Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Lar du ditt barns utilfredsstilte behov være underholdning?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-07, 21:38   #41
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lar du ditt barns utilfredsstilte behov være underholdning?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Vimsen og Bergljot; kan ikke dere lage en annen tråd eller snakke om deres fullkommenhet via pm?

Du er sjalu på min fullkommenhet. Jeg vet det nok.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 21:40   #42
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lar du ditt barns utilfredsstilte behov være underholdning?

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Det sa jeg ikke.

Jeg så at du ikke sa det, jeg spurte om det var det du mente.

Eller mente du at man automatisk ser på seg selv som perfekt med en gang man er kritisk til valg andre tar?

Eller hva mener du egentlig?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 21:41   #43
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lar du ditt barns utilfredsstilte behov være underholdning?

Oh.. Jeg tror ikke jeg orker å være kjerringa mot strømmen i kveld.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 21:42   #44
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lar du ditt barns utilfredsstilte behov være underholdning?

Dere herper tråden min!

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 21:42   #45
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lar du ditt barns utilfredsstilte behov være underholdning?

Flott, da kan jeg legge meg slik at jeg blir en hyggeligere lærer i morgen.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 21:43   #46
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lar du ditt barns utilfredsstilte behov være underholdning?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Dere herper tråden min!

Neste gang må legge ved bruksanvisning på hvilken vei du vil at tråden din skal gå. Så kan man se om man finner en annen vei.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 21:43   #47
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lar du ditt barns utilfredsstilte behov være underholdning?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Dere herper tråden min!

Sorry.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 21:44   #48
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lar du ditt barns utilfredsstilte behov være underholdning?

Pøh, den var jo ikke ferdig med den påbegynte veien engang. Så det så!

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 21:45   #49
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lar du ditt barns utilfredsstilte behov være underholdning?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Dere herper tråden min!



Hvor mange flere innlegg som sier at dette er dårlig underholdning trenger du?

Er dette den første tråden du har startet som har sporet av?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 21:46   #50
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lar du ditt barns utilfredsstilte behov være underholdning?

Men jeg har jo ikke kommet igang skikkelig.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 21:50   #51
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lar du ditt barns utilfredsstilte behov være underholdning?

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Sorry.

Blauting!

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 21:50   #52
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lar du ditt barns utilfredsstilte behov være underholdning?

Jeg orker ikke krangle med Sitronen i kveld.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 21:51   #53
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lar du ditt barns utilfredsstilte behov være underholdning?

Jeg krangler da ikke, jeg bare dirigerer deg i riktig retning.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 21:56   #54
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lar du ditt barns utilfredsstilte behov være underholdning?

Hoho.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 22:22   #55
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lar du ditt barns utilfredsstilte behov være underholdning?

Noen barn sovner jo hvor som helst, og jeg syns det kan være litt komisk. Vi har ikke videokamera, men jeg har tatt bilder av begge to der det ser ut som om søvnen har kommet og tatt dem midt i et eller annet. Før jeg har flyttet dem. De har det jo ikke SÅ akutt ukomfortabelt.

I denne situasjonen så reagerte jeg vel mest på gåstolen og at de drøyde så innmari lenge før de tok ham opp og fikk ham til sengs.

Angående trassanfall så har jeg lyst til å få festet et av lillemors klassiske ligge-på-magen-og-hamre-knyttnevene-i-gulvet-anfall. Jeg er empatisk i de situasjonene, altså, og møter henne med respekt, men hun er så utrolig ELGSINT at det av og til blir rett og slett komisk. Men det kunne ikke falle meg inn å bruke det som underholdning, altså. Jeg bare hadde syns det var et fint og realistisk minne om hvordan småbarnstiden OGSÅ var med den lille krutt-tønna mi. Og jeg tror hun vil synes det er morsomt når hun blir voksen. Skal ikke vise det i konfirmasjonen, altså!


Jeg syns godt man kan både filme og ta bilde av det som ikke er solskinn også, men det må gjøres med respekt for barnet.



Jeg syns du overreagerer på en liten blunder.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 22:54   #56
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lar du ditt barns utilfredsstilte behov være underholdning?

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si jeg.

Jeg er ikke den som iler til med fotoaparat når blodet siler og tårene spruter, (jeg husker aldri å ta bilder når alt er fryd og gammen heller da...) men om noen gjør det så regner jeg med at det er en annen forelder i umiddelbar nærhet som kan gi ungen trøst, kos og nærhet.

Det klippet du linker til syns jeg ikke var så ille, men de drøyde det litt for lenge. Man kan godt legge et barn som tydeligvis er stuptrøtt.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 22:56   #57
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lar du ditt barns utilfredsstilte behov være underholdning?

Jeg har forresten bilde av Podens første kul i panna. En av de første gangene han prøvde å reise seg dundret han hodet mot salongbordet.
Men bildet er ikke tatt midt i fallet da. Tok det etter roen hadde senket seg igjen.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 23:03   #58
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lar du ditt barns utilfredsstilte behov være underholdning?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Angående trassanfall så har jeg lyst til å få festet et av lillemors klassiske ligge-på-magen-og-hamre-knyttnevene-i-gulvet-anfall. Jeg er empatisk i de situasjonene, altså, og møter henne med respekt,

Da er du jamen meg flinkere enn meg
Jeg lar mine to snart 2-åringer ligge der på magen og trasse helt alene, jeg. Etter en kort stund, spør jeg om de ikke heller vil gjøre hva det enn var de trasset for å slippe.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 23:07   #59
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lar du ditt barns utilfredsstilte behov være underholdning?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Da er du jamen meg flinkere enn meg
Jeg lar mine to snart 2-åringer ligge der på magen og trasse helt alene, jeg. Etter en kort stund, spør jeg om de ikke heller vil gjøre hva det enn var de trasset for å slippe.

Noen barn krever faktisk avstand, det blir noe helt annet hvis man står og filmer, og i tillegg flirer av det. Det være seg mens det skjer, eller i ettertid.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 00:05   #60
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lar du ditt barns utilfredsstilte behov være underholdning?

Jenta mi vil ikke røres og ikke snakkes til når hun klikker helt. Men jeg skal være i nærheten. Jeg forteller henne mykt og forsiktig at jeg ser at hun er sint, og så setter jeg meg ned like ved og venter til det går over. Da kunne jeg nok snikfilmet uten at hun merket det. Akkurat som jeg smiler bak avisa uten at hun merker det. Jeg håper inderlig jeg oppdrar ungene mine til nok selvironi og humor til at de som voskne kan le av noe sånt selv!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no