Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-13, 19:08   #21
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper

Men skiller dette seg fra alt det andre vi diskutrer, snakker og fjaser om her inne, da? Jeg møter aldri på Fp-problemstillinger IRL, ei heller deltar jeg i spesielt mange diskusjoner eller meningsutvekslinger, heller. Hadde vært temmelig kjedelig å delta her hvis ingen uttalte seg om noe, vel? Og høflig er man vel, men på en annen måte enn IRL, nettopp fordi dette er en skriftlig arena og fordi meninger og ytringer er noe man ønsker og setter pris på.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 19:19   #22
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper

Starter man en slik tråd, må man 'treffe' noen. Jeg forstår at det ikke var intensjonen, men beveger man seg inn på 'hva liker du ikke/synes du er stygg/kunne du aldri gått ned/ og alle slike begreper som direkte innbyr til 'legitimt' å lire av seg smågrums, så vil man få frem tildels unødvendig informasjon, som noen tar seg nær av. Det er mer subtilt enn å prikke folk i shoppetråden hva man synes om ting de har kjøpt, men det går i bunn og grunn ut på det samme.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 19:19   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper

Jeg skjønner hva du mener og tar det til etterretning. Det er jo greit å ha som en regel i bakhodet om at hvis man ikke kan si noe pent, så kan man la være.

Samtidig tok jeg kjerringskotråden som en slags lettbent videreføring av noe jeg har opplevd som godlynt erting av hverandre her inne. Bluen og jeg har veldig ulik skosmak, og vi har begge kalt hverandres sko for groteske ved anledning. Samtidig så har jeg veldig respekt for hennes stilsans, og syns hun er en velkledd dame.

Jeg tar meg ikke nær av at noen mener jeg er for gammel for stilen min, eller at skoene mine er groteske. Men jeg ser at jeg er rimelig komfortabel i stilsansen min, og det kan sikkert oppfattes anderledes av andre.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 19:20   #24
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper

Jeg tror kanskje ikke folk bør tenke at de/vi som deltar i sånne tråder mener så innmari mye eller sterkt heller. For min del går jeg inn i sånne tråder hvis jeg er på hvileløs surferunde og har lest alt jeg synes er interessant først Det skal VELDIG mye til før jeg tenker aktivt RL at noen er skikkelig kjerring eller har bomma TOTALT på det de har på seg. Som regel registrerer jeg bare hva de har på seg, og kommenterer kanskje hvis det er noe jeg synes er fint.

Men ellers er jeg enig i at både harry og kjerring er ukoselige begreper, og jeg synes ikke så mye av det som vises fram i den aktuelle tråden er noen av delene. Det som gjør noen av kommentarene ubehagelige for noen, er vel likevel mer karakteristikken av menneskene som bruker klærne og skoene enn selve beskrivelsen av skoa/klærne. DET synes jeg faktisk er helt undøvendig.

Men begrepsbruk har sikkert med dialekt og hva man legger i begrepene å gjøre. Jeg synes f.eks "tantete" er et mye mindre ladet ord, og et ord jeg godt kan bruke i en diskusjon om stil.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 19:25   #25
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper

Hvis man kan lese den tråden som humoristisk erting av hverandres stil så kan jeg i og for seg skjønne den i et litt annet lys. Jeg har ikke oppdaget den siden av det.

Det er vel kanskje to ting som folk er spesielt følsomme på, det ene er utseende og det andre er hva de kan/får til/intelligens eller hva man skal kalle det. Det er fullt mulig å starte en diskusjon om fag/bøker/kultur eller tilsvarende hvor man ordlegger seg på en måte som er nødt til å få enkeltindivider som ikke deltar i diskusjonen til å føle seg underlegne også. Jeg vet ikke hvor mye hensyn man skal ta sånn sett, det må være lov til å diskutere fritt, men samtidig kan det være greit å passe på ordvalgene sine litt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 19:28   #26
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.


Jeg tar meg ikke nær av at noen mener jeg er for gammel for stilen min, eller at skoene mine er groteske. Men jeg ser at jeg er rimelig komfortabel i stilsansen min, og det kan sikkert oppfattes anderledes av andre.


Det siste her anerkjenner jeg også, altså. Uten at jeg er så veldig stilig, er jeg veldig sikker på hva jeg liker og hva jeg kler. Dermed tar jeg meg ikke nær av slike tråder, eller samtaler. Jeg tenker vel mer at det er de andre som tar feil . Men jeg ser jo at andre kanskje føler dette helt annerledes.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015

Sist redigert av Vianne Rocher : 19-02-13 kl 19:37.
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 19:35   #27
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper

Ordvalg og fokus.

Jeg er usikker selv på hva jeg mener om akkurat den kjerringsko-tråden, men jeg er ikke sånn superfan av noe som helst som skal få folk til å sette negativt fokus på klær/sko/utseende-saker.

Om man diskuterer kule sko og noen påpeker at de syns noen sko er Harry, er det noe helt annet enn en tråd der folk oppfordres til å kritisere sko negativt.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 19:36   #28
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hvis man kan lese den tråden som humoristisk erting av hverandres stil så kan jeg i og for seg skjønne den i et litt annet lys. Jeg har ikke oppdaget den siden av det.

Jeg ser faktisk mest på det som humoristiske sleivspark til egen stil.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 19:49   #29
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg ser faktisk mest på det som humoristiske sleivspark til egen stil.

Det gjør jeg også. Flere av "kjerringskoene" er sko jeg selv har hatt, har, eller kan tenke meg å kjøpe, og jeg humrer i langt større grad enn jeg snurter over de ulike meningene om skotøy. Men det er meg, og jeg vet at ikke alle tenker som meg, så derfor er jeg langt fra så freidig i kommentaren som det jeg kan være til en person jeg med sikkerhet vet tåler freidige kommentarer, og som gjerne også tar igjen med samme mynt.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 19:56   #30
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper

Mulig jeg er full av selvtillit, men om noen snakker negativt om noe jeg liker så tenker jeg jo gjerne bare "Hah, de har ikke skjønt det i det hele tatt stakkars dem, det er jo kult!" Jeg har jo valgt de klærne, og kan i såfall droppe å bruke dem om jeg skulle ville det. Det er noe annet om noen skulle si at nesen min var stygg.

Men jeg tar til etterretning av ikke andre mener noe annet. Og jeg ville selvfølgelig ikke si noe negativt om andres ting uoppfordret. Som sagt i den andre tråden så skal det ekstreme ting til for at jeg reflekterer over andres klær, så fremt jeg ikke har lyst på dem selv

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 20:33   #31
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper

Jeg synes altså at det må være greit nok på et stort forum å kunne uttale seg generelt om ett konkret skomerke. Det er jo ikke enkeltbrukeres stil som latterliggjøres, men man diskuterer kles- og skomerkers grad av kjerring/kulhet/ komfort etc. Og ELN, som ble nevnt her, er det jo haugevis av brukere som liker. Er det virkelig ille at noen ikke liker det? At jeg synes de er litt kjerring? Bluen karakteriserer jo Acne pistol (i en annen tråd?) som kjerring, og jeg vet jo at hun tar feil.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 20:33   #32
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Mulig jeg er full av selvtillit, men om noen snakker negativt om noe jeg liker så tenker jeg jo gjerne bare "Hah, de har ikke skjønt det i det hele tatt stakkars dem, det er jo kult!" Jeg har jo valgt de klærne, og kan i såfall droppe å bruke dem om jeg skulle ville det. Det er noe annet om noen skulle si at nesen min var stygg.

Men jeg tar til etterretning av ikke andre mener noe annet. Og jeg ville selvfølgelig ikke si noe negativt om andres ting uoppfordret. Som sagt i den andre tråden så skal det ekstreme ting til for at jeg reflekterer over andres klær, så fremt jeg ikke har lyst på dem selv

Jepp, akkurat slik tenker jeg også.

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 20:35   #33
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper

Og om en bruker her inne sier at en type sko er kjerring, sitter hun med fasiten? Det er jo en mening i det store fp-land. Akkurat som min mening som er uenig.

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 20:37   #34
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Jeg synes altså at det må være greit nok på et stort forum å kunne uttale seg generelt om ett konkret skomerke. Det er jo ikke enkeltbrukeres stil som latterliggjøres, men man diskuterer kles- og skomerkers grad av kjerring/kulhet/ komfort etc. Og ELN, som ble nevnt her, er det jo haugevis av brukere som liker. Er det virkelig ille at noen ikke liker det? At jeg synes de er litt kjerring? Bluen karakteriserer jo Acne pistol (i en annen tråd?) som kjerring, og jeg vet jo at hun tar feil.

Acne kjerring? Hun tar feil.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 20:40   #35
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper

Jeg kjenner igrunnen at jeg er lei av å diskutere det aller meste på nett, lei av alle såre tær og alle slags issues. Så det tror jeg igrunnen jeg skal tenke litt over konsekvensene av.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 20:43   #36
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper

Jeg synes det er skikkelig gjesp med såre tær og folk som føler seg støtt av skosmak og kjoler og fandens oldemor.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 20:44   #37
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg kjenner igrunnen at jeg er lei av å diskutere det aller meste på nett, lei av alle såre tær og alle slags issues. Så det tror jeg igrunnen jeg skal tenke litt over konsekvensene av.

Gå ut og kjøp noen nye sko, så føler du deg bedre. Hilsen lykkelig med nye sko. På salg.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 20:44   #38
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Mulig jeg er full av selvtillit, men om noen snakker negativt om noe jeg liker så tenker jeg jo gjerne bare "Hah, de har ikke skjønt det i det hele tatt stakkars dem, det er jo kult!"

Jeg syns ikke det har så mye med om folk blir såret og usikker å gjøre. Jeg tenker at det har mer med holdninger og valg å gjøre.
Om ingen ble usikker av at andre valgte et negativt fokus på utseenderelaterte saker, så mener jeg fremdeles at det ikke er en bra ting å starte tråder som oppfordrer til dette.

Litt som om at jeg ikke er stor fan av baksnakking, selv om den det gjelder ikke vil finne ut av det og slike ting.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 20:44   #39
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det at dere ikke sier sånt i RL hjelper ikke så mye er jeg redd. Jeg er jo ikke så stilsikker at det gjør noe. Og jeg er vel strengt tatt ikke så opptatt av det heller, men jeg er såpass usikker på hvordan andre oppfatter meg og hvordan jeg ser ut at tanken på at folk tenker at jeg kler meg kjerringaktig gjør at jeg får mest lyst til å bure meg inne.

Det er nettopp det, at selv om man ikke hører slikt i rl, så blir man unektelig mer bevisst på at folk muligens tenker slik etter å ha lest en sånn tråd. For min egen del blir jeg stadig vekk oppmerksom på kategoriseringer og tanker folk har om stil jeg aldri hadde ant noe om eller brydd meg noe om hvis ikke jeg hadde lest om det her, og det er en god øvelse for tillit til egen smak å få til å ikke bry seg om det. Mange av oss tilbringer jo mye tid på FP, og hva folk her mener påvirker oss jo nødvendigvis - noe annet hadde jo vært underlig.

Noe av det fine med FP er jo at det på mange vis stilles høyere krav til omgangsformen enn det som er gjengs i forumverdenen, og å reflektere litt over form og ordbruk i ny og ne er jo i så måte en nyttig eksersis.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 20:48   #40
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper

Jeg er fan av å fjase om klær og sko, og det meste annet, men ikke en fan av baksnakking- det går faktisk an. Og så tenker jeg at de som ikke tåler fjas må finne seg en annen tråd å henge i, hageforumet, f.eks. Med mindre noen skriver at lilla tulipaner er schtøgt, og så har vi det gående igjen.

Og, nei, jeg finnes ikke stilsikker, men jeg er selvsikker. Flere burde prøve det.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no