Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hvor lenge har du en mobil før den byttes ut?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Se resultatene: Lengste tiden du har klart deg uten å bytte?
Under 1 år 3 3,06%
1-2 år 33 33,67%
2-3 år 35 35,71%
3-4 år 18 18,37%
4-5 år 6 6,12%
5-6 år 2 2,04%
6 + år 1 1,02%
Har ikke mobil. 0 0%
Deltakere: 98. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-09, 22:38   #21
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge har du en mobil før den byttes ut?

Jeg vil ha ny telefon hele tiden, så jeg venter til bindingstiden på abonementet mitt er over, så binder jeg meg for 12 nye måneder og kjøper en ny telefon.
Også får jeg vel egentlig ny telefon fra jobben hver 18. måned også.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 22:42   #22
Inka
New kid on the block
 
Inka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Innlegg: 860
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Sv: Hvor lenge har du en mobil før den byttes ut?

Jeg ser at de siste ti årene har jeg hatt ny telefon med to og et halvt års mellomrom hver gang.

Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 22:50   #23
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge har du en mobil før den byttes ut?

Jeg har mine til de dør/begynner å skape seg.

Den jeg har nå har jeg hatt i 2,5 år (SE k610i) - Den oppfører seg eksemplarisk.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 23:08   #24
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lenge har du en mobil før den byttes ut?

Jeg har mine til de er utslitt, reparerer det som går på garantien men når ikke det holder så kjøper jeg ny. Den forrige telefonen min hadde jeg i 3 år, den før varte også i 3. Nå har jeg iPhone, spent på hvor lenge den lever (eller hvor lenge til det kommer en ny en jeg bare ha … ).

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 23:40   #25
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge har du en mobil før den byttes ut?

Jeg har de til det er noe som ikke fungerer på den lenger. Med unntak av en mobil som jeg ikke med den største vilje klarte å venne meg til, en Samsung. Som regel går det rundt 1,5- 2 år før jeg anser mobilen som sliten.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 23:42   #26
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lenge har du en mobil før den byttes ut?

De siste årene har jeg byttet den ut når den har vært litt over 1 år. Grunnen er da at da er jeg lei den.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 08:42   #27
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge har du en mobil før den byttes ut?

Det har variert. Jeg liker ikke å bytte mobiler, men det hender jeg må. Jeg kan ikke fordra å skifte når jeg endelig har blitt venn med den jeg har og forstår (nesten) alt på den. Det er, typisk nok, alltid da den blir ødelagt.

Den jeg har nå er et år eller halvannet gammel. Jeg elsker den, men den begynner å gå i oppløsning. Jeg skifter den ikke før jeg er helt nødt.

Er det ikke andre enn meg som misliker sterkt å skifte mobil, altså?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 08:59   #28
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge har du en mobil før den byttes ut?

Har hatt en telefon i 3 år engang, men leste ikke spørsmålet for pollen, som var litt annet enn trådoverskrift og krysset feil. Vanligvis bytter jeg ca hvert 1-2 år fordi telefonen da begynner å streike. Ved sist bytte måtte jeg skifte fordi alle på jobben skulle ha businesstelefon med en mange funksjoner min gamle ikke hadde.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 09:26   #29
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge har du en mobil før den byttes ut?

Jeg kan ha en mobil i 1-2 år, men i realiteten skifter jeg vanligvis etter 6-12 mnd. Da har det alltid dukket opp en ny mobil som jeg syns er finere, har bedre funksjoner eller hva det måtte være, og så bytter jeg. Joda, jeg er glad i mobiltelefoner. (Har vel flere mobiltelefoner enn sko...)

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 09:45   #30
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor lenge har du en mobil før den byttes ut?

Så lenge jeg er fornøyd kan jeg ha den i flere år. Byttet ut min på fredag etter bare litt over 2 år. Var knallfornøyd, men den døde helt plutselig. Skal levere den inn å prøve å få det på garanti og ha den liggende som reserve. Fant ut at det var dumt å ikke ha en reservetlf liggende til slike tilfeller.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 09:48   #31
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge har du en mobil før den byttes ut?

Jeg har hatt fire telefoner i løpet av de drøyt ti årene jeg har hatt mobiltelefon. Den første tror jeg ble såpass dårlig at jeg kjøpte ny, den andre ble stjålet etter noen år, og i fjor byttet jeg ut den tredje (som da var, tja, bortimot fire år gammel?) fordi jeg ville ha en iPhone. Før jeg fikk den har jeg aldri brydd meg om mobiltelefoner, og ikke brukt noe særlig av funksjonene utover å snakke i dem og sende SMS.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 10:21   #32
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge har du en mobil før den byttes ut?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg har hatt fire telefoner i løpet av de drøyt ti årene jeg har hatt mobiltelefon.

Fire telefoner på ti år? Hmm. Jeg har vel hatt ca 12-15 telefoner på 10 år.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 10:30   #33
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge har du en mobil før den byttes ut?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Fire telefoner på ti år? Hmm. Jeg har vel hatt ca 12-15 telefoner på 10 år.

Jeg er som sagt ikke spesielt interessert i telefoner, og siden de dessuten er såpass dyre, har jeg aldri sett noen grunn til å bytte dem ut hvis de virker. (I alle fall inntil iPhone kom på markedet. )

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 10:49   #34
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge har du en mobil før den byttes ut?

Jeg har mobilene i ca 2 år, da er ofte batteriet blitt så dårlig at de må lades hele tiden og litt sånn småting som er begynt å irritere.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 10:50   #35
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor lenge har du en mobil før den byttes ut?

Jeg bytter kun mobil når den jeg har blir ødelagt/ubrukelig. Jeg har dem i årevis .

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 10:57   #36
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor lenge har du en mobil før den byttes ut?

Min mobil er også jobbtelefon (har ikke fasttelefon på jobb) så den brukes ganske mye. Etter halvannet år er den stort sett klar for utskiftning. Da begynner batteriet å blir dårlig

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 11:59   #37
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor lenge har du en mobil før den byttes ut?

Det går sånn 1-2 år mellom hver gang. Men i vår byttet jeg etter under et år, fra SE k810 til Nokia N82. Men etter noen måneder så greide jeg å ødelegge Nokiaen. Så nå lever jeg med en SE jeg er lei av, tok meg ikke råd til å kjøpe ny. Har hatt denne i 1,5 år nå.

Jeg synes det er gøy med noe nytt, er litt opptatt av tekniske finesser - det innrømmer jeg.

Mistet den i maling i går, men den ble ikke ødelagt.

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 13:16   #38
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge har du en mobil før den byttes ut?

Den første kjøpte jeg i 2000. Den ble byttet ut i 2005 eller 2006. I fjor høst byttet jeg jobb og fikk ny telefon på jobben. Hadde det ikke vært for det ville jeg aldri ha byttet igjen så fort.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 13:40   #39
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge har du en mobil før den byttes ut?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Fire telefoner på ti år? Hmm. Jeg har vel hatt ca 12-15 telefoner på 10 år.


Synes du det er rart å bare ha hatt fire? Hvorfor det? Jeg er også på min fjerde mobiltelefon, og jeg fikk min første i september 1998.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 14:25   #40
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge har du en mobil før den byttes ut?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Synes du det er rart å bare ha hatt fire? Hvorfor det? Jeg er også på min fjerde mobiltelefon, og jeg fikk min første i september 1998.

Ikke direkte rart, kanskje. Men litt uforståelig. For det første så er jo mobiltelefoner forbruksvare, de varer ikke så lenge. Og for det andre så har det skjedd så mye på mobil-fronten at 2-4 år gamle mobiltelefoner etter mitt skjønn er tilnærmet ubrukelige.

Jeg er en som krever mye av min mobiltelefon, akkurat som at jeg krever mye av PC-en min. Nå er PC-en 2 år gammel, og jeg ser behov for oppgradering eller utskifting snart.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no