Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

En flaske med vodka ...

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-12, 15:39   #1
TwinFusion
Møllspist
 
TwinFusion sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: På den andre siden av havet
Innlegg: 263
TwinFusion er litt kul
Standard

En flaske med vodka ...

Har fått julegave av jobben, en Christmas Hamper fylt til randen med diverse mat og drikke, deriblant en flaske Grey Goose vodka. Nå drikker vi lite her i huset så jeg lurer på om jeg kan lage noe gøy som inneholder vodka og gi bort i gave? Ikke nødvendigvis julegave altså.

__________________
Lille Måne og Rora juni 2012.
TwinFusion er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 15:49   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En flaske med vodka...

Du kan lage ekle paraplydrinker og tvinge det på alle som stikker innom.

Men for en fin gave, sånn ellers.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 16:02   #3
Tonjemor
Forvirret
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 642
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Sv: En flaske med vodka...

Du kan lage vaniljeekstrakt.
Kutt opp noen vaniljestenger og la de stå i vodka i 4-6 uker. Rist jevnlig. Hvis du googler finner du mer eksakte mål. Kjempefint til kaker, muffins osv.

__________________
Du greier ikke å fly med en sopelim av ren og skjær vilje....
Tonjemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 16:19   #4
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: En flaske med vodka...

Eggelikør! Det laget jeg i dag, etter en særdeles mislykket runde med mokkalikør i går, og den ble veldig bra.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 17:04   #5
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En flaske med vodka...

Opprinnelig lagt inn av Mirmell, her.

Eggelikør! Det laget jeg i dag, etter en særdeles mislykket runde med mokkalikør i går, og den ble veldig bra.

Som jeg skulle sagt det selv (bortsett fra at min mislykkede mokkalikør ble laget i fjor)!
Eggelikør er kjempegodt! Denne oppskriften er bankers.

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 17:57   #6
TwinFusion
Møllspist
 
TwinFusion sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: På den andre siden av havet
Innlegg: 263
TwinFusion er litt kul
Standard

Sv: En flaske med vodka...

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Du kan lage ekle paraplydrinker og tvinge det på alle som stikker innom.

Men for en fin gave, sånn ellers.


Jau, fin gave er det hvis man ser bortifra at jeg gir vekk ca 80% da det inneholder hvete og andre ting vi ikke tåler så godt...


Opprinnelig lagt inn av Tonjemor, her.

Du kan lage vaniljeekstrakt.
Kutt opp noen vaniljestenger og la de stå i vodka i 4-6 uker. Rist jevnlig. Hvis du googler finner du mer eksakte mål. Kjempefint til kaker, muffins osv.

Det var lurt! Kunne vært noe for min bakeglade søster.


Opprinnelig lagt inn av Mirmell, her.

Eggelikør! Det laget jeg i dag, etter en særdeles mislykket runde med mokkalikør i går, og den ble veldig bra.

Ja, jeg leste om den mokkalikøren din. Men eggelikør var enklere altså?


Opprinnelig lagt inn av LaLuna, her.

Som jeg skulle sagt det selv (bortsett fra at min mislykkede mokkalikør ble laget i fjor)!
Eggelikør er kjempegodt! Denne oppskriften er bankers.

Takk for oppskrift!

__________________
Lille Måne og Rora juni 2012.
TwinFusion er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 18:09   #7
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: En flaske med vodka...

Opprinnelig lagt inn av TwinFusion, her.

Ja, jeg leste om den mokkalikøren din. Men eggelikør var enklere altså?

Enketlpenkelt. Laget av oppskriften fra Tine som LaLuna linker til.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 21:09   #8
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En flaske med vodka...

Herrefredogfader, bruk for all del ikke de edle dråpene (det er jo en ekslusiv og ekstremt god vodka) til fjas og likører og paraplydrinker.
Drikk den til julematen på samme måte som man drikker akevitt eller gjem den i skapet til en fin anledning.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 21:42   #9
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: En flaske med vodka...

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Herrefredogfader, bruk for all del ikke de edle dråpene (det er jo en ekslusiv og ekstremt god vodka) til fjas og likører og paraplydrinker.
Drikk den til julematen på samme måte som man drikker akevitt eller gjem den i skapet til en fin anledning.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 21:46   #10
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En flaske med vodka...

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Herrefredogfader, bruk for all del ikke de edle dråpene (det er jo en ekslusiv og ekstremt god vodka) til fjas og likører og paraplydrinker.
Drikk den til julematen på samme måte som man drikker akevitt eller gjem den i skapet til en fin anledning.

hvis man egentlig ikke liker vodka er det vel greiere å bruke den til eggelikør enn at den bare blir liggende (sier damen som har drukket av den samme vodkaflasken på fest i 5år)

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 23:18   #11
TwinFusion
Møllspist
 
TwinFusion sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: På den andre siden av havet
Innlegg: 263
TwinFusion er litt kul
Standard

Sv: En flaske med vodka...

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Herrefredogfader, bruk for all del ikke de edle dråpene (det er jo en ekslusiv og ekstremt god vodka) til fjas og likører og paraplydrinker.
Drikk den til julematen på samme måte som man drikker akevitt eller gjem den i skapet til en fin anledning.

Den er jo faktisk ganske dyr ser jeg nå. Litersflaske og greier! Men nå er ikke jeg typen til å drikke vodka bar, og jeg kjenner vel heller ingen som gjør det. Du får ta deg en tur til England så skal du få vodka.

__________________
Lille Måne og Rora juni 2012.
TwinFusion er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 23:22   #12
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En flaske med vodka...

Romjuls-FP-treff i England?!

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 23:49   #13
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En flaske med vodka...

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

hvis man egentlig ikke liker vodka er det vel greiere å bruke den til eggelikør enn at den bare blir liggende (sier damen som har drukket av den samme vodkaflasken på fest i 5år)

Jeg hadde mye heller gitt den til en som liker eller spart den til en anledning som dukker opp en gang der fremme.

Opprinnelig lagt inn av TwinFusion, her.

Den er jo faktisk ganske dyr ser jeg nå. Litersflaske og greier! Men nå er ikke jeg typen til å drikke vodka bar, og jeg kjenner vel heller ingen som gjør det. Du får ta deg en tur til England så skal du få vodka.

Kommer.

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Romjuls-FP-treff i England?!

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 23:56   #14
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.137
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En flaske med vodka...

For en besynderlig gave! Vodka! Samme hvilken kvalitet det er snakk om, så er vel det en veldig "smal" ting å gi? Det er vel ganske få som setter pris på kvalitetsvodka, det er vel noe som stort sett drikkes for fylla sin del? :lufter fordommer:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 00:01   #15
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: En flaske med vodka...

Ånei, en god vodka er godt! Vodka er ikke vodka, altså!

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 00:03   #16
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En flaske med vodka...

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

For en besynderlig gave! Vodka! Samme hvilken kvalitet det er snakk om, så er vel det en veldig "smal" ting å gi? Det er vel ganske få som setter pris på kvalitetsvodka, det er vel noe som stort sett drikkes for fylla sin del? :lufter fordommer:

Jeg synes egentlig ikke det er så merkelig, for det første var det i en julekurv, og jeg gjetter vilt på at det andre som lå i kurven var av samme høye kvalitet og status. Grey Goose er en typisk hipp og kul-vodka på samme måte som Voss vann og Cristal champagne og er typisk drikke i kjendis,- og høystatusmiljø.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 00:16   #17
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.137
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En flaske med vodka...

Really?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 00:53   #18
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En flaske med vodka...

Vodka kan brukes som lusemiddel, veldig effektivt. Barnet lukter litt merkelig av gammel fyll, men det virker.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 08:34   #19
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En flaske med vodka...

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

For en besynderlig gave! Vodka! Samme hvilken kvalitet det er snakk om, så er vel det en veldig "smal" ting å gi? Det er vel ganske få som setter pris på kvalitetsvodka, det er vel noe som stort sett drikkes for fylla sin del? :lufter fordommer:



En god vodka drikkes som akevitt. De klassifiseres etter fruktighet, smak, farge og ettersmak.
Vodka er enklere å like, og personlig tar jeg heller kvalitetsvodka enn en akevitt til julemiddagen, og jeg drikker det ikke for fylla, for å si det sånn.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 09:05   #20
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En flaske med vodka...

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

For en besynderlig gave! Vodka! Samme hvilken kvalitet det er snakk om, så er vel det en veldig "smal" ting å gi? Det er vel ganske få som setter pris på kvalitetsvodka, det er vel noe som stort sett drikkes for fylla sin del? :lufter fordommer:

143 millioner russere foresvever meg her.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no