Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Fastelavn

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-09, 23:53   #21
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fastelavn

Har ikke fått besøk av sanitetsdamene i år, så det blir ikke noe ris. Ikke har jeg sett det på butikken heller. Fastelavensboller er det ingen her i huset som syns er godt, så det skal vi heller ikke ha.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 08:27   #22
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fastelavn

Vi skal lage boller med vaniljekrem.

Feitetirsdag er vi vant med å ha rømmegrøt, mens i området her er det saltkjøtt som er vanlig. Jeg lager middag - jeg bestemmer.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 08:53   #23
iana
safariqueen
 
iana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 534
iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Sv: Fastelavn

Vi skal bake boller. Det er ingen her i huset som er spesielt glad i krem så det dropper vi.

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 09:58   #24
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fastelavn

Vi skal bake boller og fylle dem med vaniljekrem. Riset står klart i en vase ved siden av tv'en. Poden hadde ikke laget i barnehagen i år, men vi fikk da kjøpt i butikken i går.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 10:09   #25
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fastelavn

Jeg er kvalm i dag, så orker ikke boller med krem. :urk:
De laget ris i barnehagen på frdag, men da var ikke storebror der, så dropper det også.
Kanskje vi får boller hos svigers i dag. Jeg er dårlig husmor i dag.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 10:39   #26
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fastelavn

Vi har sterk tradisjon for at mannen baker boller på fastelavn, med krem og melisdryss på toppen. Det kommer alltid gjester denne dagen, og det er stor stas. Jeg er vant til at dagen heter bollesøndag, og det er vel helst det vi feirer her i huset, vi har ikke fastelavnsris.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 10:44   #27
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fastelavn

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Vi skal bake boller i morgen, med vaniljefyll og noen med rosiner. Krem i boller syns jeg er veldig kvalmende, så det lager jeg ikke. Gjærbakst med krem skjønner jeg rett og slett ikke.

Vi har ikke fastelavnsris lenger fordi minstemann er allergisk, før pleide storebrødrene å lage i skole og barnehage.

Sånn er det hos oss også. Krem i boller er vondt, fastelavensris er vi allergiske for.

Det blir ikke vaniljekrem heller her, men det kan tenkes vi putter litt krem i kakaoen.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 14:57   #28
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fastelavn

Boller er under baking. Vi spiste fastelavnsboller forrige helg, når vi var på fjellet, så det er ikke noe must.
Ris har vi ikke, det hadde blitt litt for mye nysing i hjemmet ...

Her blir det boller og krem, men kremen skal nok mest i kakaoen.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 15:02   #29
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fastelavn

Boller blir stekt nå og riset står utsprunget, kjøpt av sanitetsdamen som var her og solgte.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 15:06   #30
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fastelavn

Vi har ikke ris, men det dufter nystekte boller.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 15:56   #31
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fastelavn

Vi har heller ikke ris. Men nystekte boller og nylaget vaniljekrem. Nam. Gjett om jeg gleder meg.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 17:30   #32
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fastelavn

Vi har ikke bakt boller, og det var fordi jeg bakte en annen kake på fredag.
Men ellers ville jeg kanskje gjort det.

Fastelavnsris har jeg kjøpt fordi jeg gikk forbi en gruppe med sanitetskvinner som solgte, og det er nok en tradisjon jeg vil prøve å holde på om det blir kjøpt eller laget.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 17:32   #33
Travolta
Erfaren
 
Travolta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 811
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Sv: Fastelavn

Storesøster har laget ris i barnehagen, og boller lager vi sammen.

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 17:35   #34
Tussilago
Spoon2
 
Tussilago sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 750
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: Fastelavn

Bakte boller i går, trodde liksom de skulle vare til i dag siden jeg bakte ca 45 stk, men neida. Det er tomt. Hadde krem blandet med vaniljekrem i.
Fastelavensris (med utrolig stygge farger ) ble kjøpt av sanitetsdamene som kom på døra. Blir nok ikke lenge i hus nei.

__________________
Lillesøster-07, Mellomsøster-03 og Storebror-01
Tussilago er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 18:06   #35
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fastelavn

Turbo laget fastelavens ris i bhg på torsdagen

boller med krem liker jeg ikke så det står vi over

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no