Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Kan jeg bake kokosmakroner i dag? Holder de seg til jul?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-11, 12:23   #1
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.442
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Kan jeg bake kokosmakroner i dag? Holder de seg til jul?

Jeg forutsetter at vi klarer aa la vaere aa spise dem opp, altsaa. Lurer bare paa om de ikke blir törre og harde. Andre julekaker er jo törrere, og de holder seg bra, men jeg vet ikke helt med kokosmakroner. Noen som kan hjelpe?

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 12:37   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg bake kokosmakroner i dag? Holder de seg til jul?

Jeg syns egentlig ingen kaker er gode når de er bakt såpass lenge før jul. De mister jo den ferske smaken og blir tørrere. Men kanskje de kan fryses?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 12:38   #3
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg bake kokosmakroner i dag? Holder de seg til jul?

De kan helt fint fryses! Det kunne i alle fall de hasselnøttmakronene som svogeren min bakte i fjor. Jeg tok dem opp fra fryseren porsjonsvis, og de var ferske og gode. (Og nå først ser at jeg at det var kokosmakroner, og ikke mandelmakroner. Da vet jeg vel strengt tatt ikke. )

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"

Sist redigert av Bluen : 05-12-11 kl 12:54.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 12:43   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg bake kokosmakroner i dag? Holder de seg til jul?

Jeg synes kaker generelt er best når de er ferske.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 12:44   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg bake kokosmakroner i dag? Holder de seg til jul?

Alt som ikke skal fryses lager jeg den siste uka før jul.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 12:47   #6
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan jeg bake kokosmakroner i dag? Holder de seg til jul?

Jeg har bakt kokosmakroner hvert år i mange år, og de holder seg godt om lokket på boksen er helt igjen. Fryse har jeg aldri prøvd.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 13:03   #7
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.442
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan jeg bake kokosmakroner i dag? Holder de seg til jul?

Jeg har saa liten fryser at det blir bare tull aa putte dem oppi der. Jeg tror jeg venter en stund, kan jo heller skrive julekort i dag.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 13:21   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg bake kokosmakroner i dag? Holder de seg til jul?

Kokosmakroner er vel av den typen som takler oppbevaring ganske godt.

Har du en god oppskrift, så må du gjerne dele den. Jeg vil ha sånne som er litt seige i midten og ikke bare er marengs. Har ikke funnet den optimale oppskriften enda, men er veldig glad i kokosmakroner.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 13:52   #9
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.442
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan jeg bake kokosmakroner i dag? Holder de seg til jul?

Mine er både enkle og gode/seige. Oppskrift:
3eggehviter
180gr melis
250 gr kokosmasse

Pisk eggehviter stive. Pisk inn litt og litt melis. Rør inn kokosmasse. Settes i topper med teskje på bakeplate. Stekes 180 gr i 10-12 min til de er lyse og gyldne.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 14:05   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg bake kokosmakroner i dag? Holder de seg til jul?

Pisker du eggehvitene helt, helt stive eller bare nesten helt stive?

Oppskriften ligner nemlig på en jeg har forsøkt før, men de ble til marengs med kokos i, og det ble litt feil.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 14:22   #11
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.442
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan jeg bake kokosmakroner i dag? Holder de seg til jul?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Pisker du eggehvitene helt, helt stive eller bare nesten helt stive?

Oppskriften ligner nemlig på en jeg har forsøkt før, men de ble til marengs med kokos i, og det ble litt feil.

Jeg er ikke så utrilig nøyaktig når jeg baker, men jeg har ikke merket noen forskjell på resultatet. Synes denne oppskriften er idiotsikker.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 14:24   #12
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan jeg bake kokosmakroner i dag? Holder de seg til jul?

200 gr kokos
200 gr sukker
4 eggekviter

Ha alt i ei kjele og varm til det er blankt og seigt. Sett på papir på plate, og steik på 200 grader i 10-15 min. Seige, saftige makroner. Smashing!

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 14:30   #13
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan jeg bake kokosmakroner i dag? Holder de seg til jul?

Jeg hadde kunnet bake de nå tror jeg. Uten å tenke over holdbarheten.
Men det er kanskje noe i det.

Jeg har så langt bakt eggeplommekaker som er marengsaktig, og colapinner. De er jo riktignok litt seige, men tror det skal gå helt fint. Har kjølerom å sette dem i jeg da, det hjelper kanskje på holdbareheten.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 23:22   #14
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan jeg bake kokosmakroner i dag? Holder de seg til jul?

Prøvde denne oppskriften i dag:
4 eggehviter
140 gram sukrinmelis
1/2 ts vanilje
250 gram kokosmasse
Stekt på 180 grader i 10 min.

Håper de holder seg til jul, for jeg har ikke plass i fryseren.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-12, 08:29   #15
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.442
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan jeg bake kokosmakroner i dag? Holder de seg til jul?

Opprinnelig lagt inn av Pegasus, her.

Prøvde denne oppskriften i dag:
4 eggehviter
140 gram sukrinmelis
1/2 ts vanilje
250 gram kokosmasse
Stekt på 180 grader i 10 min.

Håper de holder seg til jul, for jeg har ikke plass i fryseren.

Det gaar sikkert bra. Hvordan smakte de med sukrinmelis, forresten? Fikk du den "kalde" smaken eller var det greit?

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-12, 08:56   #16
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan jeg bake kokosmakroner i dag? Holder de seg til jul?

De ble gode med sukrinmelis, synes ikke det ble noen "kald" smak. Men det ble litt i søteste laget for min del, så hvis jeg lager en porsjon til før jul, blir den med mindre melis i.

Min bedre halvdel, som egentlig ikke liker kokosmakroner, syntes disse var kjempegode. Det tar jeg som et godt tegn.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-12, 09:11   #17
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.442
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan jeg bake kokosmakroner i dag? Holder de seg til jul?

Takk. Da pröver jeg aa lage dem. Mannen er paa lavkarbo, men vi maa jo ha julekaker likevel!

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-12, 12:02   #18
frksnupp
-o-o-o-o-o-
 
frksnupp sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
Innlegg: 517
frksnupp er litt kul
Standard

Sv: Kan jeg bake kokosmakroner i dag? Holder de seg til jul?

Jeg bakte i går og har dem i lufttett boks. Håper de holder seg fint til jul! Bør jeg heller fryse dem og ta dem opp før vi reiser hjem på juleferie?

frksnupp er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no