Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvilken bunad til mannen min?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-14, 09:01   #21
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bunad til mannen min?

Palmen: Skredderen som lagde bunad til Ru-mannen holder til på Østlandet. Gi en lyd om jeg skal grave frem kortet hans. Jeg tror de (Ru-mann og bror) dro til Fredrikstad eller noe.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 09:53   #22
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken bunad til mannen min?

Jeg er "gammeldags" og vil at bunader i vår familie skal kunne knyttes til et geografisk område vi har en familiær tilknytning til. For deres del ville jeg kikket på Buskerud og Gudbrandsdalen.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 11:20   #23
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.691
Blogginnlegg: 20
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bunad til mannen min?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Hvorfor i all verden kan man ikke dra i bunad med nikkers?

Har ikke sett spørsmålet før nå.

Selvfølgelig kan man dra i nikkers!

Min tanke var bare at bunad med bukser ofte er enklere å velge i festlige sammenhenger fordi det oppfattes som mer tilsvarende mørk dress. På samme måte som nisselue og tykk vadmel står i sterk kontrast til kjole og hvitt - selv om jo bunad er på lik linje med galla.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 13:35   #24
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken bunad til mannen min?

For meg ser det ut som en festdrakt med en gang det er langbukse til! Men tror ikke det er vanlig på vestlandet, så er ikke vant til det.

De damaskvestene var jo skikkelig fine!
Jeg hadde nok valgt noe fra Buskerud. Geografisk tilknytning er viktig synes jeg. Og de var jo så fine!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 13:47   #25
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.462
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken bunad til mannen min?

Mannen min fikk bunad av sine foreldre nå nylig, og valgte festdrakt med lang, svart jakke og nickers. Han har vest i blått som matcher (sånn noenlunde) fargen i festdrakta mi.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 13:50   #26
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.186
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bunad til mannen min?

Jeg syns noen av de helsvarte mannsbunadene med lange bukser blir litt sånn "vil gjerne ha bunad, men det skal ikke så så bunadsaktig ut, så jeg tar en sånn som ser nesten ut som en dress", og de blir egentlig bare seende ut som litt rare og klumpete dresser.

Men den Gudbrandsdalsbunaden HV viser, med alle vestene, den var flott! Kunne han valgt en vest som i farger/mønster gjenspeilte hans opprinnelige hjemland også?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 13:55   #27
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.425
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bunad til mannen min?

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Jubileumsdrakten og hundreårsdrakten er to forskjellige.

Begge er tegnet av Eva Lie. Bestill time hos henne (det er flere som jobber der, men se om du får snakket med henne) http://www.evalie.no/ En samtale koster selvsagt ikke noe som helst. Om det ikke er så viktig at det er en bunad, uten kan være en festdrakt (som jo mange er) så kan hun være perfekt, tror jeg. Hun kan designe noe som passer akkurat din mann i stil og stoffer.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no