Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-09, 00:16   #41
Lita
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Åh. For noen nydelig buketter.
Jeg har ikke giftet meg enda, men jeg er for ubesluttsom så jeg ville bare bedt de om å overraske meg. Tror jeg.

  Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 07:45   #42
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.489
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Egentlig er det vel brudgommen som skal bestemme og kjøpe brudebukett også, er det ikke?

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 18:24   #43
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Skal se om jeg finner bilde av min, men jeg tok bare med bilde av brudekjolen og sa at jeg gjerne ville ha en lang bukett. Snakket vel også om hva slags blomster jeg ville ha pluss hvilke farger. Jeg fikk se den dagen før bryllupet og måtte felle noen tårer når jeg så den første gang..



Og meg med buketten:


Beklager kvaliteten men det er inskannede bilder fra albumet vårt..

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003

Sist redigert av livit : 03-03-09 kl 18:29.
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 21:01   #44
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

WIX: det er en glemmesak. Denne saken tar jeg kontroll over selv!
Han har jo ikke sett kjolen eller noe. Det blir katastrofe.

Takk for at dere legger inn bilder!! Utrolig mye variasjon.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 08:22   #45
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

kjøpte meg en bukett på blomstertorget i Stockholm og modererte den litt på hotellrommet før vi dro til ambassaden (men så var vi jo bare oss to og vi da)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 09:13   #46
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Jeg sa jeg skulle ha en blå.
Og en som hang litt nedover.
På blomsterbutikken hadde de et album med masse bilder, så jeg bladde igjennom og fant noe som var litt i samme duren.

Her er den; blå hortensia og hvite orkideblomster.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg blomster.JPG (7,7 KB, 42 visninger)
__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 10:42   #47
Nuta
tittel -en, titler
 
Nuta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 481
Nuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populær
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Jeg ville ha peoner og roser og hadde en ide om form og farger så jeg og dekoratøren kom til enighet ved å se på bilder av buketter og forskjellige typer roser og peoner

__________________
"Mine barn på jorden teller tre og den fjerde er i himmelen et sted"
Nuta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 11:20   #48
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Her er min bukett. (Og meg og mann. )Mormor og mamma lagde buketten dagen før bryllupet, jeg fikk den herlige jobben med å fjerne tornene på alle rosene.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 11:44   #49
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Hm... det er jo ofte samme person som velger bukett og kjole, jeg synes det skal litt til før det ikke passer godt nok sammen. Hvis man ikke har bunad da. Men å bestemme buketten først og deretter resten av pynten er en lur ting.

Da vi giftet oss, var det helt åpenbart hvem som hadde kjøpt blomster til oss på samme blomsterbutikk som jeg hadde vært på. De kom med blomster som matchet buketten min. Mens de som hadde vært på den andre kom med rosa roser. (Jeg hadde orange og hvit i buketten min).

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 12:35   #50
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv
 
Barbarella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.561
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Jeg plukket ut en jeg likte i en bok, og ble enig med blomsterdekotatøren om å finne blomster og pynt som var i samme lyse lavendel-tone som kjolen min. :enkel:

__________________
2001 - 2005 - 2007 - 2016
Barbarella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 18:07   #51
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Her er min bukett så vidt.
Tar nok bort bildet i løpet av noen dager pga at venninnen min er med på det. Så ikke quote er dere snill

Slettet bildet jeg nå siden venninnen min er i det.
*poff*

__________________
Mjau maler videre...

Sist redigert av Mjau : 11-03-09 kl 13:27.
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 19:41   #52
Molo
lakenskrekk
 
Molo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 1.156
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Jeg tok bilder av kjolen, fortalte hvilke farger og type blomster jeg hadde sett for meg, han tegnet ned litt tanker som jeg godkjente, og voilà.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 19:55   #53
Lotta67
Mamma til to tette
 
Lotta67 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 30
Lotta67 er litt kul
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Blomster du liker? :-). Som du kanskje forstår utav avataren min, elsker jeg tulipaner. Jeg giftet meg med en bukett hvite tulipaner og så var det en rød i midten. Dette var hemmelig formiddagsbryllup hos byfogden da jeg ventet Herman i 2005. Giftet oss på mannens 40-årsdag :-). Til kirkelig bryllup med all stas hadde jeg nok valgt noe annet, men gjerne med tulipaner som én av blomstene.

Den fineste buketten jeg har sett, fant jeg på et annet forum jeg er medlem av. Og så Hilde Hummelvolls bukett da hun giftet seg med Petter Nome nylig, var i Se og Hør. Nydelig, stor tulipanbukett med hvite og rosa tulipaner og brudeslør eller noe sånt. Vet ikke om du så den. Det var jo "snøbryllup".

__________________
Herman født 20. mars 2006
Brage født 29. mars 2007
Lotta67 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 15:58   #54
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Her er min bukett. Jeg ville ha orkideer i håret, og en utradisjonell bukett. På de kriteriene lagde blomsterbutikk-dama denne til meg.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg blomst.jpg (190,9 KB, 32 visninger)
__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 18:26   #55
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Oppskrift på hvordan bestemme brudebukett:

* Se på nett, finne en man liker.
* Kjøpe.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 18:38   #56
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

rajraj... din var kjempefin!!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 19:08   #57
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan bestemmer man brudebukett, egentlig?

Utrolig mange fine brudebuketter her.
Nuta, din var kjempefin. Husker du hva slags roser som er brukt og pris?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no