Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

13 år og jobb...?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-07, 20:31   #1
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

13 år og jobb...?

Dette er egentlig like mye et spørsmål fra min nydelige, selvstendige og flinke datter som fra meg. Hun er 13 år (snart 14, fyller i april) og hennes store, altoppslukende interesse er hest. Hun har sin egen hest (som vi foreldre betaler 3000,- for i stalleie i måneden), og hest som hobby er dyrt. Ikke bare koster det hun _må_ ha mye penger, men så er det jo så skrekkelig mye hun har _lyst_ på også...

Så nå har hun funnet ut at hun trenger en jobb! Men hva kan hun gjøre? Det eneste vi har kommet opp med så langt er å lufte hunder mem det er ikke voldsomt mange bikkjer her omkring. Hun har hundeerfaring, så det hadde nok gått bra. Gå med aviser er lite aktuelt her vi bor, desverre.

Noen som har ideer?

Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 20:36   #2
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 13 år og jobb...?

Noen som trenger barnevakt i området da?

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 20:39   #3
olfiga
Aktiv
 
olfiga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: på en øy
Innlegg: 116
olfiga har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: 13 år og jobb...?

Ja, hun kan gå på en dagligvare butikk å spørre om de trenger datohjelp,eller en vareplasserer. Vet om mange som begynner i 14 årsalderen på dagligvare. Det som er kjekt er at de får gjerne beholde jobben etter hvert som de blir eldre og da med mer utfordringer.
Hun kan gå til en frisør og spørre om hun kan være ryddhjelp. Vaske hår og sope hår og slikt. det gjorde jeg når jeg var 13..Hentet kaffe og slikt..
lykke til...

olfiga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 20:42   #4
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: 13 år og jobb...?

Hun kan selge VG og Dagbladet på døren i helgene

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 20:49   #5
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: 13 år og jobb...?

Vaskejobb, kan kanskje være noe? Det begynnte jeg med når jeg var på samme alder.

__________________
Propella
Propella er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 20:55   #6
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: 13 år og jobb...?

Opprinnelig lagt inn av Lindamor, her.

Vaskejobb, kan kanskje være noe? Det begynnte jeg med når jeg var på samme alder.

Det var lurt.
Bare komme og vaske hos oss

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 20:58   #7
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 13 år og jobb...?

Kan det være noen eldre som trenger hjelp innimellom? Med handling, lesing, hente ved, osv osv?

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 21:03   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 13 år og jobb...?

Jeg har jobbet så og si hele livet. Da jeg var 13 var jeg avisbud og senere reklamebud. Sistnevnte er ikke like ofte, men nesten like godt betalt.

(I tillegg jobbet jeg i butikken til besteforeldrene min i helgene, men det er jo ikke alle som er så heldige.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 21:39   #9
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 13 år og jobb...?

Jeg hadde vaskejobb fra jeg var 13 år, hos min bestefar. Deretter i en liten frisørsalong hver søndag. Fra jeg var 15 jobbet jeg i tillegg noen timer på kontor. Jeg har også jobbet i matbutikk som varepåfyller og senere i kassa. Deretter klesbutikk. Det er mange muligheter så lenge det er et antall timer som ikke går utover skole og annet.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 00:03   #10
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: 13 år og jobb...?

Jeg drev også med hester når jeg var i den alderen, og jobbet som avisbud for å ha råd til det. Husker jeg tjente litt over 2000 kr pr mnd.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 01:18   #11
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: 13 år og jobb...?

Min datter begynte å jobbe på Joker butikken her et par mnd før hun fylte 14. hun jobbet da i ferier, et par timer om ettermiddagen 2 dager i uke og noen lørdager.
Hun jobber ikke der nå, hun blir spurt en gang i blandt og da kan hun si ja, men ellers så satser hun alt på skolen nå, hun går første året på vidregående og har ikke mye fritid lenger.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 08:01   #12
Katrin
Superaktiv
 
Katrin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 443
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Sv: 13 år og jobb...?

Vår 12 og 15 åring, har tatt dommerkurs i håndball og tjener fort 400 pr. helg på å dømme kamper.

Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 08:16   #13
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 13 år og jobb...?

Her var det mange gode tips! Tusen, tusen takk alle sammen Skal vise henne denne tråden når hun kommer hjem fra skolen i dag.

Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no