Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Barnebursdag og nøtteallergi

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-16, 14:10   #1
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.678
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Spørsmål

Barnebursdag og nøtteallergi

Vi skal ha første barnebursdag for førsteklassingen til uka og jeg vet det er to barn som har nøtteallergi.
Begge kan spise spor av nøtter, men en kan ikke ha spor av valnøtter og hasselnøtter.
jeg vurderer å kjøpe posekaker da de ofte er rene og helt fri for nøtteting. Hvilken bør jeg kjøpe, jeg tenker sjokoladekake.
Jeg tåler ikke nøtter/ mandler selv pga pollenallergi så det er ikke nøtterester i kjøkkenutstyret.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-16, 14:36   #2
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnebursdag og nøtteallergi

Send en SMS til foreldrene og spør om de har en kake/oppskrift de anbefaler. Det gjorde jeg, da en gutt i klassa til ungene hadde melkeallergi. Fikk anbefalt toro langpannesjokoladekake, og fikk bekreftet at denne var grei også fra mor til et barn med nøtteallergi i samme klasse, da jeg spurte. Sistnevnte barn kunne spise "kan inneholde spor av-" da. Men spør foreldrene, det er det sikreste. Enkelte foretrekker også å sende med svært allergiske barn egen kake, og da er det jo dumt om du har strevd å laget nøttefri kake som dette barnet likevel ikke spiser.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-16, 14:45   #3
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.604
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnebursdag og nøtteallergi

Gele, pavlova, toro sjokoladekake. Oreo er uten spor av nøtter. Det er også Smarties, kinderegg, det meste av gelegodteri (men ikke fra smågodthylla). Vaniljemuffins er ok.

Lag ev langpannesjokolade der du bruker vanlig kakao så er du safe.

(datteren til mannen spiser ikke "spor av")

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-16, 14:46   #4
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.604
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnebursdag og nøtteallergi

Gammeldags langpannesjokoladekake pyntet med Smarties og seigmann bruker jeg å lage.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-16, 22:38   #5
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.678
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnebursdag og nøtteallergi

Har du en oppskrift på den langpannen du lager Vixen?

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-16, 08:59   #6
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.436
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barnebursdag og nøtteallergi

Vanlige ingredienser til baking er trygt som mel, sukker, melis, bake kakao, smør, olje, melk, oboypulver osv. Kokesjokolade er dog som regel ikke trygt, men Freia melkesjokoladeknapper har vært det før iallfall. Les på og send ett bilde til foreldrene ved tvil, det er nok det enkleste. Mange sjokoladekaker er med bare bakekakao og smørkrem med bakekakao/oboypulver, tips er å kikke på detsoteliv.no.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-10-16, 10:02   #7
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.678
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnebursdag og nøtteallergi

Vanlig kakao har jeg så det bør være trygt.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-16, 10:58   #8
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.162
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnebursdag og nøtteallergi

Søk på kvikklunsjkake her på forumet så finner du den jeg pleier å lage. Enkel og god.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no