ingenting er den god!

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 23:45   #18
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en selvbruningskrem!

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Takk! Det blir pen og gjevn farge?

Jeg synes også at Flazh Bronze fra Lancôme er den beste, men ja.... lukter det gjør de alle sammen selv om de fleste skryter på seg at de er luktefrie. Den gir pen, jevn farve. For ansiktet synes jeg den som heter 360 et eller annet fra Clarins er den beste.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 23:56   #19
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg en selvbruningskrem!

Jeg har prøvd Nivea sin bodylotion med farge, synes den fungerte utmerket. Man må bruke den over flere dager, men den gir en riktigere nyanse enn mange av de dyrere jeg har prøvd.

Ellers er en av mine favoritt triks for jevn farge en skikkelig skrubbing av bena først.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-07, 00:21   #20
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg en selvbruningskrem!

Jeg bruker også Loreal sin bodylotion med farge og er fornøyd. For noen år siden brukte jeg selvbruning for kroppen fra Lancôme men synes fargen ble gul. Ansiktsgeleen derimot er jeg veldig fornøyd med.
Siden jeg bruker Clearins sin dag-og nattkrem skulle jeg prøve selvbruningen derifra men synes fargen derifra ble gul i mitt ansikt.
Tror man må prøve seg frem med de ulike produktene og se an hvordan de passer ens hud.

Det er viktig å "mette" huden før man bruker selvbruning. Altså å skrubbe og pøse på med bofylotion først ellers kan det bli skolder på knær og albuer.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no