Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Kan du komme med et genialt forslag til meg?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-09, 19:44   #1
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Kan du komme med et genialt forslag til meg?

Storebror blir fire år.

Plan:
Lørdag: Familebursdag, 10 voksne og 2 barn. Planen var koldtbord-lunsj kl. 13 med kaker etterhvert.
Søndag: Barnebursdag, 10 barn ( og ant. 8-9 voksne) og de er allerede invitert fra 13 til 15.

Utfordring: Storebror er invitert til en venn i karnevalsbursdag lørdag, fra 12 - 14. Han pleier å bli ganske tom etter sånne bursdager, men han gleder seg veldig så det er ikke noe alternativ å ikke dra. Vi håper han sovner en halvtime i bilen på vei hjem fra karnevalet på vei til sin egen familiebursdag.

Ny plan lørdag:

Bare kake og kaffe kl. 16? Litt stusselig kanskje, det er koselig at det er ordentlig fest!

Lett mat å servere kl. 16, med kake etterpå? Har du et forslag her, som ikke bare skaper stress men allikevel er litt festlig og godt? Pølser, lapskaus og pizza utgår siden den danske delen av familien hadde fått sjokk. Det blir servert en god vin som svigerfar har med i anledning dagen, for å si det sånn.

Med i betrakningen:
Huset er fullt fra fredag og langt ut i neste uke med familiebesøk fra Danmark. Har egentlig litt lyst å bruke denne men det er så hyggelig når vi sees så denne passer også .

Forslag mottas med takk!


Sist redigert av Minerva : 22-02-09 kl 20:04.
Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 19:47   #2
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du komme med et genialt forslag til meg?

Jeg hadde gjort alt etter planen, men bare utsatt til kl 16 jeg.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 19:47   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du komme med et genialt forslag til meg?

Jeg hadde tatt barnebursdag søndag formiddag og familieselskap klokka 16 samme dag.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 19:48   #4
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du komme med et genialt forslag til meg?

Eller hatt selskapet på søndag.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 19:58   #5
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du komme med et genialt forslag til meg?

Jeg ville innviet grillsesongen i snøsofaen på terrassen. Ikke akkurat lett mat, kanskje. Så kaker til dessert.

Håper det er masse snø igjen i begynnelsen av mars.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 20:06   #6
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du komme med et genialt forslag til meg?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg hadde tatt barnebursdag søndag formiddag og familieselskap klokka 16 samme dag.

Men hva hadde du servert klokka 16 da? Som ikke er styrete men allikevel litt godt?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 20:08   #7
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du komme med et genialt forslag til meg?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg ville innviet grillsesongen i snøsofaen på terrassen. Ikke akkurat lett mat, kanskje. Så kaker til dessert.

Håper det er masse snø igjen i begynnelsen av mars.

Det er jo bare to uker til, så det er jo ganske sannsynlig.

Grilling i snøsofaen høres jo absolutt eksotisk ut, særlig for den danske delen av familien. Svigermor får nok et stressanfall, men det er det verdt kanskje.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 20:54   #8
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du komme med et genialt forslag til meg?

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Men hva hadde du servert klokka 16 da? Som ikke er styrete men allikevel litt godt?

Lasagne, pastasalat eller noe annet som kan lages klar dagen før mens bursdagsbarnet er i bursdag.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 21:00   #9
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du komme med et genialt forslag til meg?

Dersom den store dagen er lørdag (altså dagen han har bursdag) synes jeg stor bursdagsfrokost er et alternativ for familien. Masse eggerøre, bacon, småpølser, tomatbønner, stekte tomater og godt brød. Vi var da 2 barn og 12 voksne til frokost.

I fjor hadde Mazungen bursdag i påsken og vi startet da med familien til frokost klokken 9 (eller var det 10). Skikkelig engelsk frokost, og stor suksess. Vi hadde da venner klokken 15-16 samme dag.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 21:02   #10
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan du komme med et genialt forslag til meg?

Er kake og kaffe virkelig ikke "nok" i familiebursdag? Jeg har aldri servert mer enn det; har aldri engang tenkt tanken at det er nødvendig med større bevertning. Jeg ville definitivt gått for kaffeselskap lørdag kl 16 hvis jeg vurderte at barnet ikke ville være for sliten.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 21:26   #11
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du komme med et genialt forslag til meg?

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Dersom den store dagen er lørdag (altså dagen han har bursdag) synes jeg stor bursdagsfrokost er et alternativ for familien. Masse eggerøre, bacon, småpølser, tomatbønner, stekte tomater og godt brød. Vi var da 2 barn og 12 voksne til frokost.

I fjor hadde Mazungen bursdag i påsken og vi startet da med familien til frokost klokken 9 (eller var det 10). Skikkelig engelsk frokost, og stor suksess. Vi hadde da venner klokken 15-16 samme dag.

God ide! Vi er jo allikevel oppe fra klokka 06. Spørs om min søster vil like idèen da.

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Er kake og kaffe virkelig ikke "nok" i familiebursdag? Jeg har aldri servert mer enn det; har aldri engang tenkt tanken at det er nødvendig med større bevertning. Jeg ville definitivt gått for kaffeselskap lørdag kl 16 hvis jeg vurderte at barnet ikke ville være for sliten.

Jeg er helt på linje med deg, men det er ikke mannen. Han er vant til å gjøre litt ekstra ut av en merkedag, og siden det er han som står på kjøkkenet her i familien er det greit for meg.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 21:29   #12
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du komme med et genialt forslag til meg?

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Men hva hadde du servert klokka 16 da? Som ikke er styrete men allikevel litt godt?

Kan du ikke bare ha det planlagte koldtbordet da?
Hadde gjort som planlagt, men utsatt til k.16 som flere nevner.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 21:31   #13
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du komme med et genialt forslag til meg?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Er kake og kaffe virkelig ikke "nok" i familiebursdag? Jeg har aldri servert mer enn det; har aldri engang tenkt tanken at det er nødvendig med større bevertning.

Jeg er i utgangspunktet enig, men hos oss så kommer min familie langveisfra så vi pleier som regel å fleske til med mat i tillegg - siden de bor hos oss så må vi jo uansett fôre dem.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 21:34   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du komme med et genialt forslag til meg?

Vi kjørte barnebursdag og familieselskap på samme dag da snuppa ble 4 for noen uker siden. Det gikk overraskende fint. 2 timer mellom selskapene slik at vi rakk å rydde det verste OG trekke pusten.

Vi hadde tenkt å servere lasagne i familieselskapet, men siden mannen lå på sykehus med ødelagt bein så ble det pizza fra peppes. Lasagne kan lages dagen i forveien, og blir nesten enda litt bedre da.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 21:36   #15
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du komme med et genialt forslag til meg?

Stompa: Ja det også, som Veronal nevner, det er jo familie langveisfra her også.

Mannens plan er oksefilet med fløtegratinerte poteter. Godt, men jeg blir litt stressa av alle forberedelsene.

Koldtbord klokka 16, med ferdiglagde frosne retter som bare tines fra morgenen av. Ja, det blir nok det eller lasagne som kan lages dagen i forveien til og med.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 21:46   #16
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan du komme med et genialt forslag til meg?

Ja, med langveisfarende gjester som bor hos dere blir det selvsagt noe annet. Det har aldri vært noen problemstilling her.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no