Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nå er det jul igjen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-15, 08:55   #1
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nå er det jul igjen

*synges*

Nå er det jul igjen, ja nå er det jul igjen, for Lorien får ikke sove!
Nå er det jul igjen, ja nå er det jul igjen, jeg tilter snart, det kan jeg love!
Har du gode tips, hyl ut, jeg lytter vips, for jeg er despo, fytti katta!
Nå har jeg prøvd med vin, og med melatonin - og er fortsatt våken halve natta!

Nå er det jul igjen, ja nå er det jul igjen, insomnia er kjipe greier!
Nå er det jul igjen, ja nå er det jul igjen, med døgnrytme på ville veier!
Jeg burde lagt meg før - det er mye rart man bør - men jeg tok en middagslur istedet.
Så nå har jeg lakenskrekk, fordi jeg tok en strekk mens ungene så barne-TV!

Nå er det jul igjen, ja nå er det jul igjen, og søvnproblemet er tilbake.
Kanskje jeg rett og slett skal stå opp og ta til vett, og vaske tak og bake kake?
Men i morgen er det tid for arbeid rundt halv ni, og det varer helt til klokka fire.
Og hvordan det skal gå, det lurer jeg ordentlig på...
-Men jeg fikk deg hvertfall til å flire!



Takk for oppmerksomheten. Nå drar jeg på jobb. Jeg har sovet tre timer.


Sist redigert av Lorien : 02-12-15 kl 09:40.
Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-15, 09:01   #2
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå er det jul igjen

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-15, 09:04   #3
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nå er det jul igjen

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-15, 09:07   #4
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå er det jul igjen

Jeg likte særlig vin-melatonin-rimet! Og så håper jeg det gir seg!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-15, 09:31   #5
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nå er det jul igjen

Du fikk meg til å flire.
Jeg håper jo dog at dette snart går over for det høres ikke noe greit ut.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-15, 09:47   #6
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå er det jul igjen

Så bra skrevet!

Jeg har for øvrig et tips til deg: Dagslyslampe. Jeg strevde veldig i mørketida tidligere med at jeg ikke fikk sove og selvfølgelig var trøtt som en strømpe på morgenen og halve dagen. Etter at jeg kjøpte dagslyslampe og bruker den hver morgen på jobben en halv til en time når jeg kommer våkner jeg ordentlig og blir derfor trøtt om kvelden og sovner mellom 23 og 24 i stedet for mellom 2 og 3 på natta.

Lampa kjøpte jeg for 10 år siden og den funker like fint ennå. Så det er sannsynligvis de beste 2000 kronene jeg har brukt noen gang.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-15, 10:10   #7
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nå er det jul igjen

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Så bra skrevet!

Jeg har for øvrig et tips til deg: Dagslyslampe. Jeg strevde veldig i mørketida tidligere med at jeg ikke fikk sove og selvfølgelig var trøtt som en strømpe på morgenen og halve dagen. Etter at jeg kjøpte dagslyslampe og bruker den hver morgen på jobben en halv til en time når jeg kommer våkner jeg ordentlig og blir derfor trøtt om kvelden og sovner mellom 23 og 24 i stedet for mellom 2 og 3 på natta.

Lampa kjøpte jeg for 10 år siden og den funker like fint ennå. Så det er sannsynligvis de beste 2000 kronene jeg har brukt noen gang.

Jeg har en sånn. Har hatt den i noen år. Den har foreløpig ikke virket.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-15, 10:12   #8
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå er det jul igjen

og

Ja, du fikk meg iallefall til å flire.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-15, 10:16   #9
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nå er det jul igjen

Aiai. Håper det går over!

Skulle gjerne sett at vi kunne fordelt dette litt bedre, jeg vil nemlig alltid sove 12-14 timer i døgnet på denne tiden av året. :trøtt:

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-15, 10:17   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå er det jul igjen


Elsket vin/melatonin-rimet!

Men stakkars deg, ikke greit å ha det sånn. Håper du får sovet bedre til natten.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-15, 10:26   #11
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.560
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå er det jul igjen

Har det samme problemet på høsten selv, men heldigvis går det over når kroppen bare er vant til mørketiden. Var noen døgn i november jeg sov 30 min....

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-15, 11:47   #12
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.461
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nå er det jul igjen

Auda, jeg innrømmer at jeg også måtte flire av det vin-og melatoninrimet, men det kan ikke være lett å ha det sånn. Håper du snart får den søvnen du så sårt trenger.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-15, 12:29   #13
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nå er det jul igjen

Høres aaaaltfor kjent ut. Artig riming!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-15, 13:03   #14
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nå er det jul igjen

Du fikk meg til å le skikkelig godt, takk!

Håper søvnen ordner seg, har ingen gode råd.

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-15, 14:13   #15
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nå er det jul igjen

Vin og melatonin. Jeg har prøvd det samme, sammen med store mengder stearin og multivitamin. Men sove får jeg ikke for tiden, selv om jeg ikke stresser noe særlig, og ellers har svært godt sovehjerte, så kanskje det "bare"er mørket?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-15, 22:24   #16
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nå er det jul igjen

Da kan jeg kanskje sende ettåringen til deg, siden han har det med å våkne omtrent når jeg skal legge meg og holde det gående til utpå morrakvisten? Jeg får sove bare det er stille, men det er det jo aldri... Tre timer høres dessverre sørgelig kjent ut.

Håper du snart får sove bedre! Om ikke annet, så hadde du rett - jeg flirte, jeg.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-15, 22:40   #17
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nå er det jul igjen

Fantastisk rim!
Og jeg kjenner veldig godt til det.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-15, 22:59   #18
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.813
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nå er det jul igjen

Denne fikk jeg lyst til å printe ut og laminere! Og: , søvnproblemer er utrolig slitsomt!

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-15, 10:20   #19
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nå er det jul igjen

Det er ingen trøst, men du er ikke alene. Jeg sliter ikke med å få sove, men med å klare å sove natta gjennom uten å våkne femti ganger. Det starter som regel i slutten av november og varer ut desember.
Og jeg har arvet det fra moren min, for hun er helt lik.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no