Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Gir du barna dine frukt?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-14, 10:11   #41
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gir du barna dine frukt?

Ja - med fri tilgang; de får spise så mye og når de vil av det.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 10:12   #42
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du barna dine frukt?

Fri tilgang, og de spiser masse frukt. Det er bra, synes jeg, for til tider spiser de veldig lite grønnsaker.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 10:12   #43
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gir du barna dine frukt?

Ja, de får frukt i allefall to ganger om dagen. Alltid til lunsj (har med i barneparken, eller jeg skjærer opp og serverer sammen med lunsj hjemme), og så får de gjerne frukt som mellommåltid senere på dagen. I perioder går det også mye frossen frukt i smoothie.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 10:13   #44
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gir du barna dine frukt?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg kjøper jordbær, blåbær og bringebær, men de går utelukkende til matpakker. De ville tømt alt som var med fri tilgang der, til det har vi andre typer frukt og grønt.

Mine to jenter er åleine eit par timer på ettermiddagen. I løpet av den tida kan dei setje til livs ein heil boks blå druer, ein pakke blåbær og ei korg med jordbær. Det nytter ikkje å sei at dette er til nista for dei "gløymte det, sorry!"

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 10:13   #45
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du barna dine frukt?

Ja, de har stort sett fri tilgang, men noen begrensninger rett før måltid; samt at mengden banan, druer og bær begrenses noe.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 10:13   #46
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du barna dine frukt?

Opprinnelig lagt inn av Puslingen, her.

Mine to jenter er åleine eit par timer på ettermiddagen. I løpet av den tida kan dei setje til livs ein heil boks blå druer, ein pakke blåbær og ei korg med jordbær. Det nytter ikkje å sei at dette er til nista for dei "gløymte det, sorry!"

Det er jo bare tull, jeg hadde da sluttet å kjøpe det.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 10:15   #47
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du barna dine frukt?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det er en klassisk i Norge er bare brødmat ordentlig mat-mistake.

Nja, en viss balanse er jo greit da. Jeg syns ikke et kosthold på 90% frukt hadde vært særlig optimalt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 10:18   #48
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du barna dine frukt?

Fri tilgang til frukt, synes vi bærer lass hver uke hjem fra butikken.
Og det er bra de spiser, for de er endel alene etter skolen, og er utrolig late når det kommer til å lage seg litt mat. Så epler, bananer, pærer og druer blir redningen. . Jeg lager også endel smoothie, blander frossen og fersk frukt med mer. I tillegg til frukt går det også grønnsaker og bær (når vi kjøper sistnevnte). Brokkoli og gulrøtter er veldig populært.

Jeg synes forøvrig det er en overraskelse hver gang jeg storkjøper frukt og grønt, man får følelsen av å få mye for pengene. Det er vel egentlig volumet på varen som gjør at det er slik.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 10:20   #49
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du barna dine frukt?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det er en klassisk i Norge er bare brødmat ordentlig mat-mistake.

Men da misforstod du meg helt. Jeg er en hylende motstander av brødtyranniet i Norge og spiser ikke brød selv. Det var vitterlig ikke det jeg mente. Men bare frukt er heller ikke mat. Det er en del sukker, fiber og i beste fall noen vitaminer og mineraler. Og antioksidanter hvis man er bevisst på hva man velger. Hvis du leser innlegget mitt, så skrev jeg ikke noe om brød. Jeg la riktignok til "grovt korn" etter at du siterte meg, men det var for å Illustrere at jeg ikke synes det er feil å spise det.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 10:22   #50
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gir du barna dine frukt?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det er jo bare tull, jeg hadde da sluttet å kjøpe det.

Det gjer eg sjelden også, kun til spesielle anledninger.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 10:24   #51
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du barna dine frukt?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nja, en viss balanse er jo greit da. Jeg syns ikke et kosthold på 90% frukt hadde vært særlig optimalt.

Neida, og det var jo ikke tilfelle i mitt eksempel, heller. Hvis det derimot er sånn at man bekymrer seg for at barnet spiser frukt og ingenting annet, tar man vel neppe sånt med som tillegg til det man ønsker barnet skal spise?

Det er litt sånn at kulturen er brødmat for alle penga, det er ordentlig mat og det eneste dugande lunsjalternativet. Frukt er mer dessert, belønning eller tillegg. Om ungen spiser 4 eplebiter før det spiser brødmaten sin, ser jeg ikke det som noe problem, og hvertfall ikke noe man irettesetter ungen sin for.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 10:25   #52
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du barna dine frukt?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men da misforstod du meg helt. Jeg er en hylende motstander av brødtyranniet i Norge og spiser ikke brød selv. Det var vitterlig ikke det jeg mente. Men bare frukt er heller ikke mat. Det er en del sukker, fiber og i beste fall noen vitaminer og mineraler. Og antioksidanter hvis man er bevisst på hva man velger. Hvis du leser innlegget mitt, så skrev jeg ikke noe om brød. Jeg la riktignok til "grovt korn" etter at du siterte meg, men det var for å Illustrere at jeg ikke synes det er feil å spise det.

Problemer er vel at frukt behandles som belønning eller dessert.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 10:26   #53
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du barna dine frukt?

Teoretisk sett: Ja, i praksis nei. De spiser lite frukt. Noe grønnsaker, glad i bær. Vi har grønnsaker til middag hver dag og da MÅ de spise litt, men frukt har jeg ingen tvang på.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 10:26   #54
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gir du barna dine frukt?

Jeg synes selvsagt ikke at bare brød er skikkelig mat, jeg spiser lite av det selv. Men den ene ungen min spiser nesten bare det, og jeg vil heller at hun får i seg en brødskive på ettermiddagen enn at hun spiser seg mett på frukt og er supergrinete når vi kommer hjem. Hvis hun fikk frukt først hadde det blitt resultatet. Til frokost og lunsj får hun velge fritt i matboksen uten at personalet styrer, og da mikser hun brødmat og frukt/bær hvis hun har med det.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 10:27   #55
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du barna dine frukt?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Problemer er vel at frukt behandles som belønning eller dessert.

Vel. Jeg har aldri praktisert det som belønning. Å avslutte middagen med frukt, derimot, synes jeg er en fin ting. Gjerne sammen med middagen/ måltidet også, men poenget mitt var balanse.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 10:27   #56
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du barna dine frukt?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Neida, og det var jo ikke tilfelle i mitt eksempel, heller. Hvis det derimot er sånn at man bekymrer seg for at barnet spiser frukt og ingenting annet, tar man vel neppe sånt med som tillegg til det man ønsker barnet skal spise?

Det er litt sånn at kulturen er brødmat for alle penga, det er ordentlig mat og det eneste dugande lunsjalternativet. Frukt er mer dessert, belønning eller tillegg. Om ungen spiser 4 eplebiter før det spiser brødmaten sin, ser jeg ikke det som noe problem, og hvertfall ikke noe man irettesetter ungen sin for.

OK, i mitt miljø er man kommet langt forbi dette. I mange barnehager er det slik at enten så kjøper barnehagen inn frukt, eller så tas det med til et felles fruktmåltid. I slike tilfeller skjønner jeg godt at de vil at barna skal spise matpakka si først. Og det sier jeg selv om jeg ofte spør om barnet mitt vil ha frukt om jeg syns det blir for mye brødmat. Balanse er fint. Begge veier.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 10:29   #57
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du barna dine frukt?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

OK, i mitt miljø er man kommet langt forbi dette. I mange barnehager er det slik at enten så kjøper barnehagen inn frukt, eller så tas det med til et felles fruktmåltid. I slike tilfeller skjønner jeg godt at de vil at barna skal spise matpakka si først.

Ja, i mitt vanlige miljø også, i åpen barnehage var det litt av hvert.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 10:31   #58
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gir du barna dine frukt?

De får så mye de vil ha, siden det gjerne ikke er særlig mye. De spiser litt mer om vi deler opp og spiser sammen med dem, og siden vi spiser sein middag, prøver jeg å få i dem frukt, bær eller smoothie etter barnehagen. De får frukt i barnehagen også, ca en halv frukt pr barn, men jeg tror mine spiser mindre enn det. Jeg har begynt å spise mer bær sjøl også - kan da like gjerne betale 20 kroner for ei pakke bær, som for en sjokolade.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 10:37   #59
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du barna dine frukt?

Jeg syns brødmat skal komme før frukt. Frukt gir sukker og vitaminer, veldig lite bensin for en lang ettermiddag, og lite komplekse karbohydrater, som de får fra variert kornmat. Frukt fyller fort i små mager, og det blir lite plass igjen til det de skal ha å gå på resten av dagen. Frukt etterpå får man alltid plass til, fordi det er søtt og magesekken utvider seg selv om den er full, for å gi plass til litt søtt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 10:39   #60
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du barna dine frukt?

Problemet med frukt før mat er jo at det fortrenger annen mat og at barnet blir veldig fort sulten igjen. Hvis lillesøster spiser frukt rett før middag, spiser hun hverken kjøtt eller fisk og er sulten igjen etter 30 minutter. Dette gjelder ikke storebror som er eldre, og heller ikke meg selv, så det er klart dette har en sammenheng med magestørrelsen og sånn sett kanskje er mest relevant for de yngste.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no