Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Orlando: Hotell vs leilighet

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-18, 19:10   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

Orlando: Hotell vs leilighet

Hva foretrekker dere?

Nærhet til parkene? Shuttlebuss? Hotell? Roen med egen leilighet? Eget basseng?


Vi hadde rekkehusleilighet i fjor, men synes det var litt lang kjøretur og mye kø til Universal. Mannen har ytret ønske om nærhet til Disney World denne gang (da det blir to dager der), og veldig gjerne shuttlebuss (selv om vi har bil). Mulig vi drar til Universal en dag, men Parkdag 3 er ikke fastsatt ennå. Jeg ønsker hus/rekkehus e.l. med eget basseng, men resten av gjengen har ytet ønske om hotell. Da blir det trangt rom (vi er fem i familien, så hotell blir trangt okke som) i en uke, og jeg svetter litt oppover av det kjenner jeg Men det er deilig med fasiliteter et hotell gir oss også.

Jeg har sjekket Disney-hotellene, men altså, det koster mer enn det smaker synes jeg. Tenker å holde oss rundt kr 10.000,- for en uke - gjerne rimeligere altså, men ikke noe særlig mer. I fjor leide vi i fem dager for kr 4.500,-, og det var jo knallbillig.

Jeg har egentlig booket Encantada CLC resort etter anbefaling fra flere her inne, men det er gjennom Booking.com så enkelt penkelt å endre.

Har også sett på Hyatt Place som et hotellalternativ.

Resten av ferien skal tilbringes i hus med eget basseng rett ved stranden på vestkysten, så sånn sett så får vi hus-/basseng-/avslapningferie der.

Hva foretrekker dere? Hit me with pros and cons, og kom gjerne med konkrete forslag.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-18, 19:53   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Orlando: Hotell vs leilighet

Nå har jeg ikke testet hotell, men jeg har bodd tre ganger i leilighet i Orlando. God plass, god comfort og ro. Vi hadde tre store soverom, alle med eget bad. Det er veldig fint. Vi har bodd på Bella Piazza.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-18, 20:18   #3
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Orlando: Hotell vs leilighet

Vi har leilighet på Bella Piazza, så vi bor selvfølgelig der og trives godt i det området, mange som leier ut der, men skal du dit i sommer bør du være kjapp. Jeg ser uansett hvor vi reiser så foretrekker vi leilighet med god plass fremfor et hotellrom.

Ang kø til Universal, på I4 står det alltid fra exit 63 til 74, så kjør av på exit 63 og ta Internasjonal Drive, den går parallelt med I4. Hwy 92 er det også mye kø på kveldene. Dra innom Perkins og hent kart, de har geniale småvei kart det er enkelt å navigere etter.

Trenger du mer konkret ang Bella send meg en PM så kan du få linker til leiligheter og personer som leier ut der. Vår er dessverre mer eller mindre opptatt fra skoleslutt til skolestart.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 06-04-18 kl 20:23.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-18, 20:30   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Orlando: Hotell vs leilighet

Synd den er opptatt, for Fløyels leilighet på Bella Piazza anbefales virkelig. Den var kjempefin!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-18, 20:50   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Orlando: Hotell vs leilighet

Om dere skal være en uke og ønsker å holde dere under 10.000 ville jeg helt klart valgt leilighet. 10.000 er ca 1500 pr natt, og det er ikke mye for et hotell i Orlando med shuttleservice. Og husk: om det er et hotell som ikke er tilknyttet parkene må shuttlebussen stå i samme kø som dere.

Jeg har bare vært i Orlando en gang, da bodde vi fire uker i et rekkehus i Paradise Palms, og det var vidunderlig. Jeg tror jeg hadde blitt litt noko om jeg skulle bo på et av resortene knyttet til parkene. Vi spiste på Polynesian Resort en kveld, og det var nesten for klamt bare for de to timene det tok.

Dere er fem, er dere ikke? Jeg tror dere vil få mye mer for pengene ved å leie en leilighet, og ikke minst: mye mer privatliv. Ikke bare fra andre, men dere i mellom også.

Jeg tittet så vidt på å bo et par netter på Contemporary Resort, men det koster jo nesten 7000 for to netter. Ikke aktuelt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-18, 21:04   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Orlando: Hotell vs leilighet

Jeg hadde helt klart gått for leilighet.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-18, 21:11   #7
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Orlando: Hotell vs leilighet

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Synd den er opptatt, for Fløyels leilighet på Bella Piazza anbefales virkelig. Den var kjempefin!

Tusen takk!

Den er ledig fra 8. august ser jeg.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-18, 21:41   #8
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Orlando: Hotell vs leilighet

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Tusen takk!

Den er ledig fra 8. august ser jeg.

Jeg håper virkelig vi får anledning til å leie den igjen!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-18, 22:59   #9
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Orlando: Hotell vs leilighet

Gode innspill!

Ja, har sjekket på Finn, bl.a din, Fløyel, men siden vi nettopp har booket tur, så vi er jo sent ute til i hvert fall de som nordmenn leier ut.

Vi hadde schvær leilighet i fjor og det var som sagt deilig, men virker som om resten av gjengen har lyst på store basseng, hotellfrokost og alle greiene som følger med det...

Jo, stemmer at vi er fem, Tallulah. Stemme at Disney hotellene ligger de jo langt over 1500,- pr natt (over det dobbelte), og ja, sjekket også Contemporary Resort - samme pris som du nevner. Så det utgår. Det går nok av penger i Orlando som det er Men hotell utover det, bl.a det jeg linker til over, får vi for ca. 8.500,- gjennom Hotels.com faktisk (13.000,- på Booking.com).

Godt poeng med shuttlebuss i samme kø som alle andre. Vi tok shuttlebuss fra et resort i Disneyland Paris. Funket greit der egentlig, men jeg kan levende forestille meg kaos hvor mange skal på og av og jeg har jo rullestol i tillegg. Jeg lener meg heller i mot å bo så nært som mulig, og kjøre tidlig til og sent tilbake. Det er jo ikke snakk om timesvis med kø heller, så sant man ikke bor langt unna da...

Skal vi ha leilighet/hus/rekkehus så vil jeg helst ha eget basseng tror jeg. Siden Minsten er bare 5 år...

Og supert med tips angående kjøringen, Fløyel Vi kjørte nok midt inni den "ordinære" køen

Hvilke områder vil du anse som nært til Disney World, Fløyel, med tanke på trafikk? Jeg regner med at vi skal i Magic Kingdom og Hollywood Studios (selv om det er parkene vi har vært i flere ganger i Paris...).

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-18, 23:21   #10
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Orlando: Hotell vs leilighet

Jeg har prøvd både hotell og hus og ville aldri valgt hotell igjen. Det er SÅ deilig å ha litt mer plass og kjøleskap til kald drikke og kunne spise noe lettvint hjemme i stedet for bare restauranter. Et lite (eller stort) basseng for avkjøling etter parkbesøk er også pluss.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-18, 23:41   #11
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Orlando: Hotell vs leilighet

Skal prøve å fatte meg i korthet...

Disney er i areal større enn Manhattan, så "nært" er et relativt begrep. Når du leser at boligen er 15 minutter fra Disney, er det en av portene som leder inn til området. På lik linje med "Orlando", et relativt ullent begrep.

Områdene rundt Disney er ulikt regulert (forskjellige Countys), de områdene man ser ligger sentralt til i forhold til Disney er veldig ofte ikke tilgjengelige for korttidsleie. Og det er i disse områdene hotell-maskinene ligger. Samme gjelder også rundt Universal.

Det finnes 100-vis av utleieenheter lengre sør-vest, altså langs I4, HWY92, HWY27.
Hvis du ser på kartet over området så ser du at disse 3 veiene danner en trekant, bor dere inne på denne radiusen så bor dere sentralt til det meste.
Mange bor også i Kissimmmee, her er det også mange utleieenheter. Men enkelte områder der begynner å bli litt "slitt", så vær kritisk når du ser på boliger
der, men bevares - det er mye flott der også.

Mange av husene og townhousene er 2 etg eller har nivåforskjeller med 1-2 trapper, noe som kan være upraktisk mtp rullestol.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 07-04-18 kl 00:03.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-18, 23:53   #12
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Orlando: Hotell vs leilighet

Vi har vært i Orlando 2 ganger. Ene gangen hadde vi hotell for en natt, andre gangen leide vi rekkehus på Paradise Palm. Om vi skal tilbake, så vil jeg ha hus. Hotell syns jeg var grusomt. Inneklemt, støyete og trangt.

Kan dere kombinere noe? Hotell i noen dager, hus/leilighet resten?

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-18, 00:11   #13
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Orlando: Hotell vs leilighet

Jeg går mot strømmen og anbefaler hotell. Jeg nekter å vaske opp på ferie. Neida. Joda.

Vi har riktignok aldri bodd noe annet enn på hotell, men vi er uansett minimalt på rommet når vi er på ferie. I Orlando bodde vi på et som hadde gratis shuttle, fungerte fint, men den gikk bare til Disney-parkene, ikke universal. Ikke var det så dyrt heller - men vi var i Orlando når dollaren var superlav, så kanskje det var derfor. Jeg skal prøve å finne link til der vi bodde.

Et hotell-tips er å sjekke British Airways, vi har funnet billigere hotell der enn på de søkemotorene flere ganger.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-18, 00:18   #14
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Orlando: Hotell vs leilighet

Her bodde vi:

http://www.lbvorlandoresort.com/

Vi kjøpte pakkereise, så aner ikke hvor mye hotellet kosta, men ser at hele greia inkl fly og bil kom på under 40000 for to voksne og to barn. Var billig i 2012 ass Vi var der i to uker.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-18, 00:27   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Orlando: Hotell vs leilighet

Jeg studerte fire år i Orlando og har bodd i USA i åtte år totalt, så litt avstander er jeg vant med. Men, det begynner jo å bli fryktelig lenge siden, så mine tips er av lite verdi. Jeg bodde i Orange County og hadde ca 40 minutter til Disney.

Skal nok etterhvert ta med mine to til Orlando, det blir da oss tre.

HI: Trenger dere hotellfrokost og store basseng hvis målet for Orlando er Universal Studios? Dere bruker vel hele dagen der?

I løpet av mine fire år i Orlando flyttet jeg mange ganger. Alle leilighetskompleksene jeg bodde i hadde helt OK størrelse på basseng. Vil tro de fleste utleie condos har fine, store basseng også.

Henger meg ellers på det Fløyel skriver. Orlandoområdet er stort.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 07-04-18 kl 00:33.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-18, 01:07   #16
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.108
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Orlando: Hotell vs leilighet

Vi har vært flere ganger i Orlando og bodd både på hotell, leilighet, rekkehus og hus. Vi har alltid hatt leiebil og ikke benyttet shuttlebuss.

Vi har bodd i leilighet i Bella Piazza. Stor leilighet med flere soverom, balkong så man kan sitte ute om kvelden, stort basseng, nært til butikk og noen få restauranter i gangavstand, men veldig usentralt for shopping og parker. Billig å leie da vi var der sist.

Vi har leid hus og rekkehus i Windsor Hills. Her har husene egne basseng, det er også stort felles basseng, tennisbaner og lekeplasser. Nærme shopping og flere restauranter. Om man kjører bakveien inn i Disney er det sjelden kø og veldig raskt. 15min kortere enn fra Bella Piazza.

Også bodd på Residence Inn nær International Drive og Sea Word med ekstra soverom (med kjøkken mene jeg å huske). Hotell er ganske rimelig i Orland, men dette hadde ikke balkong. Lengere til Disney enn fra Windsor Hills. Veldig nært outlet shopping og restauranter.

Vi foretrekker leilighet/hus siden vi da har kjøkken og bedre plass. Lager ikke mye mat, men greit å ha muligheten. Kjører gjerne innom en dinner for skikkelig amerikansk frokost en gang eller 2 i ferien.

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-18, 01:44   #17
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Orlando: Hotell vs leilighet

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Skal prøve å fatte meg i korthet...

Disney er i areal større enn Manhattan, så "nært" er et relativt begrep. Når du leser at boligen er 15 minutter fra Disney, er det en av portene som leder inn til området. På lik linje med "Orlando", et relativt ullent begrep.

Områdene rundt Disney er ulikt regulert (forskjellige Countys), de områdene man ser ligger sentralt til i forhold til Disney er veldig ofte ikke tilgjengelige for korttidsleie. Og det er i disse områdene hotell-maskinene ligger. Samme gjelder også rundt Universal.

Det finnes 100-vis av utleieenheter lengre sør-vest, altså langs I4, HWY92, HWY27.
Hvis du ser på kartet over området så ser du at disse 3 veiene danner en trekant, bor dere inne på denne radiusen så bor dere sentralt til det meste.
Mange bor også i Kissimmmee, her er det også mange utleieenheter. Men enkelte områder der begynner å bli litt "slitt", så vær kritisk når du ser på boliger
der, men bevares - det er mye flott der også.

Mange av husene og townhousene er 2 etg eller har nivåforskjeller med 1-2 trapper, noe som kan være upraktisk mtp rullestol.

Jepp, der sa du det. Selv om vi har vært der, så føler jeg også det er "ullent". Takk for tips om områder.

Vi bodde i Kissimmee i fjor, ja.

Jeg klarer meg heldigvis uten rullestolen annet enn ut på tur, så hus med nivåforskjeller går greit.

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Vi har vært i Orlando 2 ganger. Ene gangen hadde vi hotell for en natt, andre gangen leide vi rekkehus på Paradise Palm. Om vi skal tilbake, så vil jeg ha hus. Hotell syns jeg var grusomt. Inneklemt, støyete og trangt.

Kan dere kombinere noe? Hotell i noen dager, hus/leilighet resten?

Jeg vurderte faktisk det. Kanskje et par netter på et av Disney hotellene, men slo det faktisk fra meg. Flytte ut og inn av steder er jo litt pes.

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg går mot strømmen og anbefaler hotell. Jeg nekter å vaske opp på ferie. Neida. Joda.

Vi har riktignok aldri bodd noe annet enn på hotell, men vi er uansett minimalt på rommet når vi er på ferie. I Orlando bodde vi på et som hadde gratis shuttle, fungerte fint, men den gikk bare til Disney-parkene, ikke universal. Ikke var det så dyrt heller - men vi var i Orlando når dollaren var superlav, så kanskje det var derfor. Jeg skal prøve å finne link til der vi bodde.

Et hotell-tips er å sjekke British Airways, vi har funnet billigere hotell der enn på de søkemotorene flere ganger.

Jepp! Det frister jo å slippe innhandling og å lage frokost (ikke det at det er så avansert altså), inn og ut av oppvask etc. Vi skal fly med BA til, og fikk latterlig billige billetter. Så skal definitivt sjekke ut hotell via BA også. Takk for tips om hotellet dere bodde på - skal sjekke det ut

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

HI: Trenger dere hotellfrokost og store basseng hvis målet for Orlando er Universal Studios? Dere bruker vel hele dagen der?

Vi skal være der en uke, og være i park 3 av dagene. Ikke to påfølgende dager (det orker ingen av oss). Så selv om vi ikke kommer til å være på hotellet/huset noe særlig de dagene, så kommer vi til å a ha langt mer relaxing dager innimellom.


Opprinnelig lagt inn av Bean, her.

Vi har vært flere ganger i Orlando og bodd både på hotell, leilighet, rekkehus og hus. Vi har alltid hatt leiebil og ikke benyttet shuttlebuss.

Vi har bodd i leilighet i Bella Piazza. Stor leilighet med flere soverom, balkong så man kan sitte ute om kvelden, stort basseng, nært til butikk og noen få restauranter i gangavstand, men veldig usentralt for shopping og parker. Billig å leie da vi var der sist.

Vi har leid hus og rekkehus i Windsor Hills. Her har husene egne basseng, det er også stort felles basseng, tennisbaner og lekeplasser. Nærme shopping og flere restauranter. Om man kjører bakveien inn i Disney er det sjelden kø og veldig raskt. 15min kortere enn fra Bella Piazza.

Også bodd på Residence Inn nær International Drive og Sea Word med ekstra soverom (med kjøkken mene jeg å huske). Hotell er ganske rimelig i Orland, men dette hadde ikke balkong. Lengere til Disney enn fra Windsor Hills. Veldig nært outlet shopping og restauranter.

Vi foretrekker leilighet/hus siden vi da har kjøkken og bedre plass. Lager ikke mye mat, men greit å ha muligheten. Kjører gjerne innom en dinner for skikkelig amerikansk frokost en gang eller 2 i ferien.

Supre erfaringer! Jeg tror jeg har sett på Windsor Hills, og skal ta en ny titt på det You had me at "bakveien til Disney"

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-18, 01:46   #18
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Orlando: Hotell vs leilighet

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg har prøvd både hotell og hus og ville aldri valgt hotell igjen. Det er SÅ deilig å ha litt mer plass og kjøleskap til kald drikke og kunne spise noe lettvint hjemme i stedet for bare restauranter. Et lite (eller stort) basseng for avkjøling etter parkbesøk er også pluss.

Gode argumenter som føres opp under pro listen på leilighet/hus.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-18, 10:53   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Orlando: Hotell vs leilighet

Vi var i Orlando i høstferien og bodde på et av resorthotellene til Universal. Det var det minikjøkken på rommet, så vi kunne lage litt mat og ha kald drikke. Og så var det i gangavstand til Universalparkene (i hvert fall for nordmenn ).

Forrige gang bodde vi i leilighet, og det var godt å ha plass. Men vi brukte mye tid på transport og var jo strengt talt ikke så mye hjemme.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-18, 11:20   #20
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Orlando: Hotell vs leilighet

Som vanlig får jeg lyst til å dra til Orlando av slike tråder. Kjipt at vi alltid får vite ferie så sent på jobb, for det blir så dyrt å fly. Men vi får se om neste års ferie blir til USA. Litt usikker på om vi skal dit om sommeren når det er varmt eller om høsten ikke er bedre. Lyst på minst to uker der og da må ungene ut av skolen og det synes jeg ikke går med en på ungdomsskolen. Vi får se.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no