Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Å komme seg opp av sofaen"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-14, 20:27   #41
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.920
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Å komme seg opp av sofaen"

Jeg synes den artikkelen der var bra. Leser den ikke som om det er en uting å sitte i sofaen, men heller et bilde på at man bør bevege seg. Sofaen om kvelden for meg er et sted jeg lander etter en lang dag. Jeg må ha sofatid, men jeg tilbringer ikke en hel dag på sofaen. Det snakk om balanse som Uhrenholdt sier i artikkelen.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-14, 20:28   #42
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Å komme seg opp av sofaen"

Jeg sitter lite i sofaen og når jeg sitter der, så spiser jeg kveldsmat, strikker, skriver, planlegger noe, i kombinasjon med musikk eller TV. En time om kvelden, maks.

Å sette meg ned etter jobb, etter middag og i det hele tatt mens det er dagslys og ungene er våkne er helt uaktuelt. Jeg har masse å gjøre, mer eller mindre kjedelige husarbeidsting, men jeg har også masse morsomt å gjøre, hageting, baking og såtn som jeg bare gjør fordi jeg har lyst. Hvis det var opp til meg, så skulle jeg ønske man ikke trengte søvn i det hele tatt og at det var to av meg. Jeg har så masse ting jeg har lyst til å gjøre.

(Det er så DEILIG å være ute av den utmattende baby/toddlerfasen, og faktisk kjenne på overskuddet igjen. Føler meg som en femogtjueåring igjen!)

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-14, 20:56   #43
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Å komme seg opp av sofaen"

Mens jeg liker verken å gjøre ting eller "bruke kroppen". Jeg vil helst sitte og spise, lese, se tv/film, surfe, spille wordfeud, prate.

Jeg ser for øvrig heller ingenting galt med artikkelen. Den fikk meg bare til å tenke på det med å "sitte i sofaen".

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-14, 21:08   #44
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Å komme seg opp av sofaen"

Jeg har til og med min egen sofa på "kontoret mitt". Her ligger jeg rett som det er og leser ei bok eller spiller wordfeud. Om kvelden har jeg en liten time foran TV etter ungenes leggetid. Gidder ikke å ha dårlig samvittighet for det så lenge jeg trener regelmessig.

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-14, 23:06   #45
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Å komme seg opp av sofaen"

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

4-5 mil i uka? Da synes jeg ikke akkurat du trenger tenke på hverdagsaktivitet. Da er det vel ikke deg tipset er myntet på.

Nei, absolutt ikke fra myndighetene, vil jeg tro, men jeg skal love deg at jeg har fått mange snurte "du vet vel at det er hverdagsaktiviteten som gjelder, ikke all den flyingen, vet du."

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-14, 23:15   #46
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Å komme seg opp av sofaen"

Det går an å trene og sitte i sofaen på en og samme dag. :live to tell:

Jeg liker trene, jeg liker bake, jeg liker ha det ryddig og ordentlig (ergo må jeg rydde og vaske ), og jeg liker sitte i sofaen og lese eller bare henge med ungene med barne-TV/bok/spill/fjas og vås.

Jeg synes ikke vi skal komme dit at vi synes sosing og sløving er flaut/galt/forkastelig. Alt med måte.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 05:38   #47
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Å komme seg opp av sofaen"

Jeg får ikke til å slappe av hjemme, så jeg koser meg ikke med å sitte/ligge i sofaen.
Når andre slenger seg i sofaen på kvelden, går jeg og legger meg istedet. Det er ikke sjeldent jeg legger meg samtidig som Poden klokken 21. Eller så passer jeg på å ha noe å gjøre fram til jeg faktisk skal legge meg.

Opp av sofaen er nok myntet på de som har en inaktivt liv. Ikke folk som slapper av i sofaen etter endt dag, eller som innimellom har seriemaraton der i helgene. Fin oppfordring.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 08:09   #48
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Å komme seg opp av sofaen"

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Jeg elsker sofatid. Når jeg tenker på folk rundt meg, så tror jeg mannen min og jeg har relativt mye kvalitetstid i sofaen. Han er flink til å trene, jeg er aktiv på andre måter, og trener kun i perioder. Vi sitter i sofaen og ser på tv om kvelden, gjerne noe vi har tatt opp eller en spesifikk serie fra netflix. Sofatiden er timene fra barna er lagt, til vi legger oss selv. Jeg kan misunne folk ryddige og pene hus, men jeg ofrer ikke sofatiden for et plettfritt hjem.


Sånn er det her og. Sofatiden må jeg ha. Helst hver kveld. Og det er sjelden jeg gjør noe annet etter kl 21. Sånn må det bare være.
Når det er sagt kunne jeg sikkert brukt litt mer tid på å være aktiv, men da måtte det skjedd før på dagen iallefall.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 08:24   #49
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Å komme seg opp av sofaen"

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nei, absolutt ikke fra myndighetene, vil jeg tro, men jeg skal love deg at jeg har fått mange snurte "du vet vel at det er hverdagsaktiviteten som gjelder, ikke all den flyingen, vet du."

Ja, herrejemini, hva er det med denne messingen om hverdagsaktiviteten? Noen klarer virkelig ikke å ha to tanker i hodet samtidig. Jeg har vært på to oppfølgingsdager etter vektoperasjonen, og begge gangene messet og messet de om "en halvtime hver dag hvor man ble litt svett". Jeg sa at jeg nok ikke gjorde det, men at jeg trente på helsestudio eller jogget minst tre dager i uken, men nei! Det gjaldt ikke. Til og med da jeg sa jeg skulle løpe halvmaraton uka etter, dro de på det og sa at det var jo kjempeimponerende, men BLE jeg nå svett hver dag?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 08:48   #50
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Å komme seg opp av sofaen"

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Til og med da jeg sa jeg skulle løpe halvmaraton uka etter, dro de på det og sa at det var jo kjempeimponerende, men BLE jeg nå svett hver dag?

Hvis du skal på samtale igjen får du ta med deg brukt treningstøy og si "Lukt på disse!"

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 08:51   #51
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Å komme seg opp av sofaen"

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Ja det er protestantisk, svært haugiansk og svært norsk å ha et ideal om nyttig aktivitet.

Å slappe av har høyere status om man gjør det i regi av retreat, mindfulness, SPA, meditasjon eller i en eller annen sammenheng hvor man betaler dyrt for det.
Sofa, snacks og dårlig TV har ikke status selv om resultatet kan være like bra som trendy avslapningsformer.

På aktivitetsfronten er det også mer status og gir mer cred om man trener utendørs og pines litt. Tur i fjell, skog og mark og å mestre dårlig vær gir poeng.

Enig.

Og jeg synes noe av det samme gjelder det å stå opp tidlig. Det er liksom mer høyverdig å sprette opp i gryotta og "få noe ut av dagen" eller komme tidlig på jobb enn å ligge lenge i sengen om morgenen. Og bare inndeling A- og B- mennesker får det til å høres ut som om de som har en døgnrytme som gjør at de er mer våkne og kvelden er som en litt "defekt" vare.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 08:58   #52
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Å komme seg opp av sofaen"

Min forrige arbeidsplass hadde et obligatorisk kurs om "work-life balance" med lederen av B-samfundet. Hun har MYE bra å si om A- og B-mennesker. Det hjalp meg veldig, siden jeg som B-menneske alltid har følt meg som en slubbert.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 08:58   #53
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Å komme seg opp av sofaen"

Hun snakker til sånne som meg. Jeg sitter FOR mye i sofaen min. For tiden får jeg meg ikke til å trene hardt, men jeg burde definitivt legge inn litt mer mosjon.

Jeg har ingen planer om å slutte å ha sofatid, men kanskje bittelitt mindre av den?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 09:01   #54
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.117
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Å komme seg opp av sofaen"

Jeg sitter nok for mye i sofaen, etter kl 20/21 på kvelden. Samtidig så er det da jeg endelig kan tenke på MEG, og da orker jeg ikke enda et krav om måtteburdeskulle ut og feks. trene (i og med at jeg i liten grad liker å trene).

Jeg tror helt seriøst at en del folk hadde hatt et bedre liv om de var litt mer late som meg. Jeg føler lite på tidsklemme og er en ganske ustresset og rolig person. Og B-menneske, hehe.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 09:04   #55
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Å komme seg opp av sofaen"

Jeg er også lat. Eller mamma nekter på at jeg er det. "Late mennesker gjør ikke det de skal engang, DU gjør jo det. Men ikke noe MER heller. Så du er ikke lat, bare bedagelig anlagt", som hun sa til meg en gang. Jeg tror også at min "latskap" er sunn. Jeg har sjelden høye skuldre, jeg sover bra, osv. Sofaen gjør for meg hva en joggetur / pusling i hagen gjør for andre. Det gir ro i sjelen.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 09:05   #56
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Å komme seg opp av sofaen"

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

En (av mange) grunner til at jeg trener er at jeg kan sløve på sofaen aldeles uten dårlig samvittighet.

Jeg kjenner folk som er mer hopp-og-sprett av seg hele tiden, de gruer seg tilsynelatende ikke et sekund for å reise seg og hente et glass vann når de har satt seg ned. Jeg tilstreber hele tiden (ubevisst, vel og merke) minst mulig bevegelse gjennom hele dagen - kan jeg hente noe når jeg likevel er i vaskekjelleren? Er det en snarvei her? Hvor nært inngangen kan jeg parkere? - jeg MÅ jo trene for å ikke sløvne helt hen.

Men du beveger deg jo. Artikkelen er vel heller ment på de som verken beveger seg eller gidde hente det glasset med vann.

Jeg trener ikke, annet enn rask gåtur med hundene. Men jeg er en sånn du beskriver; spretter opp av sofaen uten problemer. Jeg har rett og slett ikke ro i rumpa og MÅ hente et glass vann når vi ser film selv om jeg ikke er tørst. De aller fleste jeg kjenner har et balansert forhold til sofa/aktivitet, men noen burde definivt komme seg opp av sofaen ja.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 09:16   #57
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Å komme seg opp av sofaen"

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ja, herrejemini, hva er det med denne messingen om hverdagsaktiviteten? Noen klarer virkelig ikke å ha to tanker i hodet samtidig. Jeg har vært på to oppfølgingsdager etter vektoperasjonen, og begge gangene messet og messet de om "en halvtime hver dag hvor man ble litt svett". Jeg sa at jeg nok ikke gjorde det, men at jeg trente på helsestudio eller jogget minst tre dager i uken, men nei! Det gjaldt ikke. Til og med da jeg sa jeg skulle løpe halvmaraton uka etter, dro de på det og sa at det var jo kjempeimponerende, men BLE jeg nå svett hver dag?

Hva er DET for noe? Må man bli svett hver dag? Pussig.

Jeg trener tre ganger i uka (minst), er i action enten på jobb (dog mye sitting..) eller med unger fra kl 7-20.30. Etter det trener jeg, eller så har jeg en time i sofaen med en bok eller Internett før jeg begynner å forberede morgendagen. Legger meg 22.30. Jeg har ikke tenkt å ofre den ene timen i sofaen jeg (kanskje) får i løpet av en dag.

(Det siste var egentlig ikke respons på artikkelen, for jeg tror ikke det er det hun mener, heller.)

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 10:03   #58
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Å komme seg opp av sofaen"

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg tror helt seriøst at en del folk hadde hatt et bedre liv om de var litt mer late som meg. Jeg føler lite på tidsklemme og er en ganske ustresset og rolig person. Og B-menneske, hehe.

Men det er jo ikke sikkert, for folk slapper av på ulikt vis. Jeg er litt sånn nær-ADHD og jeg slapper av ved å drive med fysisk arbeid og være i kroppslig aktivitet. Da roer hodet mitt seg ned og jeg har stressnivå under null. Jeg slapper av med hagearbeid, husarbeid, baking og snøskuffing. Å sitte i en sofa gjør meg stresset. Jeg føler lite på tidsklemme og er en ustresset person. Jeg er jo i fart, da, så det er ikke sikkert at jeg gir et rolig inntrykk. Men B-menneske, ja.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 10:05   #59
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.117
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Å komme seg opp av sofaen"

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Men det er jo ikke sikkert, for folk slapper av på ulikt vis. Jeg er litt sånn nær-ADHD og jeg slapper av ved å drive med fysisk arbeid og være i kroppslig aktivitet. Da roer hodet mitt seg ned og jeg har stressnivå under null. Jeg slapper av med hagearbeid, husarbeid, baking og snøskuffing. Å sitte i en sofa gjør meg stresset. Jeg føler lite på tidsklemme og er en ustresset person. Jeg er jo i fart, da, så det er ikke sikkert at jeg gir et rolig inntrykk. Men B-menneske, ja.

Jeg sier ikke alle, men en del. At folk slapper av på ulikt vis vet jeg godt, jeg er gift med en treningselsker som i går drev idrett ute i øsende regn etter en uke med plenty av overtid og stress.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 10:09   #60
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Å komme seg opp av sofaen"

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Men det er jo ikke sikkert, for folk slapper av på ulikt vis. Jeg er litt sånn nær-ADHD og jeg slapper av ved å drive med fysisk arbeid og være i kroppslig aktivitet.


Men du sier vel dette med et snev av stolthet? Sånn egentlig? Nettopp fordi vi er opplært til at lediggang er roten til alt vondt, og at det er best å være i vigør?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no