Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Lenge leve teknologien!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-07, 10:07   #1
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Lenge leve teknologien!

Forleden fant vi ut at vi hadde gjort en megatabbe ift. lagring og backup av bilder. Det gjaldt en bråte bilder som var tatt i perioden fra da tvillingene var nyfødt og frem til de var ett år - vi trodde begge at den andre hadde fikset backup, noe som viste seg å ikke være tilfelle. Disken var formatert og tatt i bruk til noe annet. Krise!

Jeg gråt mine modige tårer og trodde bildene var tapt for alltid, inntil min kjære data-mann etterhvert visste råd. Han lette seg frem til et file recovery-program, som visstnok koster tusenvis av kroner om man kjøper det. Men nerd som han er , fant han det han trengte der ute på weben slik at det ikke kostet oss ei krone. Disken ble saumfart, og gjennom flere dager nå har vi gjennomgått maaange gig med bildemateriale og funnet igjen det aller meste av det vi trodde var tapt for alltid. Noe er muligens borte, men det er tross alt en bagatell i denne sammenhengen.

Nå har jeg akkurat sluttført bildegjennomgangen, og mange hundre bilder er reddet og skal backes up til den store gullmedalje fremover. Nå er jeg glad nå!

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 10:22   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lenge leve teknologien!

Å! Flinke mannen!

Tror jeg hadde blitt rimelig lei meg om De første bildene av Poden hadde gått tapt ja.

Så bra at dere fant igjen endel av dem!

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 10:24   #3
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lenge leve teknologien!

Kjempefint. Det var en flink mann.
Nå må du lagre dem på et eksternt media.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 10:26   #4
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lenge leve teknologien!

Så bra!!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 12:35   #5
Ekorn
Studenten
 
Ekorn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.869
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lenge leve teknologien!

Så bra! På tide å fremkalle kansje?

__________________
Ekorn med Ekornungen 0306 Nøtteliten oktober 2010
Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 12:37   #6
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lenge leve teknologien!

Så bra at det ordnet seg!

Jeg er aaaalt for dårlig til å huske på å ta backup av bildene mine. Har en plan om å ha bildene på maskinen, på ekstern disk + en backup på cd/ dvd som skal oppbevares hos svigers i tilfelle brann, innbrudd eller andre uforutsette hendelser. Men som sagt: Det er planen min...

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 13:27   #7
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lenge leve teknologien!

Opprinnelig lagt inn av Fjalleballe, her.

Så bra! På tide å fremkalle kansje?

Ja, jeg vet.
Skal ta en rufs i løpet av de nærmeste månedene. Men selv om vi fremkaller noe av det vil jeg likevel trygge de digitale filene i tillegg.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no