Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Den aller beste og kuleste thermokoppen?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-14, 11:03   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.395
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den aller beste og kuleste thermokoppen?

Jeg trenger en ny thermokopp, og etter erfaring med endel av slaget har jeg laget en liten specliste:

  • Den må faktisk holde på varmen.
  • Ikke for liten, ikke for stor.
  • Kunne vaskes i oppvaskmaskin.
  • Faktisk bli ren, trenger ingen fancy drikketut som gjør renhold vanskelig.
  • Se kul ut.
Jeg har vurdert denne:




Og denne:


Jeg er dog usikker på om noen av dem holder godt på varmen?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 11:32   #2
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.042
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den aller beste og kuleste thermokoppen?

Den nederste har jeg. Kaffen er kald etter et kvarter.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 11:33   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.395
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den aller beste og kuleste thermokoppen?

Men den er så fiiiiiin.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 11:35   #4
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.042
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den aller beste og kuleste thermokoppen?

Joda, tenkte jeg og.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 11:36   #5
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den aller beste og kuleste thermokoppen?

Den øverste er jo veldig lekker, men ikke tett, og så er den vel av porselen, i alle fall de jeg så på glassmagasinet. Contigo er bra, holder varmen, god å drikke av, lett å vaske i maskin, og holder seg godt. Dessuten er den tett!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 11:39   #6
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den aller beste og kuleste thermokoppen?

Jeg vil også anbefale Contigo, den scorer bra på alle punkt på spec med unntak av design. Den er ikke den sprekeste i klassen der, men den er den allerallerallerbeste termokoppen jeg noensinne har hatt. Mannen, som har testet enda flere, elsker sin og nekter å bruke noe som helst annet.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 11:43   #7
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den aller beste og kuleste thermokoppen?

Mannen har hatt en slik i flere år, og nå har jeg kjøpt meg en maken. Min virker som den holder på varmen bedre enn hans. Den er tett, og god å drikke av, og blir ren i oppvaskmaskinen (selv om den fine dekoren slites litt i samme slengen).

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 12:06   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.395
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den aller beste og kuleste thermokoppen?

Contigo har vi masse av, både drikkeflaskter og et smoothiebeger med sugerør.

Er det denne dere snakker om? Vannflaskene har jo en litt intrikat drikkeløsning. Jeg syns det er helt greit med vann, men hvordan er det med melkebaserte greier?


Den var ikke så sprek, nei.

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Mannen har hatt en slik i flere år, og nå har jeg kjøpt meg en maken. Min virker som den holder på varmen bedre enn hans. Den er tett, og god å drikke av, og blir ren i oppvaskmaskinen (selv om den fine dekoren slites litt i samme slengen).

Finnes den med annet mønster?

Hvordan funker lokket? Den jeg har nå har en slags vrimekanisme for å åpne den, og i det mellomrommet blir det aldri helt ordentlig rent. Føler jeg i allefall.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 12:09   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.395
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den aller beste og kuleste thermokoppen?

Denne er også fra Contigo, og litt penere. Men veldig stor, da.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 12:09   #10
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den aller beste og kuleste thermokoppen?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.


Finnes den med annet mønster?

Hvordan funker lokket? Den jeg har nå har en slags vrimekanisme for å åpne den, og i det mellomrommet blir det aldri helt ordentlig rent. Føler jeg i allefall.

Det er poul pava, og de finnes i flere ulike mønster, men alle i samme stilen tror jeg.

Lokket skrus av og på, det er riller men "åpent" hvis du skjønner hva jeg mener, ikke vanskelig å få det reint. Selve drikketuten er bare et hull i lokket med en klaff på utsiden som lukker hullet. Igjen, veldig åpent og greit å gjøre reint, ikke noen sånne innvendige sluser som i contigo-koppene.

I forhold til specs-lista di tror jeg størrelsen er det største aberet, denne koppen er ganske stor.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 12:12   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.395
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den aller beste og kuleste thermokoppen?

Hm, takk. Jeg er virkelig ikke fan av Poul Pava, men ellers virker det jo som den møter kravene. Bortsett fra størrelsen. Men det er ikke sånn superviktig, altså. Jeg trenger jo ikke fylle den helt opp.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 12:14   #12
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den aller beste og kuleste thermokoppen?

Jeg har den Contigo-koppen du la ut bilde av sist, og den er ikke enorm. Stor, men ikke så stor som f.eks Bodum sine. Den er god, og er enkel å holde ren.

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 12:15   #13
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den aller beste og kuleste thermokoppen?

Jeg har denne. Pass størrelse, holder kaffen varm, god å drikke av, og lett å gjøre ren.
Dog ikke helt tett. Finnes i flere farger.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 12:16   #14
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den aller beste og kuleste thermokoppen?

Koppen fra Bodum er ikke bare "ikke helt tett", den er håpløs. ;-)

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 12:17   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.395
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den aller beste og kuleste thermokoppen?

"Helt tett" er faktisk ikke et krav. Eller, hvertfall ikke ufravikelig. Jeg skal ha den i hånden, eller i sykkelkurven, ikke oppi sekken.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 12:19   #16
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den aller beste og kuleste thermokoppen?

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Koppen fra Bodum er ikke bare "ikke helt tett", den er håpløs. ;-)

Næsj!
Om koppen er full og den velter, eller veska velter, så renner det ut fra der man drikker. Men ikke ellers. Jeg elsker koppen min! Syns den er veldig god å drikke av og holder kaffen varm lenge. Jeg bruker min hjemme, i bilen og på jobb. Fyller opp og har med på treninger og kamper med ungene og sånn.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 12:20   #17
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Den aller beste og kuleste thermokoppen?

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Koppen fra Bodum er ikke bare "ikke helt tett", den er håpløs. ;-)


Den er ikke tett, nei, men fantastisk for å rusle mellom møter etc. Og til å ha stående i koppholder i bilen. Ikke tett i det hele tatt dersom man tenker nedi sekker eller lign. Og den holder varmt. Min er limegrønn.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 12:22   #18
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den aller beste og kuleste thermokoppen?

Jeg synes Bodum-koppen avgir veldig mye plastsmak. Synes ikke dere andre det?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 12:28   #19
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den aller beste og kuleste thermokoppen?

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Koppen fra Bodum er ikke bare "ikke helt tett", den er håpløs. ;-)

Jepp, den renner det jo rett ut av. Jeg har Pantonekoppen og liker den godt. Min er ikke porselen. Den holder godt på varmen, men er jo heller ikke tett, men ser det ikke er et krav hos deg.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 12:30   #20
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den aller beste og kuleste thermokoppen?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.



Og denne:


Jeg er dog usikker på om noen av dem holder godt på varmen?

Løsning: kjøp denne og drikk kaffen på under et kvarter.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no