Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tusenfryd og nytt tilbud om prioritetspass

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-22, 08:06   #61
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.017
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tusenfryd og nytt tilbud om prioritetspass

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Hørte jeg Polen-tur.

Det er jo godt mulig at de som roper i denne tråden også har ropt ganske høyt på foreldremøter om at klassen IKKE bør dra til Polen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-22, 09:29   #62
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.512
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tusenfryd og nytt tilbud om prioritetspass

Er vel roping som gjør at dette forumet har tapt seg, for meg iallefall. Bruker for mye tid på rettskriving og formulering så ingen skal bli krenket eller henge seg opp i formuleringer istedenfor budskapet i innlegget.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-22, 10:17   #63
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.867
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tusenfryd og nytt tilbud om prioritetspass

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Er vel roping som gjør at dette forumet har tapt seg, for meg iallefall. Bruker for mye tid på rettskriving og formulering så ingen skal bli krenket eller henge seg opp i formuleringer istedenfor budskapet i innlegget.

Herlig. Vi har begynt med krenkekort på FP.

Mener du virkelig at når jeg påpeker at noen kaller de som kaller noen som mener noe annet enn en selv gjør, for hylekor, så er man(jeg) krenket?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-22, 11:00   #64
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.856
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tusenfryd og nytt tilbud om prioritetspass

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg synes at HI var morsomt satt på spissen og ble overhode ikke støtt. Takhøyden her inne må ha krympet betraktelig om man skal få kjeft for å spisse ting litt.

Jeg er enig med deg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-22, 11:03   #65
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tusenfryd og nytt tilbud om prioritetspass

Jeg oppfattet ikke at HI mente kommentarfeltet i denne saken virkelig var et hylekor eller at hun mener vi på FP er kapitalistiske svin, eller at hun tok side i diskusjonen. Jeg oppfattet det som språklige virkemidler for å i gang en diskusjon. Tabloid, absolutt, men det må jo være lov. Og det virket jo. Jeg klarte ikke helt å forstå hvorfor man reagerte negativt på HI. Som Scully syntes jeg det var pent satt på spissen. Det blir sjelden fart i diskusjoner formulert som en spørreundersøkelse fra Statistisk sentralbyrå.

Men. Man har jo ulike briller på seg når man leser ting. Og det er jo blitt godt illustrert i denne tråden.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-22, 11:05   #66
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.536
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tusenfryd og nytt tilbud om prioritetspass

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

De turte nok ikke annet når det var en menneskerettighetsforsker som satte foten ned. Håper hun bruker størsteparten av tiden sin på viktigere rettigheter.

Enig.

Er ikke dette ganske vanlig i diverse museer, opplevelsessentra og fornøyelsesparker rundt om? I likhet med VIP-billetter og Inner circle på arrangement og konserter. Dyrere teaterbilletter nærmere scena, billige billetter øverst og bakerst. Førsteklasse på fly, adgang til lounge og snarvei forbi innsjekkingskø. Mener bestemt jeg har sett det anbefalt i tråder her inne også, å betale ekstra for guiding eller dyrere pass som gjør at man slipper kø på turistattraksjoner, når folk er på ferie i utlandet. Og avbefalinger andre ganger, fordi det ikke er verdt pengene, det er like fint å gå trappa som å betale for å ta heis etc. Skjønte aldri hvorfor dette skulle være mer problematisk for Tusenfryd enn for noe annet. Om det er praktisk og verdt pengene, og hvor ille det er for folk med vanlige billetter, kommer vel an på hvordan det organiseres. Men ikke noen stor fanesak for meg uansett, har heller ikke problemer med at rikinger må stå i kø i Tusenfryd.

Om jeg selv ville benyttet meg av slike billetter, hvis jeg skulle på Tusenfryd og ordningen ble opprettholdt, vet jeg ikke sikkert. Jeg er ikke noe fornøyelsesparkmenneske, jeg er en veskeholder som ville lidd meg igjennom dagen for ungenes skyld. Hvis jeg hadde vurdert det slik at vi hadde råd og det hadde vært store fordeler så hadde sikkert kapitalistsvinet i meg slått til.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 03-06-22 kl 11:54.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-22, 11:15   #67
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.269
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tusenfryd og nytt tilbud om prioritetspass

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Mener du virkelig at når jeg påpeker at noen kaller de som kaller noen som mener noe annet enn en selv gjør, for hylekor, så er man(jeg) krenket?

Pøblis, jeg har ligget stille i denne tråden fordi både du og flere tydeliggjorde at dere ble støtt av mine valg av ord. Det som er litt synd er at dere aldri forstod at det valget av ord var ment humoristisk og aldri var uttrykk for at jeg er for fast pass. Grunnen til at jeg valgte ordet hylekor var fordi jeg ble overrasket over antall innlegg i både aviser og på twitter som var dypt fornærmet og hauset det opp til klasseskille og boikott forslag.

Ettersom tråden har utviklet seg og jeg har reflektert rundt diskusjonen som har vært, har jeg spurt meg selv om jeg kommer til å starte flere diskusjonstråder her inne eller ei. Kanskje, men det blir nok en stund til.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-22, 11:18   #68
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.601
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tusenfryd og nytt tilbud om prioritetspass

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg synes at HI var morsomt satt på spissen og ble overhode ikke støtt. Takhøyden her inne må ha krympet betraktelig om man skal få kjeft for å spisse ting litt.

Samme her.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-22, 11:50   #69
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.361
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tusenfryd og nytt tilbud om prioritetspass

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Ettersom tråden har utviklet seg og jeg har reflektert rundt diskusjonen som har vært, har jeg spurt meg selv om jeg kommer til å starte flere diskusjonstråder her inne eller ei. Kanskje, men det blir nok en stund til.

Jeg synes du skal fortsette å starte tråder. Jeg synes hovedinnlegget ditt i denne tråden er helt greit og ingenting å rette pekefingeren mot.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-22, 11:55   #70
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.053
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tusenfryd og nytt tilbud om prioritetspass

Jeg synes også HI var helt greit. Og litt ironisk er det at det skrikes opp rundt dette samtidig som det foregår akkurat det samme i mange andre parker i utlandet og det florerer av ekstremt dyre sommerleire og sommerkurs her i landet. Blant annet.

Helt bortsett fra dette reagerer jeg nok mest på det hele fordi jeg synes Tusenfryd sin prissetting fra før er helt ute av proporsjoner.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-22, 11:56   #71
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.471
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tusenfryd og nytt tilbud om prioritetspass

Jeg leste også trådstarters innlegg som humoristisk og satt på spissen og synes ikke det er noe i veien for å fortsette med sånne innlegg.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-22, 12:37   #72
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.867
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tusenfryd og nytt tilbud om prioritetspass

Jeg leste det som at de som var uenig i tusenfryds nye tiltak, var et hylekor, noe som for meg har utelukkende negativ (og nedlatendende) mening, og sa fra at jeg ikke syns det er måten å starte en god debatt på. Hvis meningen var å ironisere og tøye med tematikken, beklager jeg at jeg ikke så den.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-22, 12:44   #73
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.804
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tusenfryd og nytt tilbud om prioritetspass

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det er jo godt mulig at de som roper i denne tråden også har ropt ganske høyt på foreldremøter om at klassen IKKE bør dra til Polen.

Det kan hende, har ikke kryssjekket. Det overordnede inntrykket er at mange er litt forarget men svelger det og sender barnet på tur etter at nettverket har finansiert det med kakebokser, men du kan absolutt ha rett.

Ellers synes jeg HI skal fortsette å starte tråder, også om andre ikke liker synspunktet/ formen/ ordvalget. Det er vel det FP tar til orde for i gruppereglene, at vi tåler litt motstand. Tror forøvrig HI har ganske rett, selv om det garantert var humoristisk ment. Den jevne FP’er, undertegnede inkl., er minimum øvre middelklasse økonomisk og/ eller sosialt. Endel av oss, igjen undertegnede inkl., har kjent på sykdom, fattigdom og utenforskap, men sånn i stort tror jeg vi er rimelig ressurssterke.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-22, 12:56   #74
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.620
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tusenfryd og nytt tilbud om prioritetspass

[quote=meisje;5154517]Pøblis, jeg har ligget stille i denne tråden fordi både du og flere tydeliggjorde at dere ble støtt av mine valg av ord. Det som er litt synd er at dere aldri forstod at det valget av ord var ment humoristisk og aldri var uttrykk for at jeg er for fast pass. Grunnen til at jeg valgte ordet hylekor var fordi jeg ble overrasket over antall innlegg i både aviser og på twitter som var dypt fornærmet og hauset det opp til klasseskille og boikott forslag.

EQUOTE]

Jeg leste det slik også og humret litt over innlegget.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-22, 13:37   #75
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tusenfryd og nytt tilbud om prioritetspass

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Pøblis, jeg har ligget stille i denne tråden fordi både du og flere tydeliggjorde at dere ble støtt av mine valg av ord. Det som er litt synd er at dere aldri forstod at det valget av ord var ment humoristisk og aldri var uttrykk for at jeg er for fast pass. Grunnen til at jeg valgte ordet hylekor var fordi jeg ble overrasket over antall innlegg i både aviser og på twitter som var dypt fornærmet og hauset det opp til klasseskille og boikott forslag.

Ettersom tråden har utviklet seg og jeg har reflektert rundt diskusjonen som har vært, har jeg spurt meg selv om jeg kommer til å starte flere diskusjonstråder her inne eller ei. Kanskje, men det blir nok en stund til.

Jeg tolket innlegget humoristisk, og håper du fortsetter å starte tråder.
Akkurat tematikken har jeg ingen sterk formening om, det er jo sånn i stort sett hele samfunnet at de kjøpesterke kan oppnå flere fordeler på ulike områder. Det hender jeg betaler meg frem hvis det er viktig for meg.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-22, 14:05   #76
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.498
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tusenfryd og nytt tilbud om prioritetspass

Jeg har for gamle barn til at diskusjonen "treffer" meg 100% (og mine barn har heller ikke vært så mye på denne typer steder fordi eldste ikke er så veldig "karusellglad". Men er også litt overrasket over at diskusjonen "tar så av" - kanskje fordi det blir så veldig synlig og fordi den omhandler barn? (For det er mange andre steder hvor ting som er urettferdig treffer mye "hardere")

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Ettersom tråden har utviklet seg og jeg har reflektert rundt diskusjonen som har vært, har jeg spurt meg selv om jeg kommer til å starte flere diskusjonstråder her inne eller ei. Kanskje, men det blir nok en stund til.

Sier meg enig med Charlie. Helt greit å ta diskusjoner som er startet sleivete, humoristisk og kanskje litt skjevt. Det er uansett interessant å høre hva andre mener.

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Ellers synes jeg HI skal fortsette å starte tråder, også om andre ikke liker synspunktet/ formen/ ordvalget. Det er vel det FP tar til orde for i gruppereglene, at vi tåler litt motstand. Tror forøvrig HI har ganske rett, selv om det garantert var humoristisk ment. Den jevne FP’er, undertegnede inkl., er minimum øvre middelklasse økonomisk og/ eller sosialt. Endel av oss, igjen undertegnede inkl., har kjent på sykdom, fattigdom og utenforskap, men sånn i stort tror jeg vi er rimelig ressurssterke.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-22, 14:35   #77
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.911
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tusenfryd og nytt tilbud om prioritetspass

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg leste det som at de som var uenig i tusenfryds nye tiltak, var et hylekor, noe som for meg har utelukkende negativ (og nedlatendende) mening, og sa fra at jeg ikke syns det er måten å starte en god debatt på. Hvis meningen var å ironisere og tøye med tematikken, beklager jeg at jeg ikke så den.

Jeg er enig med deg. «Hylekor» er negativt og nedlatende, og impliserer at det bråkes om noe uvesentlig, og at man er uenig. Jeg oppfattet ikke humoren, men jeg er åpen for at den humoristiske sansen min er dårlig justert.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-22, 14:43   #78
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.837
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tusenfryd og nytt tilbud om prioritetspass

Jeg tenker, som flere andre har nevnt, at skillet går mellom dem som kan kjøpe billetter og bruke penger på fornøyelsesparker og dem som ikke kan det. Hva slags billetter er litt underordnet.

Jeg synes også st spissformuleringer er helt innafor. Det tåler vi.

Jeg synes i grunnen bruken av «hylekor» er helt grei. Det er en fillebagatell med fast pass eller ikke, sammenliknet med å ikke kunne hverken ha denne eller andre ferieopplevelser.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-22, 16:23   #79
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.186
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tusenfryd og nytt tilbud om prioritetspass

Jeg syns egentlig "hylekor" er et ok begrep å sette på fenomenet når en stor mengde mennesker samtidig kaster seg over en sak, og veldig unisont. Det ER litt rart at Tusenfryd fikk masse kritikk for å lansere et produkt som omtrent alle andre parker, inkludert Dyreparken, allerede har. Jeg forstår godt om de ble litt månebedotne av de voldsomme reaksjonene. Overskriften på et av innleggene jeg så var noe i gata "Jeg hadde tenkt å ta med barna mine til Tusenfryd i sommer, men det er IKKE aktuelt nå!", og det syns jeg egentlig er å hyle litt.

Så har diskusjonen blitt mer nyansert etterpå. Tusenfryd er en litt spesiell destinasjon i at den er en busstur unna Oslo, og sånn sett er et sted for sommerlige dagsturer for ungdommer. Det er et løft å betale flere hundre kroner for en billett, men om for eksempel en klasse reiser, så kan det finnes mulighet for spons, eller man kan få pantet nok flasker eller noe til å kunne være med og få med seg en felles opplevelse med vennegjengen. Om noen skal ha pass i tillegg, så kan det skape ekstra skiller og løfte det som kanskje er innenfor rekkevidde en sjelden gang, til å bli uoverkommelig.

Men det er mye annet som er verre, da.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-22, 16:36   #80
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.324
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tusenfryd og nytt tilbud om prioritetspass

Jeg kjenner jeg synes det er en litt underlig tanke å skulle forklare barna at "vi betaler penger sånn at dere barn kan få gå raskere inn og kjøre flere karuseller enn de andre barna der, som derfor må vente lenger i kø". Greit at verden funker sånn på mange vis, men det er egentlig ikke et konsept jeg har lyst til å lære barn er helt okei å drive med på den type steder. Det er snakk om karuseller, liksom. Kø er nyttig lærdom.

(Seff tusen spesialtilfeller her, som jeg ikke gidder å ta høyde for i teksten.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no