Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Sier de skal til Italia, reiser til Tyrkia

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-15, 13:59   #1
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Pil

Sier de skal til Italia, reiser til Tyrkia

http://www.tv2.no/a/7051178

Jeg må si at jeg vekslet mellom og da jeg så denne nyhetssaken. Det handler altså om at nordmenn i undersøkelser "lyver" om hvor de drar på ferie.
Hva tenker FP om dette? Er det flaut å dra på ferie til Tyrkia? Er det i det hele tatt noen feriedestinasjoner som befinner seg så lavt nede på rangstigen at man faktisk unngår å snakke om at man skal dit?
Har du noen gang vært flau over hvor du har reist på ferie/evt. over at du ikke har reist på ferie? (Bortsett fra i "Charterferiediskusjoner på FP, kanskje. )

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 14:06   #2
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.901
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sier de skal til Italia, reiser til Tyrkia

Bevaremegvel, folk er snåle.

Men jeg lurer litt på å begynne å lyve om at vi skal dra et annet sted enn Storbritannia i år, siden vi er så ensporet at 90% av feriene våre går dit.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 14:07   #3
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sier de skal til Italia, reiser til Tyrkia

Nei, kan ikke si at jeg noen gang har løyet om eller vært flau over feriene våre.

Jeg ser for meg at slike løgner fort kan bli komplisert å holde ved like. Photoshopper de feriebildene også?

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 14:09   #4
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sier de skal til Italia, reiser til Tyrkia

Jeg tror det var i en undersøkelse, altså. Det burde jeg kanskje tatt med. :innser:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 14:10   #5
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.901
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sier de skal til Italia, reiser til Tyrkia

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Nei, kan ikke si at jeg noen gang har løyet om eller vært flau over feriene våre.

Jeg ser for meg at slike løgner fort kan bli komplisert å holde ved like. Photoshopper de feriebildene også?

Jeg antar at de lyver når de blir spurt i en undersøkelse, ikke til familie og venner?

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 14:11   #6
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sier de skal til Italia, reiser til Tyrkia



Altså, de har snakket med folk om hvor de ønsker å reise på ferie. Også har de sjekket Finn søkene deres, og hvor de booker hen der. Er det godt nok materiale til å påstå at folk lyger om hvor de reiser på ferie? Jeg får ikke det helt til å stemme jeg.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 14:11   #7
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.218
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sier de skal til Italia, reiser til Tyrkia

Så utrolig merkelig! Det er da ikke flaut å reise verken til Tyrkia eller andre destinasjoner? Jeg har ikke alltid vært like fornøyd ettersom jeg ikke har vetorett og mann/barn ikke alltid velger feriemål jeg ønsker meg, men flau har jeg aldri vært.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 14:12   #8
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.218
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sier de skal til Italia, reiser til Tyrkia

Hahaha, vi skal forresten til Italia i sommer. Neida. Joda.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 14:15   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sier de skal til Italia, reiser til Tyrkia

Jeg regner det ikke som noen eksotisk ferie å reise til Tyrkia. Jeg har vært både der og i Bulgaria (som jeg regner som minst like lite eksotisk).Italia fremstår for meg som et mer attraktivt ferieland enn Tyrkia, men det har en annen pris. Jeg ville dog aldri funnet på å si at vi skulle reise et annet sted enn dit vi faktisk hadde planer om å dra.


Men jeg er ikke så skrekkelig opptatt av fasaden.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 14:15   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sier de skal til Italia, reiser til Tyrkia

I undersøkelser er jo slike "løgner" ganske vanlig. Det er jo ofte ikke direkte løgn, man svarer ofte utifra et ønske om hva man vil, eller hva slags menneske man ønsker å være.

I dette tilfellet svarer kanskje mange at de skal til Italia i sommerferien, fordi det er dit de virkelig ønsker å reise. Italia er i vinden, og det er mye reklame og redaksjonelt stoff om å reise til og i Italia. Men når man skal bestille billetter sitter man og surfer, finner ikke helt det man var ute etter til den prisen man ville, og ender opp i Tyrkia i stedet. Vi planla Kreta og endte opp i Spania. I fjor planla vi Norgesferie og endte opp i New York.

En annen ting er at det ikke trenger å være korellasjon mellom dem som har svart, og dem som har kjøpt billetter til Tyrkia. Her har de sammenliknet en undersøkelse om ferievaner, med booking av feriehus på Finn. To helt separate greier.

Jeg syns det var en tendensiøs overskrift.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 14:16   #11
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Sier de skal til Italia, reiser til Tyrkia

Mulig jeg tenker feil i forhold til den undersøkelsen, men sånn som jeg leste den søker folk på reiser til Italia, men oppdager så at et er for dyrt og velger så heller å reise til Tyrkia. Jeg oppfatta ikke dette som at folk lyver om hvor de reiser hen, men mulig jeg tolka det feil.
Har ihvertfall aldri opplevd at noen har vært flau over å ha reist til enkelte steder og prøvd å holde dette skjult.

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 14:18   #12
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sier de skal til Italia, reiser til Tyrkia

Jeg er heldig, og kan (med en god del unntak, selvsagt) reise dit jeg har lyst til. Jeg/vi har som regel lyst til å se og oppleve andre destinasjoner enn Tyrkia og Mallorca, og da blir det slik. Det er mulig jeg har dårlig selvinnsikt, men jeg mener absolutt at mine ferievalg er bunnet i interesse og opplevelseslyst, ikke i et ønske om å skape en eller annen form for fasade.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 14:20   #13
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sier de skal til Italia, reiser til Tyrkia

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg regner det ikke som noen eksotisk ferie å reise til Tyrkia. Jeg har vært både der og i Bulgaria (som jeg regner som minst like lite eksotisk).Italia fremstår for meg som et mer attraktivt ferieland enn Tyrkia, men det har en annen pris. Jeg ville dog aldri funnet på å si at vi skulle reise et annet sted enn dit vi faktisk hadde planer om å dra.

Med «Tyrkia» og «Bulgaria» mener du definitivt ikke f.eks. Istanbul eller Veliko Tarnovo nå, tror jeg.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 14:20   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sier de skal til Italia, reiser til Tyrkia

Og nå leste jeg artikkelen også.

Overskriften er jo veldig snodig i forhold til det artikkelen omhandler. Den burde vært noe som "Drømmer om Italia, ender opp i Tyrkia"

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 14:22   #15
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sier de skal til Italia, reiser til Tyrkia

Jeg har veldig lyst til å reise til Istanbul. Mer enn Italia, faktisk.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 14:22   #16
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sier de skal til Italia, reiser til Tyrkia

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Med «Tyrkia» og «Bulgaria» mener du definitivt ikke f.eks. Istanbul eller Veliko Tarnovo nå, tror jeg.

Godt poeng. Jeg tenkte først og fremst charter, og kan absolutt tenke meg å oppleve Tyrkia en gang. Enn så lenge har det vært andre destinasjoner som har fristet mer. (Mye pga. varmen også, må jeg innrømme.)

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 14:22   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sier de skal til Italia, reiser til Tyrkia

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Med «Tyrkia» og «Bulgaria» mener du definitivt ikke f.eks. Istanbul eller Veliko Tarnovo nå, tror jeg.

Veliko Tarnovo vet jeg ikke noe om.

Men jeg har vært i Istanbul, og det kan jeg godt skryte litt av. Det var en veldig fin by jeg mener at alle bør oppleve. Det samme kan ikke sies om Side og resorthotellet vi bodde på der.

Her generaliserer jeg vilt og hemningsløst.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 14:23   #18
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sier de skal til Italia, reiser til Tyrkia

Det var en veldig misvisende (og smålig!) overskrift på artikkelen, ja!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 14:24   #19
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sier de skal til Italia, reiser til Tyrkia

Veliko Tarnovo (Bulgaria, ordentlig Bulgaria!):

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 14:25   #20
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sier de skal til Italia, reiser til Tyrkia

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men jeg har vært i Istanbul, og det kan jeg godt skryte litt av. Det var en veldig fin by jeg mener at alle bør oppleve. Det samme kan ikke sies om Side og resorthotellet vi bodde på der.

Just precis, du mente «baderesorter i Tyrkia og Bulgaria». Det gjorde sikkert TV2 også.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no