Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Lille*Mys tråd for spikking av skilt og plakater etc

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-06, 09:02   #1
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.457
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lille*Mys tråd for spikking av skilt og plakater etc

Jeg vil ha en tråd der vi skriver om, og flisespikker ihjel, skilt og oppslag vi ser der ute, som vi stusser på . Det kan være alt fra veiskilt til reklameplakater eller grafitti/skriblerier på doveggen (det siste har jeg sett få gjennomgå på NM).

Noe jeg kommer på i farta:

"Vennligst vis vesken uoppfordret" (kassa på butikken) -er ikke det en oppfordring?

"Prøvestrekning med blinkende speil" (langs E6 nord for Oppdal) -det er vel strengt tatt ikke speilene som blinker? (ok, et tvilstilfelle. Det er kanskje bare jeg som reagerer på denne)

"Knus kapitalen!" (grafitti et sted i Trondheim)

Kommer ikke på flere sånn i farta. Har dere noen gode?

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 09:22   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne har jeg postet på NM før, men den tåler en ny runde, synes jeg:

HIMLENE ER DITT EGET ANSVAR



Hmmm …

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 09:38   #3
Sladrehank
Klatrer
 
Sladrehank sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 30
Sladrehank har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vet ikke helt om denne passer her, men jeg passerte en mann i en klappstol ved veien engang. Han satt sammenkrøpt og siktet mot bilene som kom og hadde dessuten uniform på. Politiuniform altså. Jeg bremset automatisk. Det gjorde alle andre også. Riktig pent kjørte vi. Noen hundre meter lenger bort og rundt en sving sto det en stor plakat med teksten "Vart du skræmt no?"

__________________
"Squirrels for nuts contend, and, wrong or right,
For the world's empire kings ambitious fight.
What odds?--to us 'tis all the self-same thing,
A nut, a world, a squirrel, and a king."
C. Churchill


Sladrehank er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 09:46   #4
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard



Jeg så et skilt - riktignok håndskrevet - i Kragerø en gang: "Seitsing kl.13"

Lurte en god stund før jeg skjønte hva seitsing var.

LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 09:50   #5
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Og så var det butikken på Bjørkelangen som solgte ovner og sånt (nedlagt nå, visstnok).
På det store skiltet over døra stod det følgende: Ovn's Kroken

LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 09:52   #6
Sladrehank
Klatrer
 
Sladrehank sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 30
Sladrehank har et hav av muligheter foran seg
Standard

En bensinstasjon i området her annonserte "Gratis selvask" en periode. Det var tilogmed "på tråden" innlegg i avisa om det, hvor folk lurte på hva de egentlig drev med på bakrommet der.

__________________
"Squirrels for nuts contend, and, wrong or right,
For the world's empire kings ambitious fight.
What odds?--to us 'tis all the self-same thing,
A nut, a world, a squirrel, and a king."
C. Churchill


Sladrehank er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 09:55   #7
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.457
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sladrehank, her.

En bensinstasjon i området her annonserte "Gratis selvask" en periode. Det var tilogmed "på tråden" innlegg i avisa om det, hvor folk lurte på hva de egentlig drev med på bakrommet der.

Vasker seler vel! :Opplyser:

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 09:56   #8
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.457
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sladrehank, her.

Vet ikke helt om denne passer her, men jeg passerte en mann i en klappstol ved veien engang. Han satt sammenkrøpt og siktet mot bilene som kom og hadde dessuten uniform på. Politiuniform altså. Jeg bremset automatisk. Det gjorde alle andre også. Riktig pent kjørte vi. Noen hundre meter lenger bort og rundt en sving sto det en stor plakat med teksten "Vart du skræmt no?"

For en idé!

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 09:59   #9
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Vår lokale grønnsakssjappe annonserte en gang med at de hadde JORDPER til 15 kroner kurven.

Og her er en annen plakat fra samme sted:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Photo0058.jpg (80,5 KB, 79 visninger)
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 10:01   #10
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Minner meg litt om en historie fra i fjor:

Like ved skolen der jeg bor er det et industriområde med div. store, stygge reklameskilt. Sånne gule som du setter svarte bokstaver på alt etter hva du vil promotere (hvis dere skjønner hva jeg mener).

Plustelig en dag så jeg at det står "Mygg dreper" med store bokstaver, og jeg ble helt paff og tenkte "greit at de skal selge noe, men de trenger da ikke overdrive sånn. Tenk på alle skolebarna som ser dette og blir redde på grunn av denne misvisende propagandaen". Neste gang jeg kjørte forbi så jeg at det i litt mindre skrift under sto pris og leverandør ...

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 10:07   #11
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.457
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

Plustelig en dag så jeg at det står "Mygg dreper" med store bokstaver, og jeg ble helt paff og tenkte "greit at de skal selge noe, men de trenger da ikke overdrive sånn. Tenk på alle skolebarna som ser dette og blir redde på grunn av denne misvisende propagandaen". Neste gang jeg kjørte forbi så jeg at det i litt mindre skrift under sto pris og leverandør ...


Melon biter Bare så dere er klar over det.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 13:14   #12
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.457
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kantina på universitetet har stadig nye gullkorn, men "Chilli con carne, vegetar" er en klassiker
Og konditoriet i Olavskvartalet hadde "Ekspresso" på kaffemenyen sin en periode.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 13:17   #13
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Statoil hadde stand her i byen og hadde laget en plakat med oversikt over hvilke fordeler man fikk med Statoilkort.

Overskriften var "Ramme avtaler"

Jeg lo og lo, men ingen av venninnene mine syns det var morsomt.

Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 13:44   #14
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Overskriften var "Ramme avtaler"

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 16:22   #15
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Statoil hadde stand her i byen og hadde laget en plakat med oversikt over hvilke fordeler man fikk med Statoilkort.

Overskriften var "Ramme avtaler"

Jeg lo og lo, men ingen av venninnene mine syns det var morsomt.

Jeg lo.

Hva med:

"Det er ikke tillatt og ta med hund inn i butikken."

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 16:27   #16
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Denne er ganske morsom men jeg finner ikke noe bilde av det! (min bror tok bilde av det da han var der)
Altså.... Slike "fartsgrenseskilt".
De ser egentlig ganske like ut som de vi har i Norge, bortsett fra at det under grensetallet står "i mesta lagi".

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 21:30   #17
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Inspirert av denne tråden, så knipset jeg dette bildet på vei til jobben igår, i Storgata i Tromsø:

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 21:33   #18
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så husker jeg at jeg en gang i tiden kjørte forbi et trafikkskilt i Vesterålen et sted, på vei til ferga på Melbu.
Det var et fareskilt, "annen fare".
Og underskiltet hadde teksten: "gamlehjem".

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 21:36   #19
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal se om jeg finner igjen bildet mitt fra Tsjekkia og en fantastisk;
Second Hand
Restaurant


Vakkert...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 02:16   #20
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lille*Mys tråd for spikking av skilt og plakater etc

Åh, jeg ler og jeg ler!
Jeg registrerte meg faktisk bare for å få lov til å være med å spikke litt sammen med dere, for dette her var vanvittig morsomt.

Jeg må få komme med et fantastisk eksempel fra den lille østlandsbygda der jeg vokste opp, der en av butikkene faktisk solgte "Alminuns-stiger".

Jeg og min minst like språkpedantiske far lo så vi holdt på å trille ut av bilen...

Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no