Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Anbefaling: Jane Eyre på Nationaltheateret

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-22, 21:06   #21
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.545
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Anbefaling: Jane Eyre på Nationaltheateret

Hvilke seter anbefales? Minstemor og jeg kan tenke oss å se denne, men det er begrenset med seter ledig.

__________________
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-22, 21:12   #22
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefaling: Jane Eyre på Nationaltheateret

Opprinnelig lagt inn av Nada, her.

Hvilke seter anbefales? Minstemor og jeg kan tenke oss å se denne, men det er begrenset med seter ledig.

Det er jo bedre jo lengre frem man sitter, men det er jo dyrere også. Vi kjøpte obos-billetter, og de er ikke helt fremme. Vi hadde en veldig fin opplevelse allikevel.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-22, 21:34   #23
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.545
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Anbefaling: Jane Eyre på Nationaltheateret

Hva med de dyreste på 1. balkong?

__________________
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-22, 23:23   #24
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.014
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Anbefaling: Jane Eyre på Nationaltheateret

Nationaltheatret er ikke så stort, så man ser nok godt overalt.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-22, 10:55   #25
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefaling: Jane Eyre på Nationaltheateret

Man trenger absolutt verken ha lest eller ha kjennskap til boka for å ha en utmerket kveld med denne forestillingen, der hovedrolleinnehaver også vant Heddaprisen for beste kvinnelige hovedrolle. Det er en kraftprestasjon!

Nationaltheatret er lite ja, men jeg sitter helst ikke på første rad (da blir man sliten i nakken) eller de bakerste radene på balkong. Ellers ser man strålende nesten overalt i fra. 1. balkong er helt topp. Jeg satt på 5. rad og jeg syns det var veldig fint å sitte så nær at jeg kunne se de små nyansene i ansiktsuttrykk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-22, 12:46   #26
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefaling: Jane Eyre på Nationaltheateret

Ser at mange anbefaler denne. Selv har jeg tenkt at jeg ikke kjenner historien godt nok til å få fullt utbytte av forestillingen, men ser hva det skriver om det over.

Personlig foretrekker jeg forresten å sitte relativt langt framme i salen. Føler større nærhet til det som skjer på scenen da.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-22, 13:57   #27
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefaling: Jane Eyre på Nationaltheateret

Jeg har verken lest boka eller hatt noen idé om hva den handlet om på forhånd. Et teaterstykke er jo et selvstendig verk. Selvsagt vil en med god kjennskap til historien få noe annet ut av det enn jeg gjorde, men ikke noe merverdig, tenker jeg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-22, 14:05   #28
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefaling: Jane Eyre på Nationaltheateret

Du har nok rett.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-22, 17:51   #29
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefaling: Jane Eyre på Nationaltheateret

Da gleder jeg meg bare til fredag.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-22, 00:14   #30
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.920
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefaling: Jane Eyre på Nationaltheateret

For en fest av en forestilling.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-22, 00:34   #31
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.965
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefaling: Jane Eyre på Nationaltheateret

Så den også i går, stas med flinke folk i en artig forestilling. For min del kunne de ha fjernet særlig et av sangnumrene, men en herlig opplevelse. Og jeg føler meg ofte dum og ukultivert på theaterr.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-22, 00:46   #32
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.456
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefaling: Jane Eyre på Nationaltheateret

Fulgte Tjorvens anbefaling og tok med meg datter 15 på denne. For en fest av en forestilling, ja! Har aldri opplevd lignende.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-22, 07:24   #33
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.545
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Anbefaling: Jane Eyre på Nationaltheateret

Nå gleder jeg meg enda mer til kveldens forestilling!

__________________
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-22, 09:13   #34
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.815
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefaling: Jane Eyre på Nationaltheateret

Videregåendeeleven skal på denne med skolen. Heldig å få dette tilbudet.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-22, 21:41   #35
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefaling: Jane Eyre på Nationaltheateret

Forestillingen var kjempebra, og vi storkoste oss.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-22, 21:57   #36
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefaling: Jane Eyre på Nationaltheateret

Det er utsolgt ut forestillingene nå dessverre .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-22, 22:59   #37
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefaling: Jane Eyre på Nationaltheateret

Jeg skiller meg visst litt ut for jeg syntes den var grei nok, men jeg irriterte meg mer over flere småting enn jeg klarte å leve meg inn i resten, for å si det sånn. Det kan hende jeg hadde kost meg mer hvis jeg hadde klart å fristille meg fra bok/film mer.

Iscenesettingen, musikken og kvinnelig hovedperson var supre!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-22, 23:34   #38
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefaling: Jane Eyre på Nationaltheateret

Jeg elsket Adele. Og beltespenna til Mr. Rochester. Og ikke minst de visuelle referansene til the Ring

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-22, 10:15   #39
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.456
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefaling: Jane Eyre på Nationaltheateret

Adele var helt fantastisk. Ha ha, så lenge siden jeg leste boken. Var det slik hun var beskrevet der også?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-22, 10:28   #40
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.616
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefaling: Jane Eyre på Nationaltheateret

«Ikkje sjååå på meg!» har blitt fast kommentar hos oss etter forestillingen. Adele var helt nydelig!

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no