Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bruk av privat mobil på jobb - hvem har ansvar?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-16, 09:59   #1
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Bruk av privat mobil på jobb - hvem har ansvar?

Jeg har i mange år brukt mobilen min til å kommunisere med elever. De siste årene har vi som kontaktlærere også fått en godtgjørelse for dette (100 kroner i mnd.). Nå er det bestemt, og innført, at det skal være to-faktor innlogging på its learning. Faktor 2, det som er nytt, er en kode vi får på mobilen (omtrent som bank-id, etc.)

Jeg har pleid å ha mobilen liggende på arbeidsrommet mitt, men nå blir jeg nødt til å ta den med i klasserommet når jeg underviser - hvis ikke får jeg ikke logget på its learning eller fraværsføringssystemet vi bruker. Jeg har ingen prinsipielle problemer med å ta mobilen med i klasserommet, men det jeg har problemer med, er at mobilen min helt og holdent er mitt ansvar. Selv om arbeidsgiver nå pålegger meg å ha (privat) mobil i klasserommet, så er det mitt problem om en elev går forbi pulten der mobilen ligger og feier den med seg så den faller på gulvet og skjermen knuses. Et rent uhell, men et dyrt uhell.

Mobilen min er verdt mer enn datamaskinen jeg får hos arbeidsgiver, og jeg er ikke spesielt sugen på å ta alle kostnader ved en ev. skade selv.

Noen som vet om arbeidsgiver har rett til å kreve at vi bruker privat utstyr på jobb uten at det følger med noe som helst ansvar for arbeidsgiver?

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no