Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor mange private flyreiser (reiser t/r uten mellomlanding) planlegger du i 20
Ingen 37 23,72%
1 44 28,21%
2-3 43 27,56%
4-6 23 14,74%
7-10 6 3,85%
11 eller mer 2 1,28%
Økologisk biodynamisk kortreist brokkoli 1 0,64%
Deltakere: 156. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-17, 10:20   #1
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Å fly mindre er antakeligvis det viktigste bidraget fra privatpersoner som vil leve mer miljøvennlig. Samtidig flyr nordmenn mer og mer på ferie og i jobb, og det snakkes om ny utvidelse av Gardermoen. Jeg synes det er rart at ikke flere tar dette mer inn over seg og velger mer miljøvennlige reiser, særlig på ferie. At en del må fly i forbindelse med jobb har man kanskje mindre herredømme over, men også der har jeg inntrykk av at det er mange reiser som kunne vært unngått ved å bruke Skype o.l. eller ved å finne andre arbeidsformer.

Nå lurer jeg på hvordan ståa er på FP. Hvor mange private flyreiser kommer du til å foreta i 2017? Hvis det er planlagt reise med mellomlanding begge veier, kan du telle det som 2 reiser i pollen. Egentlig burde det skilles på korte og lange flyreiser, men da blir pollen veldig komplisert.
Utdyp gjerne i tråden om du har endret flyvaner, både privat og i jobb, de siste årene av miljøgrunner.

Fra artikkelen 9 tips til å fly sjeldnere:

Sitat:

Gjennomsnittsnordmannen bruker ca 10 tonn CO2e i året. FNs klimapanel har regnet ut at 1-2 tonn CO2e i året er maks utslipp per person - om vi ønsker et levelig klima. Hvor mye utgjør en lang flyreise? Oslo San Fransico via Amsterdam (tur-retur): 3.8 tonn CO2e. En flyreise (tur retur) til Bangkok via London: 4 tonn CO2e. Man kan altså bruke 1/3 av et helt årsbudsjett på én langdistanseflyvning, ifølge karbonkalkulatoren Myclimate.org.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 10:24   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Nei, jeg kommer nok til å fly mer i år. Men med "familie" på andre siden av dammen, så finnes det ikke så mange alternative måter å gjøre det på. Forhåpentligvis varer det bare et par år.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 10:26   #3
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.457
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Jeg har valgt å kutte ned på flyreiser for flere år siden. Velger alltid tog om det er mulig, selv om jeg unektelig synes det er mer stress å ta toget fra Oslo til Bergen med poden (og tidvis også dyrere! ), og vi drar ikke på ferier i utlandet i noen særlig grad. Eller, ikke egentlig i det hele tatt.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 10:38   #4
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Jeg har de siste årene ikke reist mye med fly i privat regi. Sist var for et år siden da jeg dro på Hozier-konsert. Ferie ellers foregår med bil og campingvogn for min del; har jeg kjøpt vogn får jeg pinadø bruke den også.

Bobbelur er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 10:42   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

I år planlegger jeg muligens én privat flyreise. Jeg har dette mer og mer i bakhodet når ferier skal velges, og ser at det er mer naturlig å se på andre fremkomstmidler enn fly. Vi har tenkt på roadtrip og togferie, og i å kommer de fleste familieferiene til å være på hytta, som vi både kan nå med bil, tog og båt.

Jeg planlegger én mulig flyreise med en venninne, om vi ikke velger et sted som ligger i togavstand i stedet.

Jeg flyr (dessverre) ganske mye i jobben, og det er i forbindelse med jobboppdrag som vi ikke kan bruke skype til. Skype brukes veldig mye det også, men noen ganger må man rett og slett være der.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 10:45   #6
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Vi flyr en gang i året. Til og fra sommerferie. Har ingen planer om å bytte ut den flyturen for da bruker vi fort 2 dager i stedet for 1.
De gangene vi gjør trøndere av oss, så kjører vi tog.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 10:51   #7
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 843
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Vi voksne kommer muligens til å reise på én tur i år der vi må fly, ellers bruker vi stort sett bilen, også på lengre turer til steder der vi kunne tatt fly.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 10:51   #8
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

I år blir det ingen flyreiser i sommerferien vår, men det krever at de vennene vi skal feriere sammen med må ta fly. Og i fjor var det omvendt. Vi bor i ulike land, og liker å feriere sammen. Ett år fikk vi det til uten at noen av oss tok fly. Det var da vi leide feriehus sammen i Danmark. Da kjørte vi bil og tok danskebåten, mens de kjørte bil fra Sveits, og satte bilen på nattog gjennom Tyskland. Men i fjor fløy altså vi til Sveits, og i år flyr de til Norge. Så rent klimamessig er vel vi også litt deltakende i deres flyreise.

Jeg har ikke konkrete planer om feriereise med fly andre ganger i året, men erfaringsmessig blir det en langweekend i en eller annen Europeisk storby sammen med studievenninnene mine, og kanskje en tur med mannen. Så jeg valgte 2-3, selv om det like gjerne kan bli 0 eller 1.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 10:55   #9
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Vi tok også valget for lenge siden og har mindre enn én flyreise i året i snitt de siste årene. Jeg liker veldig godt å reise til nye steder, og tog/bil koster langt mer enn fly på mange strekninger, men vi har klart å holde på det vi bestemte oss for. Å ta et aktivt valg om få flyreiser gjør det lettere å ikke la seg friste av superbillige billetter, eller finne alternativer til fly når man skal på tur.

Det koster selvfølgelig noe. Jeg skulle gjerne besøkt et søsken som bor på andre siden av jorden oftere, besøkt varmere klima, nye land og byer osv., men i forhold til hva andre står i, koster det egentlig lite å velge dette vekk. Vi reiser og opplever mye uten å fly.

Hvis alle hadde begrenset seg til en enkelt flyreise i året, hadde kanskje utbyggingen av Gardermoen blitt overflødig?

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 10:56   #10
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Jeg valgte 2-3, men så etterpå at tur-retur regnes som en flyreise. Vi har planlagt en reise med fly i år, det blir også mest sannsynlig den eneste private flyreisen. Jeg reiser noe med fly i jobb, dette er turer som ikke kan gjennomføres på andre måter (uten å bruke uforholdsmessig mye tid på reise).

Miljøet veier dessverre ikke kjempetungt når vi skal velge reisemål, men stort sett har vi 0-1 flyreiser i et normalår.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 10:58   #11
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Tja. Sommerferien er ikke planlagt enda, men det ligger an til flyreise, muligens med mellomlanding. I tillegg tar ungene fly til svigers i løpet av sommeren (de bor i utlandet, og ungene er der to uker hver sommer). Jeg skal også i et bryllup som det ser ut som jeg må fly til for å få det til å klaffe med jobb, ser det ut til. Det er også mulig at det blir en helgetur til Storbrittania i løpet av året. Jeg krysset av for fire, selvom jeg ikke er med på ungenes flytur til svigers, og selvom det muligens blir fem hvis vi skal mellomlande i sommer.

Så vi er ikke så flinke på å fly mindre.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 10:59   #12
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Jeg vil gjerne reise mer miljøvennlig, men det er ikke så mange gode alternativer til fly når man skal til England syns jeg. Har jo familie der så det blir nok til at vi reiser dit et par ganger tenker jeg.
Men jeg kan jo prøve å unngå flyreiser ellers da. Og i det daglige reiser jeg mest mulig med tog eller sykler.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 11:01   #13
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

I år skal 2 av 5 i i familien på én flyreise.

Ja, vi har blitt mer bevisst på transport de siste årene. Vi kjører alltid når vi skal besøke familien på andre siden av landet og vi ferierer mer i Norge enn vi gjorde før. Helgeturer med fly er det lenge siden vi var på.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 11:02   #14
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Vi bor i Nord-Norge og er rett og slett vant til å fly mye. Jeg ønsker å begrense det av flere årsaker, både miljøhensyn og personlige preferanser (liker ikke å fly), men må forhandle heftig med resten av familien for å få det til. Siden vi ikke har tog er alternativet til fly å kjøre bil, gjerne 2-3 dager hvis vi skal til Sør-Norge eller tilsvarende langt sør i Sverige.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 11:07   #15
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Det vil nok aldri være et alternativ for oss å bytte til transportmetoder som tar flere dager, for jeg kan ikke være på reise så lenge. Fly vil nok sånn sett være eneste gangbare fremkostmiddel ut av Skandinavia.

Til gjengjeld bruker jeg ingen transportmidler i det daglige, og har ikke gjort det på fem år.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 11:11   #16
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Skal en uke til Portugal, mamma fyller 60 og vil spandere på alle. Så skal jeg sikkert besøke søsteren min en gang eller to, hun venter barn i løpet av våren.

Resten av sommeren har vi tenkt å kjøre litt rundt for å finne fjell verdt å gå på, her på Vestlandet. Tar det på sparket, sikkert avhengig av vær og vind.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 11:11   #17
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det vil nok aldri være et alternativ for oss å bytte til transportmetoder som tar flere dager, for jeg kan ikke være på reise så lenge. Fly vil nok sånn sett være eneste gangbare fremkostmiddel ut av Skandinavia.

Det kan være veldig gode grunner for å velge fly, både pga. helse og for "livskvalitet". Jeg tenker at dere er i en situasjon der det å velge vekk fly har for store kostnader.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 11:13   #18
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Kanskje 1 flyreise i 2017. I 2016 fløy jeg ikke i det hele tatt. Det har ikke mye med miljøhensyn å gjøre.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 11:15   #19
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Det kan være veldig gode grunner for å velge fly, både pga. helse og for "livskvalitet". Jeg tenker at dere er i en situasjon der det å velge vekk fly har for store kostnader.

Ja, altså til gjengjeld har jo jeg tenkt å leve mye kortere enn dere andre, så jeg tar min flykvote ut på færre år.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 11:17   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Vi er skikkelig dårlige på dette.

Foreløpig skal jeg en langhelg til Budapest i mars, og så skal vi fly Norge - Kreta - Nederland - Norge i sommer. Og så er jeg ganske sikker på at jeg skal en tur til London i høst.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no