Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Jeg har visst helt feil stil ...

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-09, 15:24   #21
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg har visst helt feil stil ...

Svogeren min synes jeg har høy nipsfaktor! Og vi har visst i overkant mye, både i farger og ting, tang og nips, men vi trives med det slik, så da blir det sånn.

De stuene jeg liker minst, er de som ser ut som de er tatt rett ut av en møbelkatalog. De som klarer å mikse nytt og gammelt, arvet og kjøpt, klarer å få en stil som jeg er veldig glad i, og synes er flott. Lurer på om det var Guniss som viste frem noen flotte arvemøbler? Vi har ingen slike møbler, men de står atskillig høyere på ønskelista enn mye nytt!

Jeg skulle alikevel gjerne hatt en annen sofa. Den er direkte stygg (selv for en med høy nipsfaktor), og ikke god å sitte i heller.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 15:25   #22
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har visst helt feil stil ...

Jeg er ikke flau over hjemmet mitt, jeg synes vi har et fint hjem, men det er ikke magasinflott liksom og ikke trenger jeg å ha det magasinflott heller. Jeg hater sofaen min med furu på, men den er ikke utslitt enda, og den er grei så lenge barna er små.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 15:30   #23
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg har visst helt feil stil ...

Jeg bor egentlig litt for trangt, dvs salongen er for stor, spisestuen passer ikke inn...men vi lever i "tingenes historie". En venninne påstår at jeg har alt for mye. Javel. Det er mulig, men hver ting jeg har har sin egen historie. Det er arvegods, gaver, ting jeg har funnet når jeg har vært ute og reist, souvenirer... Og det er ikke slik at alt står fremme. Det meste er faktisk i skap. Det jeg kanskje har for mye av er bøker. Jeg burde hatt et eget bibliotek. Med kontor. Det er drømmen min.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 16:12   #24
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg har visst helt feil stil ...

Jeg er ikke glad i nips, gardiner og overfylte rom, men det betyr ikke at jeg ikke vil ha det koselig rundt meg. Det viktigste er vel ikke hvilken stil (og om man har en stil), men at man trives i hjemmet sitt.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 16:44   #25
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har visst helt feil stil ...

Vi går alltid for komfort før stil, og både jeg og mannen har et litt anstrengt forhold til "pynteting". Noen synes det er litt goldt her, og forsøker å bidra med pynt. Så gjennomført er det ingen som kaller det.

Nå har vi bodd i denne leiligheten i et år. Vi fikk opp bilder på de fleste veggene for 2 uker siden, men den største veggen i stua er fremdeles helt bar. Forhåpentligvis skjer det noe på det området snart.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 16:53   #26
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg har visst helt feil stil ...

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Det viktigste er vel ikke hvilken stil (og om man har en stil), men at man trives i hjemmet sitt.

Det er jeg veldig enig i.
Og ofte kan tråder (som dette) ta vendingen at en stil er "riktig" og dermed alt annet "feil". Folk hiver seg på, og lar seg rive med. Jeg trenger ikke kritisere andres stil for å ha det slik jeg har det, eller måtte forsvare min stil for å synes at noen andre har det fint.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 16:58   #27
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg har visst helt feil stil ...

Jeg syns man skal ha det sånn hjemme at man føler man har kommet hjem når man kommer hjem. ( ble jammen nye hjem der gitt )
Altså slik man liker det selv.

Noen føler seg hjemme når man har ting der som man har et personlig forhold til. Altså at tingene har en historie.
Og noen føler man trenger veldig orden rundt seg for å trives.
Noen liker masse planter, og noen ikke (eller får det ikke til )

Selv har vi vel en stil som kan virke litt kald på noen. Hvite vegger, hvite tak, alt i gips, glatte og litt kalde flater.
Så rotete som vi er så tror jeg vi "trenger" et slikt hjem for at det ikke skal se veldig rotete ut.... Det er også veldig lett å holde det rent, og man kommer langt med en støvsuger siden det er så og si listeløst.

Jeg ser jo når jeg kommer hjem til andre at det virker varmere og lunere der enn her hjemme. Men vi liker det slik. Og jeg regner også med det blir litt lunere her når alle bildene er på plass på veggene og diverse. Vi har jo tross alt bare bodd her i fire - fem måneder enda.

Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 17:02   #28
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg har visst helt feil stil ...

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Vårt hjem egner seg heller ikke for interiørbladene, for å si det sånn. Det er nok rett og slett litt preget av manglende interesse for møbler og interiørtrender (og kanskje litt gjerrighet). Vi har f.eks. en del furu fortsatt, hovedsakelig av latskap. Og så må det være litt farger!

Elinblu sa det

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 17:09   #29
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg har visst helt feil stil ...

Vi har det langt mer trivelig enn pent Stue og kjøkken trenger absolutt ei oppussing, men det har ikke blitt prioritert. Akkurat nå er det andre ting vi heller bruker tid og penger på. Veggene på stua er grønne (eek) Har ellers både furumøbler, mørke møbler, pyntegjenstander i svart og stål, men også litt arvet, ting ungene har laget og gaver vi har fått. Stilen vil jeg kalle "ei bikkje tå kor sort"

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 17:11   #30
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har visst helt feil stil ...

Vi har en "stil" som er preget av noen møbler fra det forrige huset vårt og noe nyinnkjøpt til dette huset. Det er ikke helt perfekt, men av økonomiske årsaker har vi det sånn og det er ikke så verst. Synes vi. Om andre synes det blir mye hummer og kanari, så dem om det.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 17:40   #31
Kristin74
Nybegynner
 
Kristin74 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 12
Kristin74 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Jeg har visst helt feil stil ...

Vi har "nyoppussingsstil". Dvs. veggene er så slette og nye at vi ikke tørr slå en spiker for DA BLIR DET HULL I VEGGEN!!!! Spent på hvor lenge vi lever med menimalt på veggene....

Kristin74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 18:03   #32
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg har visst helt feil stil ...

Man får vel ha det som man har det tenker jeg, og ikke være så opptatt av hvordan andre har det.
Furustilen er forresten på vei inn igjen - så om noen mnd. er nok det knallfint igjen. Ikke at vi har mye ubehandlet tre altså, men vi har en kjøpmannsdisk bla. Ikke veldig fin, men veldig praktisk med sine hundre skuffer. Nesten.
Jeg har studentleilighet, og her er det strengt tatt umulig å ha det helt minimalistisk siden plassen er minimal, og vi har en del ting vi MÅ ha for å kunne ha en ok hverdag. Skulle gjerne vært uten gardiner f.eks, men det oppleves litt skummelt - vi bor på bakkenivå. Skulle gjerne vært uten tepper på gulvet også, men det er bare betonggulv med gulvbelegg på, så det er iskaldt.
Selv om vi får oss leilighet når vi flytter, så blir det nok mer presangstil der også, enn minimalisme.

  Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 18:11   #33
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg har visst helt feil stil ...

Det var utrolig godt å lese denne tråden. Jeg har jo inntrykk av at "alle" har møbelkataloghjem.
Her hos oss er det 60 tallet møter presanghjemmet (fint uttrykk). Jeg syns vi har et koselig hjem som avspeiler oss, men vi har ingen stil

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 18:38   #34
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg har visst helt feil stil ...

Jeg har et sånt hjem som er veldig koselig med mange tente stearinlys jeg. :skitne vinduer mm:

Også har jeg fint bad! (Nå ler allium - jeg er den eneste i Norge antagelig som synes de sort-hvite marmorerte baderomsplatene mine er fine.)

Hjemmet mitt ser nok kulest ut på utsiden. Dermed har jeg en fin løsning - de jeg vil imponere slipper jeg ikke inn. :lur:

  Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 18:50   #35
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har visst helt feil stil ...

Vi har "midlertidige, billige møbler mens vi venter på at vi skal få råd til den oppussingen som skal gjøre det slik vi egentlig vil ha det"-stilen. Litt blandet med presangstil og har-for-mange-bøker-og-for-få-hyller-stil. Og tror-de-har-større-stue-enn-de-har-stil. I det hele tatt er det fylt opp med ting som ikke passer sammen her, og det er fullt. Jeg trener på å være fornøyd med det jeg har for å si det sånn, Jeg ønsker meg en helt annen stil, men det må vente av økonomiske årsaker.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 18:56   #36
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har visst helt feil stil ...

Vi har visst også Oj, den var kul-stil.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 18:59   #37
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg har visst helt feil stil ...

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Vi har "vi kaster ikke noe før det er utslitt"-stilen, så ergo er heimen temmelig eklektisk.

Vi følger denne linja når det gjelder møbler. Utslitt betyr at det ikke kan brukes eller repareres. Godstolen er bortimot 35 år gammel og har hull og flekker. Men den er fullt brukbar.

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Vårt hjem egner seg heller ikke for interiørbladene, for å si det sånn. Det er nok rett og slett litt preget av manglende interesse for møbler og interiørtrender (og kanskje litt gjerrighet). Vi har f.eks. en del furu fortsatt, hovedsakelig av latskap. Og så må det være litt farger!

Syns det er fint med furu, jeg. Varmt og levende. Bjørk er finere, eik er helt greit, men furu fungerer bra.

Opprinnelig lagt inn av Kristin74, her.

Vi har "nyoppussingsstil". Dvs. veggene er så slette og nye at vi ikke tørr slå en spiker for DA BLIR DET HULL I VEGGEN!!!! Spent på hvor lenge vi lever med menimalt på veggene....

Slik har vi det på stua. Eller egentlig er det "vi er ikke helt ferdige med å pusse opp, så vi kan ikke henge opp noe helt ennå".

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 19:00   #38
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har visst helt feil stil ...

Jeg synes det blir rart å mene at man har feil stil, eller ingen stil, fordi andre har en annen stil?
Jeg ser mange hus- og hjembilder jeg også, med en helt annen stil enn det vi har, men vi har da ikke feil stil, eller mangler stil, av den grunn!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 19:00   #39
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg har visst helt feil stil ...

Åja, og så har vi "ungene har alt for mange leiker og vi gidder ikke rydde hele tiden"-stilen. Den er ganske gjennomført i hele huset.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 19:05   #40
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg har visst helt feil stil ...

Jeg har kanskje det noen vil kalle et kataloghjem (hvitt, få ting fremme), men for oss er det et hjem. Vi har ting vi liker her (men ikke alle tingene på en gang), vegger, tak og gulv er lyst (fordi huset nettopp er nyrenovert og vi derfor hadde mulighet til å få alt slik vi ville). Vi har ikke mange møbler, men heller ingen andre dyre enn spisebordet. Her er det mye ikea, en del arvet og loppisfunn i skjønn forening. Og hjemmelaget. Puter, bilder andre ting.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no