Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Om fyret.nu

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-13, 16:22   #1
Krinoline
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 94
Krinoline er litt kul
Standard

Om fyret.nu

Imponerende spekulativ brungrumsjournalistikk;

http://www.fyret.nu/2013/04/25/norsk...ra-17-mai-tog/

Legg spesielt merke til den siste tilleggsnotisen. Dessverre har jeg mange facebookvenner som ikke evner å prosessere slik informasjon som dette, og er veldig i harnisk på sosiale medier i dag:-/

Krinoline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-13, 16:25   #2
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.851
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om fyret.nu

Jeg irriterer vettet av meg over de som bare ukritsk deler tng på fb. Sjekke litt før man deler kanskje.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-13, 16:25   #3
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Om fyret.nu

Det er da klart at vi må nevne overfallsvoldtekter og ran i en artikkel om flagg i 17. mai-tog, det burde da være opplagt for alle!

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-13, 16:30   #4
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Om fyret.nu

Den har dukket opp på Facebook hos meg et par ganger i dag, og jeg kommenterte den hos den ene, hvor jeg påpekte både "kvaliteten" i artikkelen og nettavisen generelt, og hensikten med tabloide overskrifter. Jeg kunne egentlig tenkt meg en heftig diskusjon i dag, få blåst ut litt damp, men nå har det gått såpass mange timer at det ser ut til at ingen har tenkt å svare meg og gi meg en grunn til frese.


__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-13, 16:30   #5
Krinoline
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 94
Krinoline er litt kul
Standard

Sv: Om fyret.nu

"Fyret er en uavhengig nyhetsside som skal gi leserne nyheter og vinklinger de ikke får gjennom vanlig media i Norge. Vi bryr oss ikke om journalistenes Vær Varsom-plakater, men gir den usensurerte sannheten. Vi ønsker nemlig ikke å beskytte det norske folk mot ubehagelige sannheter, men at folk i stedet kan gjøre seg opp en mening om samfunnet vi lever i på bakgrunn av fakta. Vi lar andre nyhetskanaler ta seg av fordreide vinklinger og indoktrinering. På fyret får du uavhengige nyheter!"

Her burde det klinget noen bjeller, men imponerende mange tar dette for god fisk altså...

Krinoline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-13, 16:33   #6
Krinoline
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 94
Krinoline er litt kul
Standard

Sv: Om fyret.nu

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Jeg irriterer vettet av meg over de som bare ukritsk deler tng på fb. Sjekke litt før man deler kanskje.

Faktisk så tror jeg de av mine venner som deler dette faktisk har sjekka. Både lest, tenkt over det de har lest, og merket at de er sååå enige. Dessverre...

Krinoline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-13, 18:25   #7
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Om fyret.nu

For ikkje å snakke om facebook-gruppa "17. mai, Norges flagg". Eg veit ikkje om det er innhaldet eller kommabruken som irriterer meg mest. Kanskje ein god kombinasjon? Eg kjem til å slette alle -eh- vener som deler den sida altså! :lei:

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-13, 18:27   #8
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.041
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om fyret.nu

Det er sjeldent jeg fyrer meg opp på Facebook, men nå blir jeg sikkert kastet ut derifra snart..

jeg vet ikke om det er holdningene eller idiotien som irriterer meg mest.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-13, 18:37   #9
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om fyret.nu

De det faktisk gjelder i denne artikkelen tar også avstand fra det som står der og har gått ut med en egen artikkel om presisering av flaggbruk.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-13, 18:39   #10
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.812
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om fyret.nu

Opprinnelig lagt inn av Nyx, her.

Det er da klart at vi må nevne overfallsvoldtekter og ran i en artikkel om flagg i 17. mai-tog, det burde da være opplagt for alle!

Ja selvsagt.

Jeg får vondt i magen av slike sider, kjenner jeg.

Så langt er det heldigvis bare ei venninne av meg som har lagt ut denne linken - og hun tok, ikke lang tid etter, sjølkritikk for ikke å ha sjekka kilden godt nok, og har beklaget hva hun la ut.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-13, 18:42   #11
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.851
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om fyret.nu

Jeg har 5 som har delt, ei har beklaget og ei slettet etter jeg slengte inn en kommentar. 2 av de ble jeg ikke overrasket over at de la det ut engang.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-13, 18:44   #12
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.041
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om fyret.nu

Jeg har bare slike som mener at norske flagg på 17. mai er en prinsippsak til tross for dårlig kildekritikk. Jeg burde skaffe meg andre venner på fb.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-13, 18:54   #13
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Om fyret.nu

Er det bare meg som savner og på Facebook?

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-13, 18:56   #14
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om fyret.nu

Jeg deler denne villig vekk til de som har lagt ut den linken.
http://www.smp.no/nyheter/article7466867.ece

Gir et noe mer nyansert bilde av saken.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-13, 18:56   #15
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om fyret.nu

Opprinnelig lagt inn av Nyx, her.

Er det bare meg som savner og på Facebook?

Ah! Nei, det er ikke bare deg. Kunne gjerne tenkt meg å snilla mange på FB ja.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-13, 19:00   #16
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.851
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om fyret.nu

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Jeg deler denne villig vekk til de som har lagt ut den linken.
http://www.smp.no/nyheter/article7466867.ece

Gir et noe mer nyansert bilde av saken.

Den har jeg også delt, nå deler jeg den her.

http://www.alesund.kommune.no/aktuel...g-om-flaggbruk

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no