Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bru kollapset i Trondheim

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-13, 16:11   #1
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Bru kollapset i Trondheim

http://www.nrk.no/trondelag/seks-ska...aps-1.11019284

Hvordan i huleste kan noe slikt skje Håper inderlig at ikke liv har gått tapt.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 16:12   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bru kollapset i Trondheim

Bil med minst en person er under der..

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 17:28   #3
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bru kollapset i Trondheim


Jeg så det i avisen nettopp.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 17:49   #4
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bru kollapset i Trondheim

Jeg må si jeg lurer på hvordan det rent byggteknisk er mulig, jeg trodde man pleide å ha mer enn en ekstrasikring ved så store arbeider?

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 17:51   #5
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bru kollapset i Trondheim

Helt forferdelig. Og ekstra nært nå man kjører under der daglig selv

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 17:53   #6
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bru kollapset i Trondheim

Uff. Jeg skal egentlig kjøre toern på ridekurs om en halvtime. Noe sier meg at det er håpløst rent køpolitisk. Utrolig skremmende, jeg kjører under der ofte selv.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 17:56   #7
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bru kollapset i Trondheim

Jeg ble kjemperedd da jeg hørte det for jeg trodde hele brua var ødelagt. Ringte brosjan som kjører over den hver dag, men fikk da høre at det var "bare" stillaset. Mnnen min kjører der også daglig.
Utrolig fælt! Det kunne jo vært enda flere skadde og døde med tanke på alle arbeiderne og trafikken som går der.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 18:07   #8
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bru kollapset i Trondheim

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Uff. Jeg skal egentlig kjøre toern på ridekurs om en halvtime. Noe sier meg at det er håpløst rent køpolitisk. Utrolig skremmende, jeg kjører under der ofte selv.


Vet ikke hvor han rir, men er det på Reppe så ville jeg kjørt via/ta av ved Fossegrenda/Nardo/Risvollan og forbi Lohove og igjen forbi Solbakken skole og mot Vikåsen. Da unngår du omkjøringsveien og E6. Innbiller meg at du bor på den siden av byen.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 18:15   #9
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bru kollapset i Trondheim

Mannen kom nettopp hjem og det er kø ja.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 18:16   #10
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bru kollapset i Trondheim

Det er jo rimelig greit for meg å kjøre over lohove i og for seg. Vi får se hva vi gjør.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 18:50   #11
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bru kollapset i Trondheim

De sier at det er (ubekreftet) ca 200 tonn masse, men de vet ikke hvor mye som har rast. Det er helt vanvittige mengder - jeg greier ikke å skjønne litt hvor mye det er engang.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 19:00   #12
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bru kollapset i Trondheim

Tragisk. Fikk det over callingen på jobb (jeg får alarm og calling på kontoret hver gang - litt bråk kan man si…) - og alle rykket ut. Det var visst ganske voldsomt.

Det må jo være en eller annen kjempetabbe byggteknisk der vil jeg tro?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 19:07   #13
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bru kollapset i Trondheim

Litt senere så ville det nok kanskje vært enda flere biler innvolvert vil jeg tro? Når køen drar seg til. Det er vel ikke gjort på 1-2-3 å få fjerna alt det der heller

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 19:51   #14
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bru kollapset i Trondheim

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Litt senere så ville det nok kanskje vært enda flere biler innvolvert vil jeg tro? Når køen drar seg til. Det er vel ikke gjort på 1-2-3 å få fjerna alt det der heller

Ja tenk om dette hadde skjedd en time eller to senere. Trafikken bruker være tett i området der på den tiden.
Utrolig tragisk dette.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 19:54   #15
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bru kollapset i Trondheim

En tragisk og ufattelig ulykke, som vel har krevd 2 liv. Så nå at bilen er dratt frem og dekt med presenning.

Jeg har tenkt tanken på disse broene som bygges mange ganger i det siste. Denne pluss den på E6 ved City Syd. Hvor forsvarlig er det at det er åpen vei under? Det skal jo være sikkert, men ja...dagen i dag har vist at man ikke er sikker.
Ved City Syd så har jeg opplevd at de også har løftet store broelementer over åpen vei under, med helt ordinære kraner. Det burde ikke vært lov.

Må innrømme at jeg kjente nakkehårene reise seg i ettermiddag da jeg sendte mannen en mld om at han måtte sjekke nyhetene. Fikk da svar tilbake om at den broen måtte ha rast rett bak han...

Han hadde kjørt der, og ut på E6, og han så luftambulansen komme like etter at han passerte Strandveien Auto. Det er ikke langt det, så her snakker vi minutter. Javel, livet er tilfeldig, men jeg kjente at dette var litt ekkelt.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am

Sist redigert av Carrera : 08-05-13 kl 20:01.
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 19:59   #16
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bru kollapset i Trondheim

Har tenkt samme tanken som deg Carrera med tanke på disse bruene som bygges nå og hvor man kjører under.
Ja ofte er det ren og skjær flaks som avgjør. Godt din mann hadde den på sin side.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 20:05   #17
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bru kollapset i Trondheim

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Helt forferdelig. Og ekstra nært nå man kjører under der daglig selv

Ja, jeg har bror og mor som jobber og bor nær. Dette er vel byggeulykke og feil risikovurdering? Ikke dårlige broer. Det er en stor og spesiell jobb som har vært gjort i flere år, så omfattende og mange berørte.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 20:10   #18
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bru kollapset i Trondheim

Brosjan sa på telefonen i dag at han faktisk hadde tenkt tanken at det skal jammen være solide greier når det blir såpass langt spenn på brua. Men hvem tenker at det er mulig at det kollapser?
Vegvesenet hadde inspirert arbeidet bare timer før.

Helt forferdelig!! Får helt vondt i magen av å tenke på de savnede jeg.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 20:59   #19
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bru kollapset i Trondheim

Nå trenger jeg en sjekk på egne tanker her...

Tidligere i kveld så kjørte adressa.no live på nett fra ulykkesstedet. Jeg fant det usmakelig, all den tid det er savnede i ruinhaugen. Sendingen ble stoppet da bilvraket skulle trekkes frem, heldigvis.

Nå ligger det et bilde på same avis, hvor man ser deler av bilvraket på platten til Falkbilen. Jeg kjenner jeg blir irritert, for det er så unødvendig.

Så går jeg inn på dagbladet en tur, og der ligger det nærbilde av vraket...

Er det bare jeg som overreagerer når jeg finner dette særdeles unødvendig? Tenker de ikke på pårørende som kanskje ikke ønsker å se hvor ille det bilvraket ser ut?

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 21:05   #20
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bru kollapset i Trondheim

Hm. Bilder fra stedet synes jeg vel egentlig har allmenn interesse. Jeg reagerte ikke på adressa sin dekning. Nærbilder av vraket kan diskuteres, men jeg synes i og for seg det også er innenfor. Sørgende pårørende og omkomne er over grensa synes jeg.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no