Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hjelp! Jeg har 8 kg kjøttdeig i fryseren

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-09, 18:26   #1
Hilda
Sugaraddict!
 
Hilda sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Innlegg: 852
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Hjelp! Jeg har 8 kg kjøttdeig i fryseren

Hjelpe meg. Jeg har ca 8 kg kjøttdeig igjen i fryseren, og jeg hadde mye mere en det.
Har også ca 6-7 pakker med div pølse.
Jeg trenger oppskrifter på noe jeg kan lage av kjøttdeig og pølse, som ikke er taco,pølsegrateng/gryte.
Har også lage kjøttkaker/hamburger utallige ganger nå.
Jeg trenger variasjon. Hjærnen min stoppet opp på ting som kan lages av kjøttdeig etter og ha jobbet meg gjennom ca 10 pk kjøttdeig den siste tiden.
Jeg har spist alle mulig variasjoner av taco lignende ting de siste månene, å hører jeg noen nevne spagetti og kjøttdeig dør jeg.

Og ja, gubben jobber på Gilde, så det er mere dær det kommer fra.

__________________
Terroristen 25.03.09


Sist redigert av Hilda : 17-12-09 kl 00:42.
Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 18:32   #2
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp! Jeg har 8 kg kjøttdeig i frysern.

Det er jo ikke mer enn 16 hjemmelagde pizzaer det

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 18:44   #3
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp! Jeg har 8 kg kjøttdeig i frysern.

Ikke gryter heller?

Slenger ut noen forslag jeg, så får du si i fra hvis du vil ha oppskrifter.
Dette er hva vi bruker kjøttdeig og pølse til her i huset.

Kjøttdeig: tacopai, chili con carne, pizza, fyllte pannekaker, borritos, pizzasnurrer (topp i matboksen), kjøttboller (også topp i matboksen).

Pølse: stroganoff, pølsegrateng, pølsestappe, pai, på pizza, til raspeball.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 18:53   #4
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp! Jeg har 8 kg kjøttdeig i frysern

Lasagne, hyrdepai, pølselapskaus.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 19:06   #5
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp! Jeg har 8 kg kjøttdeig i frysern

Disse er supergode!!!
Og de kan lages opp i en haug og fryses og så ta opp når man trenger.

http://www.matprat.no/artikkel.aspx?artid=10438

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 19:15   #6
Ema
Bør lage seg en tittel selv
 
Ema sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.663
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Sv: Hjelp! Jeg har 8 kg kjøttdeig i frysern

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Disse er supergode!!!
Og de kan lages opp i en haug og fryses og så ta opp når man trenger.

http://www.matprat.no/artikkel.aspx?artid=10438

Mmmm, det skal jeg lage!

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 19:19   #7
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp! Jeg har 8 kg kjøttdeig i frysern

Er det mye? Jeg pleier alltid å ha 5-15 kg kjøttdeig i fryseren jeg (harryhandler), og de går da unna jevnt og trutt.

Kjøttdeigrull er det store her. Jeg blander kjøttdeigen med ett egg, krydder etter smak og klemmer den flat som en rullekake (før rulling ) mellom 2 bakepapir. Så legger jeg på baconskiver på oversiden, snur hele greia mellom bakepapirene og smører med pesto, strør på hakket løk og fetaost på andre siden før jeg ruller den sammen som en rullekake (da kommer baconet på utsiden) og steker den på ca 180 grader i ca 30 min. Steker den på folie.

Kan fylles med hva som helst. Tacosaus, løk og ost er også godt. Da blander jeg tacokrydder i kjøttdeigen først.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 19:31   #8
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp! Jeg har 8 kg kjøttdeig i frysern

Kjøttform;
ca 500g kjøttdeig brunes med 1 stor løk. Her kan du forsåvidt ta oppi alt hva du måtte ønske i tillegg, champignon, revet gulrot, hvitløk osv.
Sleng oppi en boks eller to med hermetiske tomater og la det koke litt.
Lag 1-2 poser potetmos.
Legg kjøttblandingen i en ildfast form, bre over potetstappe og avslutt med et lag eller to med ost på toppen.
Stekes på rundt 200 grader til osten er smeltet.

Server med salat og godt brød/rundstykker.

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 21:25   #9
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp! Jeg har 8 kg kjøttdeig i frysern

Ja, baconkarbonader er en hit her. Med grove hamburgerbrød, salat og steikte poteter.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 22:08   #10
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp! Jeg har 8 kg kjøttdeig i fryseren

Lag opp hamburgere, karbonader, kjøttboller og kjøttpudding!

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 00:22   #11
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp! Jeg har 8 kg kjøttdeig i fryseren

Jeg lager karbonader med tacokrydder og løk i. Serveres med potetmos og hvadunåennharavgrønnsaker/salat.

Søk på Tacosnadder, så finner du oppskrift på det her inne.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 00:37   #12
Didjeridust
Forelska
 
Didjeridust sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 843
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp! Jeg har 8 kg kjøttdeig i fryseren

Moussaka med masse kjøtdeig oppi

__________________
Rart er fint
Didjeridust er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 00:46   #13
Hilda
Sugaraddict!
 
Hilda sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Innlegg: 852
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Sv: Hjelp! Jeg har 8 kg kjøttdeig i fryseren

Takk for svar
*notere*
Har faktisk laget det meste dere fåreslo, jeg er faktisk en ganske kreativ person når det kommer til mat, spesielt kjøttdeig. men har stoppet litt opp, ettersom jeg stadig må tømme frysere for kjøttdeig og pølse min kjære drar hjem, så man skulle tro jeg også var på Harry-handel hele tia.
Det blir liksom ALDRI tomt
Vurdere å gå veggis en månes tid , jeg er så lei kjøtt.

Vell Shg, jeg har værtfall spist 16 hjemmelagede pizzaer bare siden okt:P

Trøtt: hydrepai?

__________________
Terroristen 25.03.09

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 00:49   #14
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hjelp! Jeg har 8 kg kjøttdeig i fryseren

Jeg hadde vært lykkelig hvis jeg hadde hatt en mann som jobbet i Gilde

Du kan lage opp ferdige kjøttgryter,fryse ned i passende porsjoner? -

Mormor lager noe som heter Ruths gryte, det er omtrent som fårikål, men du bruker kjøttdeig i stedet for sauekjøtt. Legger det lagvis, og lar det småkoke til det kålen er skikkelig mør. La det stå og småputre et par timer. Nam!

Kjøttboller er jo kjempegodt, og kan fryses.

Porsjonspizza

Kjøttdeig er faktisk godt i sodd.

Kjøttdeig kan brunes med masse løk og andre grønnsaker man liker, f.eks squash, gulrøtter i staver eller rett og slett wokmix, og så servere med hjemmelaget potetmos.

  Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 00:51   #15
Hilda
Sugaraddict!
 
Hilda sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Innlegg: 852
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Sv: Hjelp! Jeg har 8 kg kjøttdeig i frysern

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Er det mye? Jeg pleier alltid å ha 5-15 kg kjøttdeig i fryseren jeg (harryhandler), og de går da unna jevnt og trutt.

Kjøttdeigrull er det store her. Jeg blander kjøttdeigen med ett egg, krydder etter smak og klemmer den flat som en rullekake (før rulling ) mellom 2 bakepapir. Så legger jeg på baconskiver på oversiden, snur hele greia mellom bakepapirene og smører med pesto, strør på hakket løk og fetaost på andre siden før jeg ruller den sammen som en rullekake (da kommer baconet på utsiden) og steker den på ca 180 grader i ca 30 min. Steker den på folie.

Kan fylles med hva som helst. Tacosaus, løk og ost er også godt. Da blander jeg tacokrydder i kjøttdeigen først.

Dette hørtes godt ut.
Dette lager jeg i morgen, takk

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Ikke gryter heller?

Hvordan gryte har du i tankene?
chili con carne høres godt ut, synd jeg ikke tåler Chilli, elller paprika

Pølsestappe?
og hvordan gjør du når du lager pai med pølse? har laget taco pai.

__________________
Terroristen 25.03.09

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 08:03   #16
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp! Jeg har 8 kg kjøttdeig i fryseren

Her er en oppskrift på hyrdepai http://www.matprat.no/artikkel.aspx?artid=15402

Søk på hyrdepai/sheperd's pie og du får opp mange forskjellige oppskrifter. Velg den som høres best ut.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no