Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Blå/grønne farger som passer til washed linen?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-22, 19:02   #1
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.446
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Blå/grønne farger som passer til washed linen?

Hele leiligheten min er nymalt i fargen washed linen fra Jotun. Sammen med fargeløst interiør så blir totalen temmelig fargeløs. Så jeg trenger å få inn noen farger! Jeg tror ikke jeg orker eller vil male alt nå, så jeg trenger tips til farger som kan passe sammen med washed linen. https://www.jotun.com/no-no/decorati...linen-interior

Hvordan leter jeg meg fram til farger som kan passe? Jorun oppgir noen få konkrete eksempler, men jeg tror ikke jeg vil ha noen av dem.

Spørsmål:
* Kan jeg gå i hvilken som helst malingsbutikk å få hjelp, eller bør det være en som selger Jorun maling?
* Får man gode hjelp til fargevalg i en tilfeldig malingsbutikk?
* Finnes det et fargekart som viser meg alle farger som egner seg sammen med washed linen?

Og til slutt:
* Hvilken farge (blå/grønn) syns du er den fineste til stuevegger?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-22, 19:38   #2
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Blå/grønne farger som passer til washed linen?

Hvis du bruker Fargerike sin nettside, ligger fargen på toppen selv om du scroller, og så får du en viss idé om hvordan forslagene passer sammen. Jeg har sett sprekere forslag enn det de kommer med til Washed Linen, men de foreslår for eksempel grønnfargen Exhale.
Selv har jeg jo helgrønn stue. Veggene er malt i Antique Green, og brannmuren i Organic Green. Det er litt over et år siden vi malte, og jeg har ikke angret eller blitt lei.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-22, 19:42   #3
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.179
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blå/grønne farger som passer til washed linen?

Har du prøvd å be Jotun om råd?

https://fargerad.jotun.no/

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-22, 20:25   #4
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Blå/grønne farger som passer til washed linen?

Jeg syns washed linen er veldig fin sammen med Minty Breeze.

__________________
95, 99, 04

Sist redigert av Erica : 18-11-22 kl 08:55.
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-22, 23:53   #5
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.402
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Blå/grønne farger som passer til washed linen?

https://www.fargerike.no/farger/gul/sitrus/
Ser den ligger under gul, men den passer like mye i det grønne hjørnet.

Jeg anbefaler alltid fargen vi har på ene veggen i stua, S5045-B10G. Har aldri greid å gjengi den på skjerm, men den er nydelig og rolig og sprek på samme tid.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-22, 10:29   #6
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.446
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Blå/grønne farger som passer til washed linen?

Takk! Jeg spurte Jotun om råd, Takk Frukt!, og jeg fikk jo et bra svar, men med forslag om rødt. Som jeg er enig i at nok er veldig stilig til beige + grått i leiligheten. Men jeg vil ha blått eller grønt!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-22, 10:47   #7
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Blå/grønne farger som passer til washed linen?

Vi malte stua i Krydderurt grønn for to år siden og har ikke angret. Jeg kjøpte 5-6 ulike fargeprøver og malte på de ulike veggene i stua for å se hvilken som passet best hos oss. Anbefaler det for lys har så mye å si for hvordan det blir. Jeg prøvde for eksempel en farge jeg hadde sett mye av på instagram men som ble helt feil hos oss.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-22, 12:25   #8
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blå/grønne farger som passer til washed linen?

Eg er ganske god på farger og kan bli med deg å sjå på prøver (viss du henter meg). Eg har beige og rødt, og liker den kombinasjonen veldig godt, men ser føre meg at blå/grønn er meir «deg».

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-22, 20:03   #9
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Blå/grønne farger som passer til washed linen?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Takk! Jeg spurte Jotun om råd, Takk Frukt!, og jeg fikk jo et bra svar, men med forslag om rødt. Som jeg er enig i at nok er veldig stilig til beige + grått i leiligheten. Men jeg vil ha blått eller grønt!

Bare svar tilbake at du ønsker tips om blått eller grønt?

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-22, 14:04   #10
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.462
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Blå/grønne farger som passer til washed linen?

Jeg liker godt linblå som jeg har har på en vegg i stua mi. Av de alternativene som fargerike forslår ville jeg prøvd Nordic breeze eller exhale.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-22, 15:39   #11
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blå/grønne farger som passer til washed linen?

Malerstua på Slependen er veldig gode.

<denne paletten er nydelig. synes jeg. De to grønne på dette kartet, skal jeg ha i noen rom i nyhuset mitt.
https://lady.inspirasjonsblogg.jotun...ions-of-earth/

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-22, 17:48   #12
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.446
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Blå/grønne farger som passer til washed linen?

Isola, NÅ skjønte jeg endelig hva du mente med å se fargene sammen på Fargerike.

I nytt svar fra Jotun så fikk jeg tips om noen blåfargen. Hun var også veldig opptatt av at det må passe til gulvflaten. Og det er selvfølgelig et veldig godt poeng. Hos meg er alt i hvitoljet eik.


Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Malerstua på Slependen er veldig gode.

<denne paletten er nydelig. synes jeg. De to grønne på dette kartet, skal jeg ha i noen rom i nyhuset mitt.
https://lady.inspirasjonsblogg.jotun...ions-of-earth/


Genialt tips, takk! Jeg var nemlig rett i nærheten og rakk innom der før de stengte. Fikk tips om flere farger jeg kan vurdere, og hvordan jeg kan gjøre det hvis jeg ønsker ulike farger på veggen. Den strekker seg nemlig gjennom hele leiligheten.


Sist redigert av Timar : 19-11-22 kl 18:00.
Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no