Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Den store hundetråden

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-17, 11:12   #181
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store hundetråden

Så spennende!

Kanskje lurt å vente på oppdretter nummer 1 og tispe nummer 2 om hun er veldig attraktiv?

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-03-17, 11:44   #182
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store hundetråden

Jeg planlegger valp nr. 2. Enten er hun født eller så blir hun påbegynt omtrent på denne tiden.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-17, 12:49   #183
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den store hundetråden

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Så spennende!

Kanskje lurt å vente på oppdretter nummer 1 og tispe nummer 2 om hun er veldig attraktiv?

Oppdretter nr 2 har fantastiske hunder, så vi har ingen betenkeligheter i forhold til valg av hund. Mere tidspunkt og valg av avstand til oppdretter. Får tispen til oppdretter 1 valper sent på våren, krasjet det med en liten utenlandstur. Og vi ønsker at ingen andre enn oss skal påvirke valpen de fire første ukene etter at vi har fått den.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-17, 12:51   #184
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store hundetråden

Da høres jo oppdretter 2 også aktuell ut. At det er et stykke å kjøre er jo dumt, men går det å ta fly for en/noen av dere for å se på valpene?

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-03-17, 12:56   #185
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den store hundetråden

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Da høres jo oppdretter 2 også aktuell ut. At det er et stykke å kjøre er jo dumt, men går det å ta fly for en/noen av dere for å se på valpene?

Det blir nok litt kostbart. I tillegg kjører ikke jeg bil. Vi får se, håper mest at det blir fra han vi kjenner. Så slipper vi å styre så fælt. Vi skal uansett opp til han nå når valpene på tispe 1 er kommet, så får vi kose og snuse litt på nøstene og snakke litt nærmere.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-17, 07:05   #186
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store hundetråden

Veldig spennende og kos, Guttemammis!
Unner dere så veldig en hund som er bare deres.

Ingen utstilling her på et par uker, neste er NKK Kristiansand om halvannen uke og da bare med to hunder. Stas!

Elmer/Helga trener konkurranselydighet i klubben vår hver mandag pluss kurs en torsdag i måneden med veldig god, innleid instruktør. Akkurat nå øver de inn "Target" og må trene litt hjemme. Hunden skal sendes frem til målet, sette labben på og bli der til fører kommer. Helga synes det er knallgøy! Ser om jeg får lagt inn video:

https://www.facebook.com/christel.cy...type=3&theater

Ser dere videoen? Den hysteriske bjeffingen i bakgrunnen er Laila som synes det er skikkelig urettferdig at hun må stå i hagen mens Helga får være utenfor.

Helga elsker å jobbe. "Hva skal vi gjøre nå, far?!"

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-17, 09:12   #187
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den store hundetråden

Det er så gøy med hunder som liker å jobbe!
Vi var på agilitytrening i går, og jeg fant ut at jeg ville ha litt variasjon. Så jeg tok frem en kjegle også. Vi trente på enkel fremsending i 2011 da jeg gikk instruktørutdanningen, og det var den øvelsen jeg strøk på. Så jeg ville se om vi kunne ta opp den øvelsen igjen. Rick er ingen lp-hund altså, her er det fart og fart som gjelder aller mest. Men jaggu husket han ikke at poenget var å løpe bort til kjegla! Så vi skal jobbe litt mer med det innimellom - bare for å variere litt av og til.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-17, 09:13   #188
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.814
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den store hundetråden

Så flink de er å trene! Blir spennende å se sluttresultatet.
Vi sliter også med ruta, ikke enkelt når hunden har jobbet mot deg i åtte år og så skal ut. Men jeg har ikke gitt opp enda. Vi bruker belønning/påvisning et godt stykke bak ruta.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-17, 09:17   #189
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den store hundetråden

Jeg valgte å ikke bruke rute. Vi kunne velge kjegle på fremsending - og siden jeg ikke hadde relevant rute å bruke så ble det altså kjegle. Jeg kunne valgt apport, men han vr litt for ung til det egentlig.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-17, 10:21   #190
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store hundetråden

Jeg skulle ønske jeg kunne ha hund.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-17, 19:47   #191
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den store hundetråden

Gøy å bruke hundene! Det skal vi også. Først og fremst lydighet og så får vi se hva vi liker. Vi har jo litt erfaring med søk, så noe innen det tror jeg kan passe bra. Ellers ønsker yngstesønnen å prøve agility el. Oppdretter nr 2 ville ha grundig info om oss, bosted, erfaring og hva vi skulle bruke hunden til, nå er vi godkjent . Mye mulig det blir valp likevel fra oppdretter 1, den som har termin til helgen! Hvis ikke, tror vi det blir fra han i Bergen som har termin om et par uker. Han tildeler ikke valpene før rett før uke 8, så han kan bli godt kjent med dem og velge riktig til rette kjøper.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-17, 20:16   #192
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store hundetråden

Nå er vår tass fem uker og vi er så utålmodige på å få han hjem! Vi snakker om han daglig og han er allerede et familiemedlem uten at han vet det selv.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-17, 20:30   #193
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store hundetråden

Vi har gått valpekurs og begynner nå på grunnkurs. Vi har trent mye på innkalling, på plass, sitt og bli. Han er flink.
Gå pent i bånd blir neste store ting. Tar gjerne imot gode tips, linker til video etc som demonstrerer gode metoder. Vi leser sjøl også, altså.

Søstera til Felix deltok nettopp på valpeutstilling og ble BIR/BOS, så vi soler oss litt i glansen.

Her er elsklingen.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_9567.JPG (1,18 MB, 31 visninger)
__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-17, 20:55   #194
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store hundetråden

Katinka, tren kontakt, dvs når han ser på dere sier dere kontakt og roser masse. Når han går på venstre side så kan dere fortsette med kontakt (det finnes nesten ikke noe penere enn en hund som ser opp på eieren ofte og søker kontakt).

Jeg bruker til daglig kommandoen "gå pent". For meg er det viktigere at han går med løst bånd uten å trekke på venstre side om meg enn at han går helt perfekt, men det blir nesten neste skritt for først må de gå perfekt "fot".

Bånd i høyre hånd og godteri i venstre, jeg bruker små små skinkebiter/pølsebiter/ostebiter (men har liten hund) som jeg porsjonerer ut lenger og lenger frem i hånden så at han kommer til, holder hånden ved kneet (eller der hundens hode er) så at ikke hunden hopper. Og så går vi (krumbøyd) fremover samtidig som jeg roser masse når han går pent og sier kommandoen jeg har valgt å bruke (fot). Så blir det mindre og mindre godbiter, rettere og rettere rygg i perioder og etter en del øving så er det godteri ganske sjelden. Jeg snur 360 grader om han er ukonsentrert og så begynner vi på nytt. Bare ros og kommandoen når han går som han skal og ikke noe Nei om han gjør feil.


Sist redigert av Pelen : 09-03-17 kl 06:33.
Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-03-17, 22:43   #195
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store hundetråden

Takk, Pelen!

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-17, 06:35   #196
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store hundetråden

Og at ros innebærer lys stemme med masse overdreven entusiasme (føles det som) vet der nå etter valpekurset. Litt som til en baby. Det gjelder også menn.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-03-17, 09:48   #197
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.814
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den store hundetråden

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Og at ros innebærer lys stemme med masse overdreven entusiasme (føles det som) vet der nå etter valpekurset. Litt som til en baby. Det gjelder også menn.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-17, 10:06   #198
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store hundetråden

[quote=Pelen;4545967]Og at ros innebærer lys stemme med masse overdreven entusiasme (føles det som) vet der nå etter valpekurset. Litt som til en baby. Det gjelder også menn.[/QUOTE]

Det var dagens!!!

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-17, 13:52   #199
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store hundetråden

Voffen vår er skikkelig kåt for tiden.
Det er en hannhund og det må være en eller flere tisper med løpetid for nå har han vært klin sprø en god stund.
Han som er så rolig piper og klynker mens vi går tur, han drar skikkelig i båndet og står ute og uler.
Han har stukket av 3 ganger på kort tid. Har tom. klart å hoppe over gjerdet og det har han aldri gjort før.

Dere som kan noe om dette, si at det gir seg da. Han er straks 6 år og så ille har han ikke vært før.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-17, 14:54   #200
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den store hundetråden

Det gir seg.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no