Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnebursdag - en inkluderingsarena eller en fest tilpasset bursdagsbarnet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-15, 16:54   #41
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnebursdag - en inkluderingsarena eller en fest tilpasset bursdagsbarnet?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Fargegruppe?

Jepps.

Det er et annet ord for kontaktlærergruppe. Dvs de 14-17 som deler kontaktlærer.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 17:25   #42
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.890
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnebursdag - en inkluderingsarena eller en fest tilpasset bursdagsbarnet?

Jeg synes også at man skal ha som utgangspunkt å invitere hele gruppa eller klassen på barneskolen. Da vil det også være greit om det er noen få, som av ulike årsaker, ikke gjør det.

Hvis det derimot forventes at man skal invitere hele trinnet, synes jeg det blir å tøye strikken altfor langt. Da ser jeg at det fort blir uoverkommelig og at det også blir vannvittig mange bursdager å gå i.

Jeg tror dessverre, at dersom alle bare inviterer en liten gruppe, vil det være slik at de fleste blir invitert i noen bursdager, mens det vil være noen som faller utenfor og aldri blir invitert. Det synes jeg vi skal ha i bakodet og gjøre vårt for å unngå.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 18:27   #43
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnebursdag - en inkluderingsarena eller en fest tilpasset bursdagsbarnet?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Hvis det er sånn, at hverdagslogistikken ikke går opp fordi barna i familien inviteres i FOR MANGE bursdagsfeiringer, tenker jeg umiddelbart at det er et luksusproblem . Og, dermed et "problem" som på ingen måte kan tas til inntekt for at man ikke skal invitere en naturlig gruppe i selskap...
Det ble skrevet i et innlegg lenger oppe, at man i hvertfall fikk sørge for at alle barna i klassen ble invitert i EN bursdag i løpet av et år. Litt stusselig det da, hvis det er sånn at resten av klassekameratene betydelig ofte er i selskap?

Jeg synes absolutt at alle som kan, burde invitere det som anses å være en naturlig gruppe i bursdag, De aller, aller fleste barn tåler det - og synes det er gøy. For de barna som ikke er robuste (?) nok til å takle mange rundt seg, går det selvsagt an å finne andre gode løsninger, det gjelder tross alt heldigvis ikke SÅ mange.

Å inkludere er enkelt på papiret, og ikke alltid like enkelt i praksis, rett og slett fordi det handler om å gå ut av komfortsonene og å ta valg man kanskje EGENTLIG ikke har lyst til. Da er det kjempeviktig at de av oss som leser det sosiale spillet, og som klarer å se forbi egne (og egne barns av og til) behov, gjør nettopp det og er med å bidra også utenfor husets fire vegger. Mitt barn har i hvert fall mer enn nok ballast til å kunne takle at jeg bestemmer at "alle skal med".

Enig med Billa. Vi inviterte til 12 årsdag før sommerferien og er, så vidt jeg vet, en av tre familier i klassen som valgte å invitere alle til 12-årsferiringen. Veldig mange sluttet, med lettelse, antar jeg, da ungen ble 10, for da er det jo "lov" å slutte å inkludere i Norge. Mitt barn er heldig, og blir invitert i en del bursdager også nå når det bare er pizza og film med to -tre venner som gjelder, evt. kino, og han var sånn "mjaaa " til min ide om å invitere alle. Jeg forklarte han hvorfor jeg synes det er viktig, faktisk enda viktigere nå når de nærmer seg ungdomsskolealder og mange begynner å melde seg ut av aktiviteter på ettermiddagstid og gjerne blir sittende alene på rommet mye av tiden, og han forsto det faktisk, og var enig i at alle skulle få komme. "Alle" i vårt tilfelle er 17 gutter. Jeg ser at det finnes noen ytterst få tilfeller der bursdagsbarnet er så sart, og enkelte klassekamerater så brysomme, at man velger å ikke invitere alle, men mitt inntrykk er at mange kan strekke seg lenger. Og så tror jeg ikke det er slik at foreldre som inviterer alle i bursdagene til barna sine gjør det for å veie opp for at de er ekskluderende drittsekker resten av året, det er i så fall nytt for meg.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 19:03   #44
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.398
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnebursdag - en inkluderingsarena eller en fest tilpasset bursdagsbarnet?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Spesielt når den såkalt naturlige gruppen blir veldig stor.

Nettopp.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 19:09   #45
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.398
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnebursdag - en inkluderingsarena eller en fest tilpasset bursdagsbarnet?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Jeg synes også at man skal ha som utgangspunkt å invitere hele gruppa eller klassen på barneskolen. Da vil det også være greit om det er noen få, som av ulike årsaker, ikke gjør det.

Hvis det derimot forventes at man skal invitere hele trinnet, synes jeg det blir å tøye strikken altfor langt. Da ser jeg at det fort blir uoverkommelig og at det også blir vannvittig mange bursdager å gå i.

Jeg tror dessverre, at dersom alle bare inviterer en liten gruppe, vil det være slik at de fleste blir invitert i noen bursdager, mens det vil være noen som faller utenfor og aldri blir invitert. Det synes jeg vi skal ha i bakodet og gjøre vårt for å unngå.

Her har som sagt de fleste jentene invitert hele trinnet (alle jentene) siden 3. klasse (de går nå i 5.) så bursdager er det stadig vekk, ofte flere på en helg. Alle får i alle fall mange invitasjoner i løpet av året, men det å gå i bursdag er ikke like stas lenger rett og slett når det er så mange bursdager.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 19:22   #46
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnebursdag - en inkluderingsarena eller en fest tilpasset bursdagsbarnet?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Hos oss vil naturlig gruppe kunne være 7, 12, 14, 24 eller 48 basert på kjønn, fargegruppe eller klasse. Det gir litt muligheter og det sørger for at det ikke er noen som alltid står utenfor.

Jeg tenker at inkludering er viktig. Man trenger ikke invitere 50, men jeg synes det er viktig å tenke at ikke noen elever alltid skal være utenfor.

Jeg synes også det er helt ok at bursdagsstyr gjerne går over etter de har fylt 10.

Vi har samme system , men hos oss er det definert at man må invitere alle jentene, alle guttene eller alle hvis man skal ha status som inkluderende og få leie lokale av skolen + dele ut invitasjoner på skolen. Det fører til at folk ikke synes det er så viktig å ha status som inkluderende, det blir rett og slett for slitsomt med så mange unger. (67 på trinnet).

Det er nok mange som synes det er greit at det er slutt når de er 10 år. Jeg vet ikke helt om jeg synes det er helt ok, for 11-åringer er også sårbare for å ikke få være med. Jeg skulle ønske det var et opplegg som fortsatt sikret at alle fikk være med av og til. Uten noe system vil det alltid være noen som faller utenfor, det er ikke mulig å ha oversikt nok til at man skjønner hvem man burde ha inkludert.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 19:28   #47
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.398
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnebursdag - en inkluderingsarena eller en fest tilpasset bursdagsbarnet?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det er nok mange som synes det er greit at det er slutt når de er 10 år. Jeg vet ikke helt om jeg synes det er helt ok, for 11-åringer er også sårbare for å ikke få være med. Jeg skulle ønske det var et opplegg som fortsatt sikret at alle fikk være med av og til. Uten noe system vil det alltid være noen som faller utenfor, det er ikke mulig å ha oversikt nok til at man skjønner hvem man burde ha inkludert.

Her er det ikke slutt når de blir 10.

Min blir snart 11, har lyst på bare noen få hjemme til pizza og film, men jeg synes ikke vi kan gjøre det. Så vi ender vel opp med å invitere alle jentene i klassen og noen til, i underkant av 20.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 21:14   #48
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.868
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnebursdag - en inkluderingsarena eller en fest tilpasset bursdagsbarnet?

Jeg er enig med rine og katta. Det er jo ikke slik at det automatisk føles greit å ikke være inkludert bare fordi man har oppnådd en viss alder.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 21:32   #49
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnebursdag - en inkluderingsarena eller en fest tilpasset bursdagsbarnet?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Vi har samme system , men hos oss er det definert at man må invitere alle jentene, alle guttene eller alle hvis man skal ha status som inkluderende og få leie lokale av skolen + dele ut invitasjoner på skolen. Det fører til at folk ikke synes det er så viktig å ha status som inkluderende, det blir rett og slett for slitsomt med så mange unger. (67 på trinnet).

Det er nok mange som synes det er greit at det er slutt når de er 10 år. Jeg vet ikke helt om jeg synes det er helt ok, for 11-åringer er også sårbare for å ikke få være med. Jeg skulle ønske det var et opplegg som fortsatt sikret at alle fikk være med av og til. Uten noe system vil det alltid være noen som faller utenfor, det er ikke mulig å ha oversikt nok til at man skjønner hvem man burde ha inkludert.

Det er ikke ok å ekskludere 11 åringer, men det er godt at det ikke på samme måte forventes å arrangere barnebursdag da.

Det er noen som fremdeles har selskap etter 10 år, men færre og mange har kun familiebursdag eller inviterer veldig få.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 21:32   #50
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnebursdag - en inkluderingsarena eller en fest tilpasset bursdagsbarnet?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg er enig med rine og katta. Det er jo ikke slik at det automatisk føles greit å ikke være inkludert bare fordi man har oppnådd en viss alder.

Selvsagt ikke. Det er ikke ok om man er førti heller.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 21:40   #51
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnebursdag - en inkluderingsarena eller en fest tilpasset bursdagsbarnet?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Det er ikke ok å ekskludere 11 åringer, men det er godt at det ikke på samme måte forventes å arrangere barnebursdag da.

Det er noen som fremdeles har selskap etter 10 år, men færre og mange har kun familiebursdag eller inviterer veldig få.

Ja, jeg tror ikke det er så mange måter å gjøre det der greit på. Man kan ikke forvente at man inviterer rubb og rake til man er voksen. Og på et tidspunkt synes de at det blir rart å bli invitert til de man ikke er mye sammen med også. Jeg skulle bare ønske det var en måte å sørge for at alle hadde noen.

Det som er problemet med vårt opplegg er at det er de færreste som inviterer på sjablong også for de små. Fordi det er alt for mange unger. Og da detter noen utenfor fra start.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 23:20   #52
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnebursdag - en inkluderingsarena eller en fest tilpasset bursdagsbarnet?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg er ikke sikker på om foreldre med mange barn og dårlig råd vil beskrive det som et luksusproblem, Billa.

Jo, det er det faktisk. Om man blir bedt i mange "alle-må-med-bursdager" så er det faktisk ikke sånn at man må gå i alle.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 23:24   #53
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.398
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnebursdag - en inkluderingsarena eller en fest tilpasset bursdagsbarnet?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jo, det er det faktisk. Om man blir bedt i mange "alle-må-med-bursdager" så er det faktisk ikke sånn at man må gå i alle.

Er det OK å ikke gå i alle? Kan ikke da noen tenke at man prioriterer bursdagene til vennene sine og ikke bryr seg om de andre?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 23:27   #54
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.117
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnebursdag - en inkluderingsarena eller en fest tilpasset bursdagsbarnet?

Men da må vel den naturlige inndelingen være veldig stor!? Her er det vel 11 gutter i klassen og da blir det ikke særlig mer enn 11 bursdager, pluss noen ekstra felles (gutter&jenter) bursdager. De er overkommerlig for oss i alle fall.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 23:33   #55
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnebursdag - en inkluderingsarena eller en fest tilpasset bursdagsbarnet?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Men da må vel den naturlige inndelingen være veldig stor!? Her er det vel 11 gutter i klassen og da blir det ikke særlig mer enn 11 bursdager, pluss noen ekstra felles (gutter&jenter) bursdager. De er overkommerlig for oss i alle fall.

Hos oss er minste mulighet 27 gutter eller 40 jenter.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 23:36   #56
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.398
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnebursdag - en inkluderingsarena eller en fest tilpasset bursdagsbarnet?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hos oss er minste mulighet 27 gutter eller 40 jenter.

Det er mange!

Et år var vi 26-27 stk fordi jeg ville være snill og inkludere alle og inviterte alle jentene på trinnet. Det ble kaotisk, ikke særlig hyggelig og bursdagsbarnet likte det ikke. Det gjør vi ikke igjen, men vi tar nok alle i klassen neste gang fordi jeg føler vi er nødt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 23:40   #57
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.117
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnebursdag - en inkluderingsarena eller en fest tilpasset bursdagsbarnet?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hos oss er minste mulighet 27 gutter eller 40 jenter.

Det er jo virkelig mange!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-15, 23:49   #58
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Barnebursdag - en inkluderingsarena eller en fest tilpasset bursdagsbarnet?

Men er dette med inkluderende bursdager egentlig så nytt? Jeg er født på slutten av 70- tallet og inviterte alle jentene i klassen helt fram til syvende. Etter det hadde jeg diskobursdag i et kjellerlokale i byens psykiatriske sykehus, og jeg inviterte hele klassen. Det var aldri noe tema å ikke invitere alle, og jeg ble også invitert i alle jentebursdager. Hadde ikke foreldrene våre de samme diskusjonene og holdningene uten at vi fikk det med oss?

Mine to søstre hadde også alltid hele jentegruppa eller hele klassen i sine bursdager.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 00:08   #59
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnebursdag - en inkluderingsarena eller en fest tilpasset bursdagsbarnet?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hos oss er minste mulighet 27 gutter eller 40 jenter.

Dette høres jo direkte idiotisk ut. Ingen kan da forvente at man skal ha selskap for 40 unger? Jeg syns 27 framstår som mer enn jeg kan takle, men 40? Det blir bare for dumt, og det hadde definitivt vært noe jeg hadde gitt ganske så klar beskjed til skolen om. Dette kan de da ikke fortsette med!

Vi inkluderer som best vi kan, men likevel er det slik at vår 3. klassing ikke har blitt bedt i mer enn kanskje 10 bursdager hittil. Jeg syns ikke det er mye, og hadde gjerne sett at hun fikk flere invitasjoner.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 00:34   #60
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnebursdag - en inkluderingsarena eller en fest tilpasset bursdagsbarnet?

Trinnet? Skal se det hadde blitt bråstopp om noen krevde dét av meg, gitt. Det får holde med klassen, som er knøttliten, 20 stykker, og et par utenfra. Trinnet hadde gitt meg panikkangst, magesår og sammenbrudd.

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no