Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Indisk Tandoori Chicken fra Toro. Anbefales!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-07, 19:30   #281
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.449
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Indisk Tandoori Chicken fra Toro. Anbefales!

De som skal lage middag, synes ofte det vanskeligste er aa finne paa hva man skal lage. At man kan hjelpe hverandre med aa faa ideer, er supert. Ser jeg et middagstips med blodpölse som hovedingrediens, staar jeg over. Ser Mim (saa vidt jeg har skjönt henne i denne traaden) en middagside med et ferdigprodukt, staar hun over. Det er selvsagt helt greit. Hva andre liker og inspireres av, er meg revnende likegyldig, og jeg synes det maa vaere rom for allslags middagsideer i et forum.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 19:45   #282
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Indisk Tandoori Chicken fra Toro. Anbefales!

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Hahahaha, ja særlig! Har du noen gang lest newsgruppene comp.lang.c++ eller comp.lang.lisp?
Skal love deg at de gutta der får alle her til å virke tolerante og forståelsesfulle, saklige og greie gitt.

Seriøst: hvorfor du at menn er så greie og ikke hisser seg opp over småting?

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Nå tror jeg ikke mine egne lyseblå. Det er ubegrenset hva menn kan krangle om. Jeg tror ikke vi kvinner har noen enerett på kverulering, gett.

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Vil du låne mannen min litt?

Selvfølgelig vet jeg at "gutter" er like ille som oss "jenter".
Det var lettere ironisk ment og skrevet for å få oss til å tenke oss litt om.
Å diskutere side opp og side ned om såre tær osv osv pga en anbefaling over en Toropakke er jo drøyt.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 20:13   #283
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Indisk Tandoori Chicken fra Toro. Anbefales!

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Tullball.


Jeg elsker det uttrykket

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 20:20   #284
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Indisk Tandoori Chicken fra Toro. Anbefales!

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Trenger man egentlig få med seg noe mer enn det?

Sikkert ikke hvis du tenker at en bitte,bitte liten del av helheten er nok for deg!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 20:50   #285
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Indisk Tandoori Chicken fra Toro. Anbefales!

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nei, jeg tror ikke det. Et vesentlig poeng ved driften her på forumet er at vi ikke sletter og stenger og redigerer når noen sier noe som noen blir lei seg av. Vi lar folk fortsette å diskutere og gjerne krangle også. Det er faktisk enda lettere enn jeg trodde det ville være.

Det er alltid noen som tror at når man motsier noen eller kjefter på noen, så betyr det at man mener vedkommende ikke har lov til å si det de sa. Det er ikke tilfelle her. Alle vi som er moderatorer har lest innlegg som vi har blitt sinte, provoserte og/eller lei oss av, alle har vi engasjert oss i krangler og prøvd å sette folk på plass (verbalt), men ingen har så langt tatt til orde for at de aktuelle innleggene skal slettes eller at brukerne skal utestenges.

At man ikke sletter og utestenger er jo fint, men jeg oppfattet likevel Mims innlegg midtveis i denne tråden som ganske klar beskjed om at innlegg om TORO på "hennes" forum var et personangrep. Selv om man ikke utestenger og sletter så er dette en form for markering som jeg ikke skjønner poenget med. Å føle seg trakassert på så tynt grunnlag... vel.

Spørsmålet blir på en måte hva slags forum man ønsker. Er Mims matforum hennes i den forstand at oppskrifter som inneholder halvfabrikata eller noe Mim ikke liker ikke er ønskelig? Burde ikke i såfall det klargjøres noe sted? Det er ikke lett å være ny på et forum hvis det er så mange uskrevne regler. At det ligger gammelt grums mellom Line og Mim er f.eks. meg uvedkommende (og ukjent for den del).

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 20:51   #286
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Indisk Tandoori Chicken fra Toro. Anbefales!

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Sikkert ikke hvis du tenker at en bitte,bitte liten del av helheten er nok for deg!

Ja, når helheten er meningsløs er det i grunnen tilstrekkelig for meg.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 20:54   #287
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Indisk Tandoori Chicken fra Toro. Anbefales!

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Ja, når helheten er meningsløs er det i grunnen tilstrekkelig for meg.

Det skal jeg ikke krangle på!
Selv sliter jeg med å vurdere om helheten er meningsløs når jeg bare er i besittelse av en bitte,bitte liten del av den. Meg om det.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 20:57   #288
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Indisk Tandoori Chicken fra Toro. Anbefales!

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

At man ikke sletter og utestenger er jo fint, men jeg oppfattet likevel Mims innlegg midtveis i denne tråden som ganske klar beskjed om at innlegg om TORO på "hennes" forum var et personangrep.

Du misforstår hva som er stridens kjerne her, Mims innlegg har lite med TORO å gjøre. Ingenting faktisk.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 20:57   #289
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Indisk Tandoori Chicken fra Toro. Anbefales!

Herremin bina! Det er en lang forhistorie her som du ikke har oversikt over. Det handler ikke om at det er personangrep å nevne Toro på oppskriftforumet. Kan du ikke bare la det ligge?

Poenget er at de som vil dele oppskrifter bestående av halvfabrikata kan gjøre det alt de vil, og de som syns halvfabrikata er skitt kan si det så mye de vil. På forumet her har vi lov til begge deler. Det er i høyeste grad en nedskrevet forumregel, og det finnes ingen uskrevne regler.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 20:59   #290
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Indisk Tandoori Chicken fra Toro. Anbefales!

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Det skal jeg ikke krangle på!
Selv sliter jeg med å vurdere om helheten er meningsløs når jeg bare er i besittelse av en bitte,bitte liten del av den. Meg om det.

Ja noen av oss er vel kjappere til å få oversikten da.

Jeg kan godt fortelle hva jeg fikk med meg på NM. Noen ( blant annet Mim ) hadde blitt utestengt fra forumet for ett eller annet. Jeg vet ikke hva. Dette satte sinnene i kok, og flere forlot forumet "i protest". (Jeg kom inn på forumet akkurat på den tiden). Diskusjonene gikk høyt om manglende "takhøyde". Det var lange tråder på underforumet Modne Mødre om hvem som var der fortsatt og hvem som var savnet, og med jevne mellomrom kom noen av utflytterne tilbake bare for å fortelle for et fryktelig dårlig forum NM var / er. Ja, og så reklamerte de veldig for "sitt" sted - Foreldreportalen.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 21:03   #291
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Indisk Tandoori Chicken fra Toro. Anbefales!

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Herremin bina! Det er en lang forhistorie her som du ikke har oversikt over. Det handler ikke om at det er personangrep å nevne Toro på oppskriftforumet. Kan du ikke bare la det ligge?

Poenget er at de som vil dele oppskrifter bestående av halvfabrikata kan gjøre det alt de vil, og de som syns halvfabrikata er skitt kan si det så mye de vil. På forumet her har vi lov til begge deler. Det er i høyeste grad en nedskrevet forumregel, og det finnes ingen uskrevne regler.

Pussig nok var det noe ganske annet Mim skrev.

Men jeg ser liten hensikt i å diskutere med deg eller andre hva Mim skrev, uten at hun selv er med i diskusjonen, så jeg velger å tro at det var Mim som var på jordet da hun ble sur og sår for at noen skrev det stygge Toro-ordet på hennes forum, og at det altså ER fritt fram for oppskriftstips og mattips på dette forumet - og det er jeg glad for!

Jeg setter pris på at det finnes et forum hvor man kan dele oppskrifter, også vi vanlige "hverdagsmennesker" som har sauseposer i skuffen og kjøper krydder fra Black Boy og Santa Maria i stedet for på en innvandrerbutikk et sted.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 21:06   #292
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.827
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Indisk Tandoori Chicken fra Toro. Anbefales!

Jeg synes dere skal høre litt på bina jeg. For alle de som ikke har fått med seg at det er en forhistorie her, så er faktisk hennes inntrykk av at Toro=personangrep sannsynligvis det de sitter igjen med.

Det holder ikke å bare avfeie henne med at dette forstår hun ikke fordi hun ikke kjenner forhistorien. Hun kan da vitterlig bare forholde seg til det hun leser her.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 21:06   #293
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Indisk Tandoori Chicken fra Toro. Anbefales!

Jeg må si at jeg etter å ha lest alt her også lurer på hvorfor man skal legge inn en oppskrift på et slikt produkt.
Jeg regner med at den som evt kjøper denne retten kan lese på pakken selv?



Tror du var ute etter å terge Mim litt jeg.
...og isåfall ville det jo ikke vært første gangen Line*?

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 21:08   #294
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Indisk Tandoori Chicken fra Toro. Anbefales!

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Ja noen av oss er vel kjappere til å få oversikten da.

Jeg kan godt fortelle hva jeg fikk med meg på NM. Noen ( blant annet Mim ) hadde blitt utestengt fra forumet for ett eller annet. Jeg vet ikke hva. Dette satte sinnene i kok, og flere forlot forumet "i protest". (Jeg kom inn på forumet akkurat på den tiden). Diskusjonene gikk høyt om manglende "takhøyde". Det var lange tråder på underforumet Modne Mødre om hvem som var der fortsatt og hvem som var savnet, og med jevne mellomrom kom noen av utflytterne tilbake bare for å fortelle for et fryktelig dårlig forum NM var / er. Ja, og så reklamerte de veldig for "sitt" sted - Foreldreportalen.

Vet du hva bina, jeg sier ikke dette for å være slem eller frekk, men det kan være lurt å ikke basere sine meninger kun på bruddstykker. Det kan være smart å utforske litt på hva som kan være mulig(e) sannhet(er), det gjelder selvsagt ikke bare i denne saken. Når du uttaler deg som om du vet den eneste sannheten (ja, slik oppfatter jeg det du skriver her), er det vanskelig i alle fall for meg, å ta deg seriøst. Da blir jeg flåsete og skriver svar til deg som jeg gjorde ovenfor. Beklager.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 21:13   #295
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Indisk Tandoori Chicken fra Toro. Anbefales!

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Vet du hva bina, jeg sier ikke dette for å være slem eller frekk, men det kan være lurt å ikke basere sine meninger kun på bruddstykker. Det kan være smart å utforske litt på hva som kan være mulig(e) sannhet(er), det gjelder selvsagt ikke bare i denne saken. Når du uttaler deg som om du vet den eneste sannheten (ja, slik oppfatter jeg det du skriver her), er det vanskelig i alle fall for meg, å ta deg seriøst. Da blir jeg flåsete og skriver svar til deg som jeg gjorde ovenfor. Beklager.

Det er klart du sier det for å være både slem og frekk, hva ellers skulle være grunnen? Du trenger da ikke beklage det?

Jeg mener oppriktig at det er ikke nødvendig å kjenne alle konflikter og vite hvem her som var på NM tidligere, hvem som er der nå, hvem som har kranglet i fortiden og så videre. Sannheten? Den kommer an på øynene som ser, og f.eks i denne tråden vil jeg tro at Line og Mim ser svært ulikt på sannheten.

Ut i fra reaksjonene å dømme så tror jeg at jeg traff spikeren mer på hodet enn jeg først var klar over.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 21:14   #296
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Indisk Tandoori Chicken fra Toro. Anbefales!

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg synes dere skal høre litt på bina jeg. For alle de som ikke har fått med seg at det er en forhistorie her, så er faktisk hennes inntrykk av at Toro=personangrep sannsynligvis det de sitter igjen med.

Det holder ikke å bare avfeie henne med at dette forstår hun ikke fordi hun ikke kjenner forhistorien. Hun kan da vitterlig bare forholde seg til det hun leser her.

Takk for at du forsto! Det burde ikke være nødvendig å lese alles selvbiografier og forhistorier for å kunne forholde seg til det som skrives på forumet.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 21:17   #297
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Indisk Tandoori Chicken fra Toro. Anbefales!

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

At man ikke sletter og utestenger er jo fint, men jeg oppfattet likevel Mims innlegg midtveis i denne tråden som ganske klar beskjed om at innlegg om TORO på "hennes" forum var et personangrep. Selv om man ikke utestenger og sletter så er dette en form for markering som jeg ikke skjønner poenget med. Å føle seg trakassert på så tynt grunnlag... vel.

Det var vel ikke akkurat det hun skrev. Men uansett står det deg da også helt fritt å mislike eller være uenig i det Mim skrev.

Jeg ser godt at det er mye "bakgrunnskunnskap" i mye av denne tråden, som man naturlig nok ikke kan kjenne til når man er ny. Men slik er det jo alltid. Dersom noen har en forhistorie med krangling, og en ny krangel blusser opp mellom dem, vil den kunne se fryktelig merkelig ut for noen som ikke vet at disse to kjenner hverandre. (Legg merke til at jeg nå ikke mener å si noe om hvem som har "rett" i en slik eventuell krangel.)

Hvis du, eller en annen nybegynner, hadde skrevet de samme innleggene som Line*, så ville de ikke blitt lest på samme måte. Hvis jeg hadde skrevet dem, ville de også blitt oppfattet annerledes. Det er ikke saken uvedkommende hvem som skriver ting.

Jeg har tidligere sett hevdet på NM av noen brukere at de ikke ser på hvem som skriver ting, men bare ser på temaet og innholdet. Min umiddelbare reaksjon er at de enten lyver, er veldig nye, eller har misforstått (dvs. er uenige i ) mye av det som jeg ser som poenget med et diskusjonsforum - nemlig å bli kjent med dem man snakker med.

Hvis du ellers er interessert i å vite mer om hvordan FP ble startet opp og hva som var bakgrunnen for det, så kan jeg sikkert grave opp en av de gamle trådene om det.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 21:17   #298
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Indisk Tandoori Chicken fra Toro. Anbefales!

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Takk for at du forsto! Det burde ikke være nødvendig å lese alles selvbiografier og forhistorier for å kunne forholde seg til det som skrives på forumet.

Det kan jo være en fordel å forholde seg til alt som blir skrevet. Ikke bare plukke ut bruddstykker og trekke konklusjoner ut fra det.

Ferdig.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 21:21   #299
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Indisk Tandoori Chicken fra Toro. Anbefales!

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Det er klart du sier det for å være både slem og frekk, hva ellers skulle være grunnen? Du trenger da ikke beklage det?

Jeg mener oppriktig at det er ikke nødvendig å kjenne alle konflikter og vite hvem her som var på NM tidligere, hvem som er der nå, hvem som har kranglet i fortiden og så videre. Sannheten? Den kommer an på øynene som ser, og f.eks i denne tråden vil jeg tro at Line og Mim ser svært ulikt på sannheten.

Ut i fra reaksjonene å dømme så tror jeg at jeg traff spikeren mer på hodet enn jeg først var klar over.

Jeg mente faktisk ikke å være hverken slem eller frekk, grunnen til at jeg skrev det er at jeg er oppriktig opptatt av at det ikke finnes kun en sannhet og at jeg synes det er viktig å ikke trekke forhastede sluttninger basert på bruddstykker. Det jeg beklagde var at jeg faktisk, med hensikt, hadde skrevet frekke/ironiske svar til deg litt lengre opp i tråden.

Jeg synes ikke ikke det er viktig å kjenne til hvem som har kranglet før på NM, men jeg oppfattet det slik at du mente du hadde oversikt over det siden du tok en oppsummering sett ut fra ditt ståsted.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 21:22   #300
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Indisk Tandoori Chicken fra Toro. Anbefales!

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Det er klart du sier det for å være både slem og frekk, hva ellers skulle være grunnen? Du trenger da ikke beklage det?

Hun beklaget at hun var flåsete i forrige innlegg. Det innlegget du siterte var da hverken slemt eller frekt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker, toro


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no