Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Sukkeret og sirupen kokte, ødelagt?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-12, 11:25   #1
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Spørsmål

Sukkeret og sirupen kokte, ødelagt?

Jeg skal lage (har lagd) snickerskonfekt. Sukker, sirup og peanøttsmør skal varmes opp. Jeg startet med å blande og varme opp sukker og sirup, og dette kokte litt (på relativt svak varme) mens jeg sto med ryggen til og gjorde noe annet.
Jeg blandet i peanøttsmøret og cornflaksen allikevel og satt det i kjøleskapet, men lurer nå på om jeg egentlig bare kan kaste den og starte på nytt. Tok en ut av kjøleskapet og den er forholdsvis hard. Det skal egentlig være et lag sjokolade på toppen, men gidder ikke gjøre det dersom den mest sannsynlig er ødelagt alliekvel.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-12, 20:09   #2
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sukkeret og sirupen kokte, ødelagt?

Jeg svarer meg selv, om ikke annet kan jeg søke opp og finne ut neste år hva jeg gjorde galt igjen.

Ja, de var ødelagt. Ny ladning er laget uten å koke, og de er myke og gode.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-12, 20:21   #3
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sukkeret og sirupen kokte, ødelagt?

Har du oppskrift?

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-12, 20:30   #4
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sukkeret og sirupen kokte, ødelagt?

But ofcourse.

1 dl sukker
2,5 dl lys sirup
1 lite glass peanøttsmør (grov type)
1 ts vaniljesukker
1 liter cornflakes (knuses, jeg brukte foodprosessor og finknuste)
250 g melkesjokolade

Sukker, sirup og peanøttsmør varmes opp i kjele (må ikke koke ). Vaniljesukker og cornflakes røres inn og så helles alt i en bakepapirkledt form (jeg brukte liten langpanne). Settes i kjøleskap til den er kald.

Smelt 250g melkesjokolade i sjokoladesmelter eller over vannbad. Kan ha i litt olje. Smøres over og settes kaldt igjen.

Når det er kaldt skjæres de i ruter, og så er de klare for å nytes.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-12, 21:21   #5
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sukkeret og sirupen kokte, ødelagt?

Jeg har oppi kokosmasse også. Og har på sjokoladen før jeg setter det i kjøleskapet. Farlig godt! Venter til nærmest mulig jul med å lage disse, for de forsvinner usannsynlig fort.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-12, 21:25   #6
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sukkeret og sirupen kokte, ødelagt?

Eg har også kokosmasse i. Og eg heller det ikkje utover med tek litt med ei skei og putter i sånne små konfektformer. Godt er det iallefall

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-12, 21:53   #7
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sukkeret og sirupen kokte, ødelagt?

Opprinnelig lagt inn av Gri, her.

Eg har også kokosmasse i. Og eg heller det ikkje utover med tek litt med ei skei og putter i sånne små konfektformer. Godt er det iallefall

Det gjorde jeg med de som måtte kastes, hadde i former altså. 50 former for å være nøyaktig.

Jeg tåler ikke kokos så det utgår uansett her, men oppskriften min er uten.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no