Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En shorts er ikke en shorts

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-14, 09:38   #21
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En shorts er ikke en shorts

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Det som er litt...rart? skremmende? Er at jeg synes det har blitt mye større fokus på at "jamen det er jo stooor forskjell på en jente og en gutt" blant de småbarnsforeldrene jeg kjenner kontra bare siden vår eldste (12) var liten. Da mener jeg ikke at det er fokus på at alle er forskjellige, og det er greit, men at det blir veldig fokus på dette med kjønn, og at barna tidlig møter ulike krav og forventninger basert på dette.

Ja, det syns jeg også. I tillegg så har man en foreldregenerasjon som velger tradisjonelt for familien i større grad enn tidligere, det er status for kvinner (i noen miljøer) å være hjemmeværende, man har "I am not a feminist because ..."-memes flyvende rundt på nettet, samtidig som studentforeninger i USA syns det er strålende å henge opp bannere som sier "No means yes, yes means anal", eller rett og slett stå utenfor krisesentre å brøle det samme.

Dette ble litt sammensurium, men jeg kjenner bare feministen i meg er skikkelig rasende om dagen. Det begynte med Radioresepsjonens knulledokke-kommentar.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 09:40   #22
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.858
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En shorts er ikke en shorts

Dette er jo ikke noe nytt heller, dessverre. Jeg husker med gru både skjørt, shortser og magebare topper (i pastell) som jeg selv gikk rundt med i 13-årsalderen, dvs. for nærmere 30 år siden. Utvalget var sikkert bredere, da - omtrent parallelt var det jo topp mote med neonfarga bermudashorts.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 09:52   #23
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En shorts er ikke en shorts

Feministen i meg er også sint for tida. Jeg tenker ikke bare på påkledning, men på hele pakken. Sangbok for jenter, oppgavebok for jenter osv. Boksen for hva som er passende for jenter og gutter blir bare mindre og mindre, og det er jo ikke positivt for verken jenter eller gutter. Barnehagen til mellomste hadde et veldig bevisst forhold til likestilling, og da både på at de ikke skulle legge opp til "åååå, så søt" eller at jentene skulle brukes som "buffere" osv. De var ordentlig flinke.

Mellomsøster har allerede to ganger fått høre av andre barn på skolen (hun er førsteklassing) at hun ler som en gutt (hvordan er det?) og at hun er guttete når hun leker.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 10:49   #24
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.187
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: En shorts er ikke en shorts

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg tror ofte jenter lærer veldig tidlig at det å være fin på håret, ha fin kjole osv = positiv oppmerksomhet. Det blir helt sikkert bråk av at jeg skriver dette, men det er jo ikke utenkelig at det er en sammenheng mellom dette og det at de da de blir større selv føler at utseendet og det man har på seg er en stor og viktig faktor for å bli likt og sett. Ofte tror jeg gutta opplever langt mindre fokus på dette.

Det tror jeg det er noe i.
Jeg har jo to jenter på 2 år, og A er allerede veldig opptatt av hva hun har på seg mens P ikke bryr seg annet enn at hun ofte ikke vil ha på seg kjole. Litt av det for A sin del er at hun vil gjerne bestemme alt selv, for hun er sånn på andre ting og, men hun vil veldig ofte ha på seg typiske jenteklær altså..
Jeg prøver å variere litt, og de få gangene jeg kjøper klær(vi får veldig mye) kjøper jeg ofte nøytrale eller guttete ting. Svigers gir oss bare søte jenteklær. De fokuserer også mye på hvor pene og søte jentene er når de har på søte klær så det går jo den veien.
Får fortsette med å være en motvekt jeg.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 10:51   #25
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.187
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: En shorts er ikke en shorts

Opprinnelig lagt inn av Stellebord, her.

Feministen i meg er også sint for tida. Jeg tenker ikke bare på påkledning, men på hele pakken. Sangbok for jenter, oppgavebok for jenter osv. Boksen for hva som er passende for jenter og gutter blir bare mindre og mindre, og det er jo ikke positivt for verken jenter eller gutter. Barnehagen til mellomste hadde et veldig bevisst forhold til likestilling, og da både på at de ikke skulle legge opp til "åååå, så søt" eller at jentene skulle brukes som "buffere" osv. De var ordentlig flinke.

Mellomsøster har allerede to ganger fått høre av andre barn på skolen (hun er førsteklassing) at hun ler som en gutt (hvordan er det?) og at hun er guttete når hun leker.

Det ser jeg også mer og mer av. Kjøper bevisst ikke sånne ting.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 11:17   #26
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En shorts er ikke en shorts

Da den "Sangbok for gutter/jenter"-greia kom nå forrige uke, så var det noen som kommenterte at "er vi på 50-tallet, eller??", og da tenkte jeg at det tror jeg faktisk ikke de ville kommet på på 60-tallet en gang. Ja, det fantest Gyldendals Gode Gutte/Pikebøker, men jeg er temmelig sikker på at SANGER var kjønnsnøytralt, altså. Det samme var vel barne-tv da det kom, og det meste av bøker. Nå skilles jo ALT.

Brios gamle klassiske og kjønnsnøytrale leker, for eksempel.

Denne ser man nesten aldri i butikkene



, for den erstattet av denne og denne:



__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 11:28   #27
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En shorts er ikke en shorts

Nå er den svarte Brioen en av de originale fargene, så vidt jeg vet. Men ikke Hello Kitty.

Uansett, poenget ditt med at det faktisk ikke var slik på femtitallet en gang er godt. Jeg tror ikke den visuelle kjønnsdelingen har vært på et slikt stadie noen gang tidligere.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 11:30   #28
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.817
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En shorts er ikke en shorts

En ting er at man kjøper disse tingene fordi det er det som er tilgjengelig, eller at ungene rett og slett har falt pladask for en bestemt farge. Men en del voksne virker jo temmelig begeistret, og fordomsfullt tror jeg at det spesielt da gjelder en del mødre som handler til prinsessene sine.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 11:31   #29
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En shorts er ikke en shorts

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, det syns jeg også. I tillegg så har man en foreldregenerasjon som velger tradisjonelt for familien i større grad enn tidligere, det er status for kvinner (i noen miljøer) å være hjemmeværende, man har "I am not a feminist because ..."-memes flyvende rundt på nettet, samtidig som studentforeninger i USA syns det er strålende å henge opp bannere som sier "No means yes, yes means anal", eller rett og slett stå utenfor krisesentre å brøle det samme.

Dette ble litt sammensurium, men jeg kjenner bare feministen i meg er skikkelig rasende om dagen. Det begynte med Radioresepsjonens knulledokke-kommentar.

Dette er jo helt sykt. Men, en venninne av meg var på foredrag med en psykolog som jobbet med barn og unge (som jeg ikke vet navnet på) før helgen, og hun hadde sagt at man så en økning i anmeldelser av unge gutter (15-18 år) i overgrepssaker fordi guttene oppriktig tror at et nei ikke er et nei, men en del av "spillet" jenter spiller rundt egen seksualitet. Jeg aner ikke om hun har noen dekning for å komme med denne påstanden, men om det stemmer er det jo helt forferdelig. Det sier litt om hvilken kultur og påvirkning både gutter og jenter vokser opp under. Det er en objektivisering av jenter ut av en annen verden og både de og guttene blir altså presentert med dette gjennom media og generelle holdninger i samfunnet at det er en vedtatt sannhet at jenter egentlig aldri sier det de egentlig mener og at det bare er å ta seg til rette, fordi det er jo det de egentlig vil. Æsj. Jeg blir kvalm.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 11:32   #30
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.187
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: En shorts er ikke en shorts

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

En ting er at man kjøper disse tingene fordi det er det som er tilgjengelig, eller at ungene rett og slett har falt pladask for en bestemt farge. Men en del voksne virker jo temmelig begeistret, og fordomsfullt tror jeg at det spesielt da gjelder en del mødre som handler til prinsessene sine.

Ikke nødvendigvis. Tanten til jentene derimot ... Hun elsker alt som er søtt, rosa og glitter.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 11:38   #31
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En shorts er ikke en shorts

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Dette er jo helt sykt. Men, en venninne av meg var på foredrag med en psykolog som jobbet med barn og unge (som jeg ikke vet navnet på) før helgen, og hun hadde sagt at man så en økning i anmeldelser av unge gutter (15-18 år) i overgrepssaker fordi guttene oppriktig tror at et nei ikke er et nei, men en del av "spillet" jenter spiller rundt egen seksualitet. Jeg aner ikke om hun har noen dekning for å komme med denne påstanden, men om det stemmer er det jo helt forferdelig. Det sier litt om hvilken kultur og påvirkning både gutter og jenter vokser opp under. Det er en objektivisering av jenter ut av en annen verden og både de og guttene blir altså presentert med dette gjennom media og generelle holdninger i samfunnet at det er en vedtatt sannhet at jenter egentlig aldri sier det de egentlig mener og at det bare er å ta seg til rette, fordi det er jo det de egentlig vil. Æsj. Jeg blir kvalm.

Det er veldig skummelt. Vi må lære døtrene våre å si hva de vil og hva de ikke vil. Og vi må lære sønnene våre til å forsikre seg om hva jentene vil og ikke vil. Men det hjelper jo ikke når bøker som dette blir brukt i seksualundervisningen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 11:43   #32
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En shorts er ikke en shorts

Nei, ikke sant? Det der er jo bare med på å bekrefte det inntrykket iallefall guttene allerede sitter med .

Men det er som du sier superviktig at man snakker med barna sine om det. Vi som har gutter har jo også et kjempeansvar med å formidle dette til dem, all den tid det slett ikke er det som blir fremstilt i alle andre kanaler. Argh. Jeg blir bare sur av at det skal være sånn.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 12:12   #33
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En shorts er ikke en shorts

Det har alltid vært viktig å være klar på slikt i barneoppdragelsen, men det blir jo bare enda viktigere når samfunnet utvikler seg som det gjør. Å være klare på at både jenter og gutter mener det de sier: at det er fullt lov til å si ja, men at nei faktisk betyr nei.


Jeg har hatt en rosa prinsesse. Hun så i hvert fall sånn ut der hun sprang rundt med rosa tyllskjørt på utsiden av den svarte vinterdressen. Så fikk folk bare tenke hva de ville. Jeg visste med meg selv at påkledningen hadde hun valgt og oppdragelsen valgte jeg. Meningers mot har den jenta alltid hatt. Og når hun nå sier og viser at hun liker matte og naturfag aller best, så forsøker vi etter beste evne å glatte over besteforeldres kommentarer om at hun liker "guttefagene". Vi oppmuntrer henne bare til å fortsette å jobbe.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 12:36   #34
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En shorts er ikke en shorts

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er veldig skummelt. Vi må lære døtrene våre å si hva de vil og hva de ikke vil. Og vi må lære sønnene våre til å forsikre seg om hva jentene vil og ikke vil. Men det hjelper jo ikke når bøker som dette blir brukt i seksualundervisningen.

Jeg vil anbefale alle å lese hele innlegget i denne linken, det var utrolig godt skrevet og jeg er dypt imponert over den 17 år gamle jenta som skrev det.

Spesielt dette traff meg ekstra godt:

Sitat:

The most alarming thing I read in the booklet provided was that “A guy can’t not want to look” and that what a girl is wearing matters only “lest she become an “eye magnet” that cannot be avoided” (see attached photos of pages 27-28). There are two main problems with this –firstly, that guys are apparently incapable of controlling themselves or their hormones at all, and this is excusable because it’s in their natures, and second, that as a girl, when I dress, I should be thinking of what guys think rather than what I think.


FotF would have you believe that guys are slaves to their hormones and therefore girls should take their unwanted attention in their stride. When a “scantily-clad” girl walks past, for instance, a guy is sure to take notice because “no man with a pulse could have done otherwise” (page 26). It is precisely this kind of attitude that makes mothers warn their daughters not to wear short skirts and walk along the street alone at night, instead of warning their sons to be decent human beings and keep their eyes to themselves instead of appraising the female form like they own it. Certainly, we live in a male dominated world, and for this reason, guys do tend to get away with more. Yet that they do get away with more does not mean that they should. FotF, however, seems to believe that anything a guy does is excusable just because he is a guy. It is worrying that this is the message being imparted to students who are frequently told that they are they the future of the nation.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 12:38   #35
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En shorts er ikke en shorts

Reklamen som møtte meg i banneret over denne tråden: "Møt sexy Thai damer her!" Sånn apropos, liksom!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 12:43   #36
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En shorts er ikke en shorts

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Reklamen som møtte meg i banneret over denne tråden: "Møt sexy Thai damer her!" Sånn apropos, liksom!

Jeez. Er det mulig for FP å reservere seg mot den type reklame?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 12:44   #37
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En shorts er ikke en shorts

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeez. Er det mulig for FP å reservere seg mot den type reklame?

Det tror jeg faktisk det er, hvis jeg ikke husker helt feil. Jeg rapporterer det inn, så får vi se.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 12:57   #38
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.817
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En shorts er ikke en shorts

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Og når hun nå sier og viser at hun liker matte og naturfag aller best, så forsøker vi etter beste evne å glatte over besteforeldres kommentarer om at hun liker "guttefagene". Vi oppmuntrer henne bare til å fortsette å jobbe.

Bra hun ikke er typen til å la seg påvirke så lett av slike kommentarer!

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 13:29   #39
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.409
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En shorts er ikke en shorts

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Sånn er det her også. Hun er en meget bestemt ungen, men er bare lykkelig for alt hun får og synes det er kjempefine ting. Hun kan gjerne foretrekke en rosa jakke fremfor en brun, hvis hun først er med meg, men hadde hun ikke vært med og jeg hadde kjøpt den brune, hadde hun takket og takket og hoppet lykkelig rundt. Til og med poden på straks 9 år godtar alt jeg kjøper til han. Han kan gjerne komme med noen ønsker, men de er ofte ganske samsvarende med hva jeg synes er fint, så den biffen er jo grei - enn så lenge. Akkurat den problemstillingen er så ukjent for meg, men jeg vet jo at den kommer. Mest sannsynlig i alle fall.

Når det er sagt - alt av shortser til jenter er jo pinkort og man har sjelden mulighet til å velge noe annet, hvis man vil ha en short.

Ukjent problemstilling for meg også ang valg av klær selv om min eldste er like gammel som Tjorven sin. Det meste faller i smak så lenge det er behagelig å ha på.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 14:36   #40
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En shorts er ikke en shorts

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Reklamen som møtte meg i banneret over denne tråden: "Møt sexy Thai damer her!" Sånn apropos, liksom!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeez. Er det mulig for FP å reservere seg mot den type reklame?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Det tror jeg faktisk det er, hvis jeg ikke husker helt feil. Jeg rapporterer det inn, så får vi se.

Jepp, jepp!

Innrapporter den type reklame, og ta med mest mulig informasjon som URL som står ved/i reklamen, firmanavn osv.

Mer eller mindre moderatorisk hilsen Ru

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no