Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Sausage meat på norsk

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-12, 20:59   #1
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Sausage meat på norsk

Jeg har fått i oppdrag å handle sausage meat til førstedagsmiddagen. Dette er altså en slags kjøttdeig av svin. Vil det si at de er det samme som medisterdeig? De oppskriftene jeg har funnet kan tyde på at det er noe av det samme.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 02:03   #2
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Sausage meat på norsk

Om du er veldig nøye på hva det skal være må du nok til slakteren eller ta frem kjøttkvernen selv. Det er et generelt begrep som omfatter det man stapper i pølsene; grovmalt/finmalt, lav/høyt fettinnhold. Det kan variere ganske mye i forhold til hva det skal brukes til. Hva skal du lage?

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 07:06   #3
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sausage meat på norsk

Stuffing til kalkun. Har du oppskrift på hjemmelaget?

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 08:00   #4
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Sausage meat på norsk

Du kan fint bruke rundbiff eller renskåret svinekjøtt av ett eller annet slag og kjøre det gjennom en kvern. De kan også kombineres. Jeg vet noen insisterer på bacon for å gi mer smak til kalkunkjøttet. Dessverre har jeg aldri vært spesielt trofast mot en bestemt oppskrift når det gjelder kalkun, så jeg har ingen bestemt å dele. For mange er stuffingen veldig viktig og serveres også ekstra i en skål ved siden av. Her har stuffingen av og til blitt ignorert og ingen ville spise den. En av mest vellykkede kalkunforsøkene jeg har hatt var en oppskrift hvor kalkunen ble kunstferdig avbeinet og satt sammen igjen med stuffing som fylte det hele ut. Kalkunen fikk fin form og lettere å få stekt riktig.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 08:34   #5
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.900
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sausage meat på norsk

Opprinnelig lagt inn av arrow, her.

Du kan fint bruke rundbiff eller renskåret svinekjøtt av ett eller annet slag og kjøre det gjennom en kvern.

Det vil vel ikke bli helt det samme? For det første er det som regel en del fett i sausage meat, renskåret kjøtt vil jo bli veldig tørt og få helt feil konsistens. For det andre er det en del krydder i sausage meat, gjerne salvie og/eller muskat, så bare kjøtt høres litt tamt ut.

Her er en oppskrift som høres ut til å gi sausage meat som jeg har smakt det.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 08:43   #6
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sausage meat på norsk

Jeg har sett den oppskriften og det virker som om jeg rett og slett kan blande medisterdeig og kjøttdeig av svin med salvie og muskat.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 08:44   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sausage meat på norsk

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

Det vil vel ikke bli helt det samme? For det første er det som regel en del fett i sausage meat, renskåret kjøtt vil jo bli veldig tørt og få helt feil konsistens. For det andre er det en del krydder i sausage meat, gjerne salvie og/eller muskat, så bare kjøtt høres litt tamt ut.

Her er en oppskrift som høres ut til å gi sausage meat som jeg har smakt det.

Ja, sausage meat er ferdig blandet og krydret kjøtt, som regel grovere enn farse. På mathallen får du kjøpt det på glass på Delikatysk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 08:49   #8
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sausage meat på norsk

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, sausage meat er ferdig blandet og krydret kjøtt, som regel grovere enn farse. På mathallen får du kjøpt det på glass på Delikatysk.

Ah, takk! Da kjøper jeg det der.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 08:50   #9
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Sausage meat på norsk

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

For det andre er det en del krydder i sausage meat, gjerne salvie og/eller muskat, så bare kjøtt høres litt tamt ut.

Her er en oppskrift som høres ut til å gi sausage meat som jeg har smakt det.

Salt og krydder må man selvsagt tilsette, og selv liker jeg de magre variantene vel så bra. Trikset er å tilsette akkurat nok væske og kanskje ett egg til stuffingen. Det er ingen strenge regler for stuffingoppskriftene.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no