Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vet ikke helt hva jeg mener (ang. skoleruten)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-07, 13:52   #41
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet ikke helt hva jeg mener (ang. skoleruten)

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Selv om olfiga drar det langt her - så må jeg jo si at jeg blir litt forundret over at folk blir helt fortvila ved tanken på å jobbe 11 uker uten en ekstra fridag.

Vel, det er jo ikke nødvendigvis snakk om en fridag da. Det er snakk om å få unna forefallende som man ikke rekker på en vanlig uke. Som jo (som nevnt) består av 45 timer og ikke 37,5 som hos dere andre.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 13:58   #42
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet ikke helt hva jeg mener (ang. skoleruten)

Nå når jeg har pustet litt mere og harmdirret meg ferdig så begynner jeg å tenke på at Olfiga kanskje tullet.

Hvis du ikke tullet skal jeg fortsette å harmdirre.

Nå er jeg ikke lærer selv, men Sambo er, og jeg skal love deg at han jobber inn den avspaseringen han har.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 13:59   #43
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vet ikke helt hva jeg mener (ang. skoleruten)

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg tviler på at mine niendeklassinger hadde likt forslaget. At vi lærere trenger pusterom til å få rettet litt og puste er en ting, men det er faktisk fryktelig travelt å være ungdomsskoleelev også. Feriene er pusterom som gjør at de kan fokusere bedre etter endt ferie. det er utrolig hvor mye bedre de jobber etter ei uke ferie.

Og med det forslaget du skisserer så blir det jo ikke mindre fri, bare mer på en gang. Jeg ville fortrukket å hatt to friperioder i steden for en.

Signerer dette og jeg er mamma til ei som går i ungdomskolen og som tar skolen alvorlig. Det er mye lekser og hyppige ukentlige prøver. Jeg synes de fridagene som er er velfortjente. Godt med litt avbrekk.

Nå har jeg vært heldig som før har kunnet sjonglere litt med arbeidstid og det samme har mannen gjort slik at da hun gikk i barneskolen slapp sfo i ferier osv.

Jeg må også si at jeg bedundrer lærerne og ikke minst de i ungdsomskolen. Det er neimen ikke noen lett jobb.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 17:06   #44
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vet ikke helt hva jeg mener (ang. skoleruten)

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Nå når jeg har pustet litt mere og harmdirret meg ferdig så begynner jeg å tenke på at Olfiga kanskje tullet.

Hvis du ikke tullet skal jeg fortsette å harmdirre.

Nå er jeg ikke lærer selv, men Sambo er, og jeg skal love deg at han jobber inn den avspaseringen han har.

Jeg leste innlegget hennes før jeg gikk på jobb i dag og klarte ikke å bli irritert av det. Jeg bare tenkte at dama må jo være totalt blåst som vil drite seg ut åpent med å uttale seg om noe hun ikke har peiling på. Du har min medfølelse, olgafia. :trøster:

Hilsen læreren som kom hjem for tjue minutter siden. Fin og kort arbeidsdag.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 17:42   #45
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet ikke helt hva jeg mener (ang. skoleruten)

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg bare tenkte at dama må jo være totalt blåst som vil drite seg ut åpent med å uttale seg om noe hun ikke har peiling på. Du har min medfølelse, olgafia. :trøster:


Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 17:44   #46
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vet ikke helt hva jeg mener (ang. skoleruten)

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Vel, det er jo ikke nødvendigvis snakk om en fridag da. Det er snakk om å få unna forefallende som man ikke rekker på en vanlig uke. Som jo (som nevnt) består av 45 timer og ikke 37,5 som hos dere andre.

Nå er det for ganske mange av "oss andre" 40 timers uke som gjelder da. Altså 40 timer som er normal arbeidstid, også kommer evt overtid/plusstid i tillegg.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 17:45   #47
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet ikke helt hva jeg mener (ang. skoleruten)

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Nå er det for ganske mange av "oss andre" 40 timers uke som gjelder da. Altså 40 timer som er normal arbeidstid, også kommer evt overtid/plusstid i tillegg.

Joda, jeg snakker bare om et normalt årsverk jeg. Og det er på 1687,5 timer. Og det gjelder for lærere såvel som for de fleste andre. Spørsmålet er hvordan man fordeler timene utover året.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 18:18   #48
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet ikke helt hva jeg mener (ang. skoleruten)

Opprinnelig lagt inn av olfiga, her.

Jeg vet hva jeg mener, lærere som må ha en tenkepause..??

ærlig talt få dere en jobb . Aner dere hvor priviligerte dere er . Hadde jeg vist hva lærere gjør og har det den gangen jeg skulle bestemme meg for utdannelse så hadde jeg blitt lærer. Det er vel den eneste jobben som er familievennlig, for det er jo kun dere som har fri når deres egne barn har fri . Vi vanlige arbeidere må la barna enten være alene hjemme, eller på en SFO med folk som arbeider der for å sitte å drikke kaffe .
Det er ikke synd på dere, for vi jobber tross alt HELE året, og må ta ferie når det passer arb.giver og er det i den dyreste periden ja så... Og hvis vi må ta oss fri de såkalte små feriene taper vi masse penger, gjør dere??

Nei, jul, påske og sommerferie. Greit, det kan man leve med for barnas skyld, men for de voksne. De kan jo være på jobb og arbeide med neste halvårsplan, lage prøver for neste peride og rette forrige. Men de fleste tar jo ferie da..for barna har jo fri...

Som lærerdatter med nogenlunde oversikt over hva det kreves av lærere må jeg bare le av noe så uvitende som dette.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 19:28   #49
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet ikke helt hva jeg mener (ang. skoleruten)

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Vel, det er jo ikke nødvendigvis snakk om en fridag da. Det er snakk om å få unna forefallende som man ikke rekker på en vanlig uke. Som jo (som nevnt) består av 45 timer og ikke 37,5 som hos dere andre.

Det er ikke alle med 37.5 timers arbeidsuke som nødvendigvis jobber bare 37.5 timer i uka da, bare så det er sagt Eller har anledning til å ta ut opparbeidet fleksitid om sommeren (eller ellers i året for den sakens skyld).


Ellers: hatten av til lærere! Det er en tøff og viktig jobb

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 20:09   #50
Synneva
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 10
Synneva har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vet ikke helt hva jeg mener (ang. skoleruten)

Voldsomt så mykje pepper Olfiga fekk da. Eg trur ikkje ho meinte at lærarane sat og drakk kaffe; det var dei på SFO. Eg prøver å tenke at sidan eg ikkje ønsker å jobbe som lærar (tøff jobb, kontinuerleg vurdering, travle undervisingstimar, knappe ressursar etc) bør eg ikkje vere så negativ. Men likevel tenker eg ofte at "dei veit ikkje kor godt dei har det" når det er snakk om lærar og ferie. Nokre av lærarane eg kjenner bruker fyrste veka av sommarferien til å kome i feriemodus og siste veka til å bli klar til jobb igjen. Og når det er to veker igjen; Å neeei, snart er ferien over. Tenk om eg kunne hatt muligheit til det liksom. Og det at lærarar har ferie kvar jul og påske må også takast med, så det er vel ikkje berre 4 v+1 dag?
Skikkelig negativ her, sorry. Det er vel misunnelse.

Synneva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 20:16   #51
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vet ikke helt hva jeg mener (ang. skoleruten)

lærere gjør en flott jobb! Det er en av de jobbene jeg har mest lyst på.. ikke pga feriene, men for å lære ungene noe..

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 20:35   #52
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet ikke helt hva jeg mener (ang. skoleruten)

Opprinnelig lagt inn av Synneva, her.

Men likevel tenker eg ofte at "dei veit ikkje kor godt dei har det" når det er snakk om lærar og ferie. Nokre av lærarane eg kjenner bruker fyrste veka av sommarferien til å kome i feriemodus og siste veka til å bli klar til jobb igjen. Og når det er to veker igjen; Å neeei, snart er ferien over. Tenk om eg kunne hatt muligheit til det liksom. Og det at lærarar har ferie kvar jul og påske må også takast med, så det er vel ikkje berre 4 v+1 dag?
Skikkelig negativ her, sorry. Det er vel misunnelse.

Men det er faktisk gjort undersøkelser av læreres stresshormoner i urinen. Det viser seg at det går tre uker av sommerferien før deres stresshormoner er på linje med andres. Og det stemmer at mange lærere trenger rundt en uke etter skoleårets slutt for å "lande". Det er ekstremt hektisk særlig i tiden før og etter en ferie, så mange sliter med såkalt feriehodepine eller hva det nå heter når man først "tillater" seg å bli syk i ferien.
Når det er sagt, så mener jeg IKKE at mange andre yrkesgrupper ikke er utsatt for tilsvarende stress og press.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 20:37   #53
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet ikke helt hva jeg mener (ang. skoleruten)

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Men det er faktisk gjort undersøkelser av læreres stresshormoner i urinen. Det viser seg at det går tre uker av sommerferien før deres stresshormoner er på linje med andres. .

Jeg ser at læreryrket nok kan være stressende, men dette hørtes da underlig ut.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 20:41   #54
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vet ikke helt hva jeg mener (ang. skoleruten)

Opprinnelig lagt inn av Synneva, her.

Og det at lærarar har ferie kvar jul og påske må også takast med, så det er vel ikkje berre 4 v+1 dag?
Skikkelig negativ her, sorry. Det er vel misunnelse.

Vi har ikke ferie i det som ikke er helligdager, vi har tvungen avspasering. Kan noen snart skjønne forskjellen

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 20:44   #55
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet ikke helt hva jeg mener (ang. skoleruten)

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Jeg ser at læreryrket nok kan være stressende, men dette hørtes da underlig ut.

Ja, men det er faktisk gjort. Det er imidlertid flere år siden, tror jeg, men jeg kan ikke tenke meg at resultatet hadde vært påfallende annerledes i dag.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 20:45   #56
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet ikke helt hva jeg mener (ang. skoleruten)

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Vi har ikke ferie i det som ikke er helligdager, vi har tvungen avspasering. Kan noen snart skjønne forskjellen

Noen VIL ikke skjønne forskjellen. Sånn vil det alltid være.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 21:25   #57
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet ikke helt hva jeg mener (ang. skoleruten)

Opprinnelig lagt inn av Synneva, her.

Voldsomt så mykje pepper Olfiga fekk da. Eg trur ikkje ho meinte at lærarane sat og drakk kaffe; det var dei på SFO. Eg prøver å tenke at sidan eg ikkje ønsker å jobbe som lærar (tøff jobb, kontinuerleg vurdering, travle undervisingstimar, knappe ressursar etc) bør eg ikkje vere så negativ. Men likevel tenker eg ofte at "dei veit ikkje kor godt dei har det" når det er snakk om lærar og ferie. Nokre av lærarane eg kjenner bruker fyrste veka av sommarferien til å kome i feriemodus og siste veka til å bli klar til jobb igjen. Og når det er to veker igjen; Å neeei, snart er ferien over. Tenk om eg kunne hatt muligheit til det liksom. Og det at lærarar har ferie kvar jul og påske må også takast med, så det er vel ikkje berre 4 v+1 dag?
Skikkelig negativ her, sorry. Det er vel misunnelse.

Olfiga har ikke fått mer pepper enn hun fortjener. Og hvis du er misunnelig, så er det vel bare å hive seg rundt og bli lærer. Jeg pleier ikke å hisse meg opp over uvitenhet over læreryrket, men dine og Olfigas uttalelser er så inn i hampen og bort i natta, og jeg kjenner jeg lar meg irritere allikevel. Sikkert fordi jeg er stresset, og har søknader inne på andre jobber.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 21:46   #58
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet ikke helt hva jeg mener (ang. skoleruten)

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Vi har ikke ferie i det som ikke er helligdager, vi har tvungen avspasering. Kan noen snart skjønne forskjellen

Tvungen overtid og tvungen avspasering. Jeg synes det er kurant å jobbe ekstra i perioder og ta det ut som fritid i andre perioder, men da er det jo ganske kjipt å måtte ta ut så å si alt i én bolk om sommeren. (Selv om det er klart at akkurat det kan være greit i den perioden man har skolebarn.) Jeg synes ulempen ved at det er så rigid når man får ta ut denne avspaseringen er adskillig større enn f.eks. lønnsulempene. (I tillegg ender de lærerne jeg kjenner alltid opp med å jobbe en god del mer enn de timene det er meningen at de skal, og disse timene får de jo hverken lønn eller avspasering for.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 22:37   #59
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Vet ikke helt hva jeg mener (ang. skoleruten)

Og si at lærerne har det fritt og slapt er jo helt bak mål!
Olfiga, Jeg håper du fleiper?!?

Moren til venninna mi er/var lærerinne. Ikke få kvelder foreldre ringte hjem til henne privat for og høre om ting og tang.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 22:51   #60
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet ikke helt hva jeg mener (ang. skoleruten)

Det er avspasering, ja. Ikke ferie.

Jeg husker en mor som satt oppe til langt på natt med retting. Som brukte mye fritid på forberedelser. Som fikk telefoner privat i hytt og pine. Det var også ganske kjipt i perioder med foreldremøter og konferansetimer.

Når ting kolliderte med ting på min skole, måtte jeg vike. For dette var jo jobben til foreldrene mine. Avslutninger, fester og 17. mai. 17. mai var jeg ofte den eneste ungen som ikke hadde foreldre med. For de gikk jo i tog med sine klasser.

En ting er å jobbe masse, masse. En annen ting er at folk tror man bare kommer tuslende til timene og ellers har fri. Når man står på så mye som lærere ofte gjør så må det være litt kjipt å ikke få kredit for det, men heller beskjed om at de lever nærmest et latmannsliv.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no