Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Vinni gjør Sommerfuggel i vinterland

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-12, 22:45   #61
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.707
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vinni gjør Sommerfuggel i vinterland

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.



(men du verden så mye reklamepauser og annet tull!)

Det var virkelig ekstremt mye avbrytelser. Veldig synd, man mister litt av den gode stemningen som de faktisk klarte å skape.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 23:49   #62
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vinni gjør Sommerfuggel i vinterland

Det er så godt med opptaksboks - jeg tar det opp, så begynner jeg å se på det litt senere og spoler meg gjennom avbrekkene.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 23:55   #63
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinni gjør Sommerfuggel i vinterland

Jeg så ikke programmet, men likte det klippet. Er vel temmelig indifferent til Vinni, men reaksjonen til Sivertsen var fin.

I grunnen hang jeg meg mest opp i at Eggumen så helt sånn Professor Slughorn ut, to minutter og førtisju sekunder uti.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 00:22   #64
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinni gjør Sommerfuggel i vinterland

Nå har jeg sett på noen klipp på TV2, blant annet Halvdan som synger Bertine. Og nydelig sang av Vinni. (Normalt ikke min stil, men denne rørte meg.)

Noen som kan hjelpe en stakkar med når programmet går i reprise? Jeg skjønner ikke hvordan jeg finner ut av det, har prøvd å søke en stund på TV2 sine nettsider.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 00:24   #65
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vinni gjør Sommerfuggel i vinterland

Vinni sin versjon er helt utrolig.
Jeg likte ikke han før, men fikk egentligmlitt sansen for han når var med i Det store korslaget.

Heldigvis hadde jeg tatt det opp og kunne spole over alle reklamepausene.
De dreper program med alle avbrekkene.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 00:29   #66
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinni gjør Sommerfuggel i vinterland

Jeg sitter og ser på det nå. Vinni har jeg likt lenge. Tror det var halvliterglasset med rødvin han fylte opp og drakk under en konsert på Rockefeller i 2009 som gjorde susen. Neida. Syntes han var dyktig, karismatisk og sjarmerende. Paperboys har masse bra musikk også, så konserten var helt super.

Easy street: http://open.spotify.com/track/25yn1bDT43XDWSaAKo1sPG

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 03:06   #67
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Vinni gjør Sommerfuggel i vinterland

søndag:
22:40 Hver gang vi møtes 1 : 8
Syv av landets største og mest folkekjære artister bor sammen på Hvaler Gjestgiveri, og hyller hverandre ved å spille coverversjoner av hverandres mest kjente hits.

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 07:54   #68
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vinni gjør Sommerfuggel i vinterland

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Med respekt å melde, dette må være tidenes mest oppskrytte coverlåt.
Så fantastisk var den virkelig ikke. Det var andre som var langt bedre. :gammel og sær:

Ja, jeg må si at jeg er litt enig her altså. Har ikke fått sett klippet før nå, men har jo sett at det har vært linket både her og på FB i hytt og pine, så det er mulig jeg hadde for høye forventninger. Men da jeg hadde hørt ferdig satt jeg bare der og lurte på om dette virkelig var det alle hadde skrytt sånn av. Hva var greia liksom?

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 08:07   #69
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.104
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vinni gjør Sommerfuggel i vinterland

Jeg synes han gjør refrenget fint, resten er litt anmasende. Får ikke med meg hva han sier. Fint program, men dust med så mye pauser.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 10:28   #70
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinni gjør Sommerfuggel i vinterland

Opprinnelig lagt inn av Babe, her.

Det er så godt med opptaksboks - jeg tar det opp, så begynner jeg å se på det litt senere og spoler meg gjennom avbrekkene.



TV2 og det like nytter det ikke se på live.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 10:31   #71
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vinni gjør Sommerfuggel i vinterland

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg synes han gjør refrenget fint, resten er litt anmasende. Får ikke med meg hva han sier. Fint program, men dust med så mye pauser.

Ja, og siden teksten i versene på orginalversjonen er vel så viktig som refrenget blir jo det litt meningsløst spør du meg. Derfor jeg ikke helt forstår hva som er så fantastisk...

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 11:22   #72
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinni gjør Sommerfuggel i vinterland

jeg synes teksten han rapper er helt nydelig, jeg - selv om jeg har sjekket nå og det ikke er de originale versene. Jeg synes stemningen er helt magisk og at det er utrolig forløsende når han synger det nydelig refrenget. Så, ja - jeg er en av dem som liker. Jeg synes det er originalt og vakkert. Og prøv å høre hva Vinni sier! Det er poetisk.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West

Sist redigert av Pøblis : 29-01-12 kl 11:31.
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 11:28   #73
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vinni gjør Sommerfuggel i vinterland

Jeg gleder meg så fryktelig til Anne Grethe Preus sitt program. Jeg ble overlykkelig over at hun skulle være med. Hun har så sterk en historie og så utrolig mange nydelige sanger.

Og ikke minst: Det lille vi fikk høre av at Anne Grethe tolker Bertine - Frysninger!!

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 11:34   #74
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinni gjør Sommerfuggel i vinterland

Enig i at de ødelegger flyten i programmet med så mange avbrekk.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 11:45   #75
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vinni gjør Sommerfuggel i vinterland

Helt nydelig, ja. Begynte å grine i dag igjen.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 14:35   #76
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinni gjør Sommerfuggel i vinterland

Jeg får frysninger hver gang og synes dette er bare nydelig!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 14:39   #77
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinni gjør Sommerfuggel i vinterland

Jeg synes dette var en flott versjon. Originalen er finere, men akkurat den fremføringen der er til å få frysninger av.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 14:46   #78
eka
Grubler.
 
eka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.924
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vinni gjør Sommerfuggel i vinterland

__________________
Jente -02, gutt -06, gutt -13.
eka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 14:46   #79
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinni gjør Sommerfuggel i vinterland

Jeg synes forøvrig det er veldig fint det som Vinni forteller rundt låta også, hvorfor han valgte den og hva den betyr for han. Det gjør det jo enda mer rørende.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 14:53   #80
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vinni gjør Sommerfuggel i vinterland

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Jeg synes forøvrig det er veldig fint det som Vinni forteller rundt låta også, hvorfor han valgte den og hva den betyr for han. Det gjør det jo enda mer rørende.

Ja, og det at han viser en genuin glede når Sivertsen velger den til slutt igjen.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no