Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Har du julegardiner og juleservise?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-06, 09:26   #61
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.470
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Jeg har ikke gardiner. Rett og slett. I leiligheta vår har vi veldig mye skråtak, og bortsett fra døra ut mot verandaen har vi bare takvindu. (Takvinduene på soverommene har riktignok rullegardiner, men jeg har ikke tenkt å montere noen jule-variant av disse nei ). Foran døra til verandaen har jeg aldri kommet på å henge noe, det er hverken gardinbrett eller merke etter gardinstenger, så jeg tror ikke noen som har bodd her før har hatt det heller. Det er ikke innsyn.

Vi har fått i gave noen jule-asjetter fra PP, men vi har bare fire (tror jeg). Vi er litt barnslige her i gården så vi har hittil alltid feiret jul hjemme hos foreldrene våre. Det er nok grunnen.

Når snuppa vokser til må vi jo få våre egne tradisjoner, og da kunne jeg tenke meg et fint juleservise. Når man er liten er det jo så stas med slike ting som tas fram kun når det er jul, som man kjenner igjen fra år til år. Det er noe av det som er med på å skape stemningen. Husker godt følelsen selv ...

I år feirer vi nok hos svigerforeldrene mine (det er det som er juleservice Berglijot ), men kanskje jeg passer på å kjøpe litt julepynt på salg etter nyttår, så kan vi satse på å lage jul selv til neste år i stedet.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 08-11-06 kl 10:03.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 09:29   #62
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg har julegardiner på kjøkkenet og julepotteskjulere til kjøkkenvinduet. Dessuten har jeg juleservice, både kaffe- og middag, men serveringsfat og lysestaker og det hele.

Der så det koselig ut å feire jul, Nenne.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 09:30   #63
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.


Er man håpløst gammeldags hvis man liker å pynte med julegardiner, altså?

:gammelmodig og stolt av det:

Ikke gammeldags, men litt "dillete"...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 09:33   #64
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.738
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ikke gammeldags, men litt "dillete"...

Det kan jeg leve med.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 09:42   #65
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Jeg har julegardiner, ja. Jeg sydde dem da jeg flyttet hjemmefra i 1995. Altså er de blitt noen år gamle. De siste årene har de ikke vært i bruk, da jeg ikke har hatt vinduer de har passet til, men i år kan de fint passe. Bortsett fra at jeg har bestemt meg for å kjøpe nye, da. Nå vil jeg ha røde gardiner, de gamle er blå.

Juleservise har vi også, Nisseserviset fra PP. Hadde det ikke vært for at vi fikk det i gave hadde vi aldri hatt eget juleservise. Men nå har vi det da, og fra 1. desember byttes det vanlige kjøkkenserviset ut med dette. Men til finere selskaper bruker vi fin-serviset vårt, Märtha fra PP.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 09:44   #66
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg lurer mest på hva juleservice er.

Det er å sitte i godstolen med bena opp og få julen fiks ferdig servert!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 10:20   #67
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.132
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Det kan jeg leve med.

Det skulle bare mangle. Det er bare hyggelig at folk er "dillete" og pynter masse til jul, selv om jeg ikke helt har den nødvendige legningen selv. Jeg synes det er morsomt at folk gjør slike ting på forskjellige måter, og jeg har sansen for tradisjoner, også dem jeg ikke følger selv.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 10:33   #68
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg lurer mest på hva juleservice er.

Jeg tror det er noe de har i misbrukssamfunnet!




Jeg har nisseservise fra Porsgrunn. Ikke fordi jeg syns det er fantastisk å ha et servise til hver høytid, men fordi noen bare begynte å kjøpe det til meg. Av en eller annen grunn. Jeg syns det er pent, jeg. Også har vi et forferdelig glorete frokostservise med amerikanske nisser som vi fikk av mannens mormor. Det er hyggelig når vi tar frem det, for da er det jul.

Julegardiner har jeg ikke nå. Vi har to vinduer og en verandadør på kjøkkenet, så jeg har ikke giddet å ta kostnaden de siste tre årene.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 10:33   #69
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.122
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Nei og nei.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 10:36   #70
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Jeg har dette juleserviset- saturn engle fra PP. Middagstallerknene er hvite med rød stripe, og de hender det jeg bruker ellers i året også. Har fått mesteparten i gave til jul og bursdag.
Julegardiner har jeg ikke, men har vinterlift på kjøkkenet som jeg har sydd selv. Den har store blomster i forskjellige mørke røde nyanser.


Sist redigert av Carrie : 08-11-06 kl 15:41.
Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 10:38   #71
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Nei. Jeg er også med i brukte-årevis-på-å-få-opp-gardiner-i-det-hele-tatt-fraksjonen. Men kanskje vi skal vaske stuegardinene til jul? De ser nemlig ut som grå oppvaskfiller fordi ungene leker så mye med dem. (De er egentlig hvite og transparente og ganske fine. Mener jeg å huske.)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 10:39   #72
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Det kan jeg leve med.

Puuh, det var bra... Ikke meningen å tråkke på noen tær, jeg synes absolutt det er koselig at andre pynter slik til jul, men jeg får det liksom ikke til selv...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 12:03   #73
Timmi
Aktiv
 
Timmi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 187
Timmi er litt kul
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Vi har nisseserviset fra Porsgrun som vi bruker i hele desember. Julegardiner: NEI! Der går grensen.

__________________
Timmi

02 og 06
Timmi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 12:20   #74
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Har hverken julegardiner eller -servise.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 12:20   #75
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.675
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Jeg har juleserviset. Disney jul fra Firkløveren.

Synest juleserviset kan gi en god tradisjon om man bruker det år etter år etter år. noe barna vil huske når de bil voksne og..

Jeg har hele kaffi settet, og alle suppetalerkene, og så har jeg en del av middag og forett, resten vet jeg ligger hos svigermor til utdeling. Resten av de store glassene får jeg til bursdagen nå. da har jeg nesten alt.. er veldig redd for det for det er vert mye penger.

Det som viser her er bare motiv nr1. det finnes 12 forskjellige motiv som er inspirert av Disney filmene som går på julaften.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 13:21   #76
Ekkir
Bree
 
Ekkir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 431
Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Julegardiner

Juleservise

Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 13:27   #77
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.912
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Nei og nei.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 13:55   #78
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Nå kommer det høyst sannsynligvis ikke til å være noen julegardiner på kjøkkenet i år, men tidligere har jeg brukt noen kapper som mamma sydde en gang i tiden.

Vi har et hvitt servise fra Europris som vi bruker som penservise i julen. Er man klønete og har to små barn kan man ikke ha dyrt servise.

I fjor kjøpte jeg meg derimot røde stoltrekk til kjøkkenstolene. Det ble veldig stilig med lys duk, og røde stoler.

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 15:00   #79
Svaggen
Aktiv
 
Svaggen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 189
Svaggen er litt kul
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Jeg har ikke gardiner i stuen eller på kjøkkenet til vanlig, og derfor ingen til jul heller.
Juleservise har jeg egentlig ikke heller, dvs. jeg har 4 juletallerkener jeg fikk av svigermor en gang, men det kommer jeg ikke langt med i en familie på 5...

__________________
Mamma til tre
Svaggen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 15:13   #80
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Det har jeg også og det brukes masse i julen

Ellers har jeg ikke julegardiner


Har du ikke bestilt deg gardiner da?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
juleservice


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no