Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Smykkelaging, hva trenger jeg?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-10, 21:30   #1
Sonja Sockersöt
Hjuleglede
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.120
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

...

...


Sist redigert av Sonja Sockersöt : 21-02-18 kl 23:05.
Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 21:42   #2
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Smykkelaging, hva trenger jeg?

Hva slags smykker skal du lage da? Skal du bruke strikk, wire, stenger med øyer?

Vil tro du trenger gode tenger, matte til å ha perler på, ellers kommer det helt an på type armbånd, rett og slett. Eksempler?

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 22:47   #3
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Smykkelaging, hva trenger jeg?

Da må du ha tenger; avbiter, flat og rund.

Her er en link som var litt kjekk
http://www.perlamentet.no/Oppskrifter-tips-teknikker

Bare å spørre om du har spørsmål, jeg har en halv perlebutikk her hjemme, tror jeg

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 22:54   #4
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Smykkelaging, hva trenger jeg?

Spør underveis.

Jeg har gått på kurs, og det er veldig lærerikt!

Venninna mi har egen smykkebutikk, og er kjempedyktig. Inspirasjon kan finnes på www.ks-design.no. Hun lagde blant annet smykkekolleksjonen for Agape-kjeden i fjor eller året før

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 23:21   #5
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Smykkelaging, hva trenger jeg?

De har en del kit på Panduro tror jeg.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 23:16   #6
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Smykkelaging, hva trenger jeg?

Hvordan går det, Autofil? Har du kommet i gang?

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 23:18   #7
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Smykkelaging, hva trenger jeg?

Jeg laget litt smykker for noen år siden. Bl.a. et kjede til svigermor som hun elsker, og bruker enda.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 23:20   #8
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Smykkelaging, hva trenger jeg?

Jeg lurer på om jeg skal se å komme meg igang igjen med litt i ferien. Men det koster fort litt, og jeg ender opp med altfor mye kjeder.. Kanskje jeg får selge noen snart?

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 00:38   #9
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Smykkelaging, hva trenger jeg?

Jeg ville ikke gått for kit fra Panduro, i alle fall ikke om de har like dårlig kvalitet som tengene. Skikkelige tenger koster ikke mer enn en hundrelapp per stk, du behøver tre.

Tips dersom du tilfeldigvis skal til London i løpet av sommeren: sjekk ut Swarovskis plukk-selv-butikk. Her får du kjøpt alt du drømmer om av perler og anheng i god kvalitet. pakket i lekre esker, jeg kunne handlet meg skjev forrige gang. Det kjipe er at de skal stenge sjappa, sannsynligvis før jeg kommer meg dit i september.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 01:09   #10
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.842
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Smykkelaging, hva trenger jeg?

Panduro er sykt dyrt. Jeg har kjøpt alt for mye på ebay nå, men det samme ville kostet meg maaaange 1000 på panduro. Har laget en god del armbånd, men har massevis av halvedelsteiner til overs, hvis noen har lyst på (rosenkvarts, jaspis, amazonitt, jade etc). Jeg liker best slike enkle chip-armbånd, slik du har på bilde 4 (det er kvarts), lager dem gjerne med elastisk tråd. Da er det bare å tre på og knyte, så er det ferdig til bruk. Skal prøve å lage armbåndsur og ørepynt etterhvert.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 04:46   #11
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Smykkelaging, hva trenger jeg?

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Noe a'la disse, for eksempel:











Du lage, jeg kjøpe

  Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 18:02   #12
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Smykkelaging, hva trenger jeg?

Jada, tålmodighet er en av mine store dyder. Ehm... men atte, den som venter på noe godt osv...

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Jeg skal ikke til London før i november/desember, og da er vel sjappa stengt?
Panduro bruker jeg kun når de har storsalg, ellers er de alt for dyre. Har funnet mye fint på eBay og kommer nok til å handle der når jeg bare får sortert ut hva jeg vil ha.

Sjugger: Da må du ha goooooooood tid.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no