Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Bagasje på fly

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-06-07, 07:40   #1
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.647
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bagasje på fly

Er det slik at man har rett til 20 kilo bagasje per person, + håndbagasje? Uansett?

Min mann har bestilt flybileter, og betalte ekstra for et visst antall kilo.
Jeg mener det da er de ekstra kiloene OVER de 20 kiloene man har rett til å ha med uansett. Min mann mener det er den bagasjen vi har lov til å ta med utenom håndbagasjen.

Tar jeg helt feil? Hva er riktig?

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 08:47   #2
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bagasje på fly

Norwegian endret vel reglene for dette for en tid tilbake. Alle skulle betale for innsjekket bagasje og da blir det billigere å ha med bagasje utover 20 kg. Mange har jo med mindre også.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 08:48   #3
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bagasje på fly

Det kommer litt an på flyselskapet. F.eks tar enkelte flyselskap seg nå betalt for å ta med baggasje.

Tatt fra Norwegian sin nettside (de begynte nettopp med dette, og Ryan Air har vel også noe av det samme):

2.2. Innsjekket bagasje (Norwegian)
2 kolli per passasjer per strekning, maks vekt per kolli er 20 kilo. Pris per kolli er 27 kroner per strekning per passasjer på innland og 25 kroner på utland. Dersom den totale vekten overstiger 40 kilo eller hvert enkelt kolli veier over 20 kilo vil de ekstra kiloene bli belastet som overvekt. Har du mer en 2 kolli, uansett vekt, vil det overstigende bli belastet som overvekt. Overvekt koster kr 40/€ 6 pr kilo.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 08:54   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bagasje på fly

Det er forskjellig i de forskjellige flyselskapene. Med Ryanair må du bestille og betale litt på forhånd om du skal ha med innsjekket bagasje, og kofferten kan være 15 kg. (Pluss håndbagasje som kan veie endel). Man må betale ganske mye for overvekt. Så hvis det er Ryanair han har bestilt med så har han nok rett.

Min koffert veide 15,0 på vei hjem fra Italia nå i helgen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 20:18   #5
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bagasje på fly

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Er det slik at man har rett til 20 kilo bagasje per person, + håndbagasje? Uansett?

Min mann har bestilt flybileter, og betalte ekstra for et visst antall kilo.
Jeg mener det da er de ekstra kiloene OVER de 20 kiloene man har rett til å ha med uansett. Min mann mener det er den bagasjen vi har lov til å ta med utenom håndbagasjen.

Tar jeg helt feil? Hva er riktig?

Hvilket selskap flyr du med? Kommersielle ruteflyselskaper og lavpris-flyselskaper har ganske forskjellig regelverk mht bagasje.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no