Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Urolige forhold i Dublin - hadde booket reise dit i desember...

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-23, 08:58   #1
Evrydike
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2016
Innlegg: 15
Evrydike har et hav av muligheter foran seg
Standard

Urolige forhold i Dublin - hadde booket reise dit i desember...

Først av alt vil jeg bare si at så klart er det ikke meg selv jeg synes synd på denne tragedien. Mine tanker går til ofrene for knivstikkingen!

Hadde bestilt både fly og hotell i Dublin om ca to uker, og nå er jeg litt engstelig. Skulle selvfølgelig bo sentralt, og oppholde meg i sentrum.

Hva ville dere gjort nå? Avbestilt det som avbestilles kan? Får man hjelp av reiseforsikring i slike tilfeller? Eller er dette krisemaksimering, tror dere ting vil være normalt igjen om nesten to uker? Blir sikkert stor fokus på sikkerhet nå i byen, men blir bekymret for at de ikke kan forhindre alt.

Folk satte fyr på bussene i sentrum og Holiday Inn relativt nær der jeg skal bo...

Skulle ha et par dager i Dublin, et par i Belfast. Burde jeg prøve å ombooke så jeg kan ta hele oppholdet i Belfast?

Evrydike er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-23, 09:41   #2
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Urolige forhold i Dublin - hadde booket reise dit i desember...

Jeg tipper det har roet seg om et par uker. Hadde ikke gjort noe (enda).

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-23, 09:51   #3
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Urolige forhold i Dublin - hadde booket reise dit i desember...

Det virker som om dette er relativt "akutt"? Hadde ventet litt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-23, 21:32   #4
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Urolige forhold i Dublin - hadde booket reise dit i desember...

Jeg er i Dublin nå. Bor like i nærheten sv det knivstikkingen som utløste opptøyene skjedde. Det er enorme mengder politi i området også i kveld. Det rapporteres om nok en urolig kveld med opptøyer litt lenger sør i byen enn det som var i går. Jeg vil tro det er ro igjen om 2 uker, hadde ikke avbestilt. Når set er sagt, så vsr det en skremmende opplevelse i går, og forsåvidt også i dag. Vi passerte skolen hvor knivstikkingen skjedde kun minutter før, og var på vei hjem når opptøyene startet. Vi holdt oss på hotellet om kvelden, men det var veldig ekkelt med opprørspoliti og maskerte personer som var like utenfor hotellet i kveldstimene. Helikopter og politiisirener preget natten..På dagtid i dag var det rolig, men svært mange politi i gatene. Store ødeleggelser med utbrente biler og knuste ruter. Befolkningen er veldig preget. Vi har valgt å være på hotellet i kveld på grunn av urolighetene, men har «normalt program i morgen. Inntrykket av byen er godt, veldig vennlige folk. Jeg hadde reist tilbake om 2 uker dersom jeg hadde billetter.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-23, 07:50   #5
Evrydike
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2016
Innlegg: 15
Evrydike har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Urolige forhold i Dublin - hadde booket reise dit i desember...

Takk for svar! Spesielt interessant med førstehåndsinntrykk. Var redd for å virke "Stakkars meg, jeg er turist!", men dersom dette hadde vært i Norge, ville jeg jo ikke reist inn til hovedstaden om ikke jeg var helt nødt.

Blir du lenge i Dublin?

Evrydike er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-23, 08:16   #6
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Urolige forhold i Dublin - hadde booket reise dit i desember...

Vi blir til søndag. Ut fra de lokale nyhetene ser det ut som om politiet hadde langt bedre kontroll i går. Jeg har troen på at det vil bli en roligere kveld i dag.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-23, 23:31   #7
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Urolige forhold i Dublin - hadde booket reise dit i desember...

Helt rolig i byen i kveld. Kan ikke tenke meg at det blir noen uroligheter i desember. En del politi i sentrum, helt sikkert litt mer enn normalt. I dag virket det mer beroligende enn i går, da virket de mer forberedt på at det kunne bli trøbbel.
En utrolig fin by å feriere i , gled deg!

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-23, 14:24   #8
Evrydike
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2016
Innlegg: 15
Evrydike har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Urolige forhold i Dublin - hadde booket reise dit i desember...

Tusen takk igjen. Var der 1,5 dag i desember, midt i byen, og det føles ikke ubehagelig eller ekkelt på noen måte. Nå var jeg bare ute på dagen og tidlig kveld, ikke på nattestid.

Evrydike er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-23, 16:09   #9
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Urolige forhold i Dublin - hadde booket reise dit i desember...

Så kjekt at det ble en god opplevelse! Jeg reiser gjerne tilbake.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
dublin


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no