Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Anne B. Ragde - kommer det snart en ny bok?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-06, 23:22   #1
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anne B. Ragde - kommer det snart en ny bok?

Jeg har, som så mange andre, forelsket meg i Anne B. Ragdes bøker "Berlinerpoplene" og "Eremittkrepsene". Sistnevnte sluttet jo litt....åpent (!), og her i Liven heimen venter vi i spenning på neste bok.

Er det noen kloke hoder som vet om det er en på gang??? Evt når den utkommer?

Gleder meg forøvrig til TV-serien!

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 23:48   #2
teia
Pirkete
 
teia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 103
teia er litt kulteia er litt kul
Standard

Sv: Anne B. Ragde - kommer det snart en ny bok?

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Jeg har, som så mange andre, forelsket meg i Anne B. Ragdes bøker "Berlinerpoplene" og "Eremittkrepsene". Sistnevnte sluttet jo litt....åpent (!), og her i Liven heimen venter vi i spenning på neste bok.

Er det noen kloke hoder som vet om det er en på gang??? Evt når den utkommer?

Gleder meg forøvrig til TV-serien!

Jeg er redd for at hun ikke har planlagt en tredje bok... Hun har ihvertfall sagt at hun ikke har tenkt å skrive en trilogi. La oss håpe hun ikke orker det umenneskelige presset om å la oss vite hvordan det går med alle de fantastiske personene.

teia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 23:53   #3
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anne B. Ragde - kommer det snart en ny bok?

Opprinnelig lagt inn av teia, her.

Jeg er redd for at hun ikke har planlagt en tredje bok... Hun har ihvertfall sagt at hun ikke har tenkt å skrive en trilogi. La oss håpe hun ikke orker det umenneskelige presset om å la oss vite hvordan det går med alle de fantastiske personene.


Jammen - vi må jo få vite hvordan det går!

Kanskje hun vurderer 4 bøker, da? Siden hun ikke har tenkt å skrive en triologi? *håper-og-ber*

Nå ble jeg skikkelig sur!

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 23:57   #4
teia
Pirkete
 
teia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 103
teia er litt kulteia er litt kul
Standard

Sv: Anne B. Ragde - kommer det snart en ny bok?

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.


Jammen - vi må jo få vite hvordan det går!

Kanskje hun vurderer 4 bøker, da? Siden hun ikke har tenkt å skrive en triologi? *håper-og-ber*

Nå ble jeg skikkelig sur!

Ja, det ble jeg også... Altså, hun sa rett ut at det ikke skulle komme flere bøker om den gjengen (radiointervju). Men vi kan jo håpe at hun bare gjør seg kostbar.

teia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 00:00   #5
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anne B. Ragde - kommer det snart en ny bok?

Opprinnelig lagt inn av teia, her.

Ja, det ble jeg også... Altså, hun sa rett ut at det ikke skulle komme flere bøker om den gjengen (radiointervju). Men vi kan jo håpe at hun bare gjør seg kostbar.

La oss håpe det!

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 18:03   #6
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anne B. Ragde - kommer det snart en ny bok?

Hun kan da ikke gi seg nå! Vi må jo få vite hvordan det går med de ulike karakterene.



Mine favoritter ble Erlend og Krumme, de var så sjarmende.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 18:18   #7
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anne B. Ragde - kommer det snart en ny bok?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Mine favoritter ble Erlend og Krumme, de var så sjarmende.

De er mine favoritter også.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 20:07   #8
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anne B. Ragde - kommer det snart en ny bok?

Og mine.
I TV-serien skal Jon Øigarden spille Erlend - tror det blir bra.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 20:10   #9
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anne B. Ragde - kommer det snart en ny bok?

Anne B. Ragde liker å tulle og lure så jeg tror hun skriver på bok nr 3 i serien.

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 20:40   #10
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anne B. Ragde - kommer det snart en ny bok?

Gleder meg også til serien!

Likte utrolig godt bøkene
Men vi "skjønte" jo litt hvor hun ville med slutten og? Planene ble jo lagt.. men det er type bøker jeg kunne bare ha lest og lest og lest...

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 20:46   #11
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anne B. Ragde - kommer det snart en ny bok?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Men vi "skjønte" jo litt hvor hun ville med slutten og? Planene ble jo lagt.. men det er type bøker jeg kunne bare ha lest og lest og lest...

Joda - men vi vet ikke hvilke piller han tok. Eller hvor mange. Man dør nødvendigvis av 10 paralgin forte...
Og jeg vil lese mere!

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 20:50   #12
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anne B. Ragde - kommer det snart en ny bok?

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Joda - men vi vet ikke hvilke piller han tok. Eller hvor mange. Man dør nødvendigvis av 10 paralgin forte...
Og jeg vil lese mere!

Jeg og ! Jeg og!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 09:25   #13
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anne B. Ragde - kommer det snart en ny bok?

Min mor, lesehesten, skrev mail til Anne B. Ragde etter at hun hadde lest ut bok 2 - og spurte om det var tilfellet at den skulle ende sånn! - Hun fikk som svar at det ikke kom flere bøker. Jeg lurer også på om Anne er ei lita lura altså.

Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 10:47   #14
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anne B. Ragde - kommer det snart en ny bok?

Jeg mener jeg har spurt på bokhandleren og at han som jobbet der sa det kom en ny bok i 2007? Men det er fullt mulig at han ikke hadde peiling altså. Han var hvertfall veldig pen å se på.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 14:38   #15
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anne B. Ragde - kommer det snart en ny bok?

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

Men det er fullt mulig at han ikke hadde peiling altså. Han var hvertfall veldig pen å se på.


__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 11:34   #16
Turte
Latsabb
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.132
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Sv: Anne B. Ragde - kommer det snart en ny bok?

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Og mine.
I TV-serien skal Jon Øigarden spille Erlend - tror det blir bra.

Ups! I hodet mitt er Erlend mye eldre.
Mest spent på Krumme jeg da.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 11:42   #17
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anne B. Ragde - kommer det snart en ny bok?

Opprinnelig lagt inn av Æirill, her.

Ups! I hodet mitt er Erlend mye eldre.
Mest spent på Krumme jeg da.


Han var ikke helt sånn som "min" Erlend så ut heller...

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 14:34   #18
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.388
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anne B. Ragde - kommer det snart en ny bok?

Oi, det var en fin og kjekk Erlend. Husk han er bare et par år eldre enn Torunn.

Jeg fikk videresendt en epost i sommer av en felles "Neshovd"-fan. Går ut fra at det er et klipp Anne B Ragde har sendt til flere enn mi venninne.

Sitat:

Hei , her kommer mailen vi fikk av Anne B Ragde.

--------------------------

Hei på deg - dette er en generell mail jeg sender ganske mange ganger
pr dag nå! :-))

Jeg registrer jo med voldsom glede hvor godt Neshov-bøkene er
mottatt, og at personene lever like strekt i deg som i meg da jeg
skrev dem. Derfor skjønner jeg at det oppleves skuffende at jeg ikke
bebuder en bok nr 3. Jeg er ikke igang med å skrive den, og har
heller ingen planer om å skrive den.

Tor er kjernepersonen i begge bøkene, og når han dør, er det slutt.
Noen lurer på om han overlever. Men man overlever ikke 96 paralgin
forte. Når teksten slutter så brått som den gjør, er det fordi jeg
ikke ville utbrodere hvor stygt det ser ut. Griser er rovdyr. Siri er
også et rovdyr.

Mot slutten av Eremittkrepsene ligger det tydelige føringer og hint
til videre handling, slik at menneskene kan leve videre i ditt sinn.
Avløseren har entret banen, han trenger en gård, storebroren hans
driver slektsgården. Torunn liker ham, så dikt bare videre her! Og
Erlend og Krumme skal ha barn - dikt videre!

Det ligger ingen hel roman i enden av Eremittkrepsene. Det går bra
med dem nå. Som forfatter trenger jeg konfliktstoff å veve med, og
konfliktene er nå løst, gjennom Tors på mange måter "praktiske"
dødsfall. Nå er det opp til Torunn, og hun har bein i nesa. Når det i
tillegg kommer dansk kapital inn, vil det også hjelpe henne!

At man har lyst til å lese mer etter at en bok er slutt, betyr
dessverre ikke det samme som at det FINS en ny bok der. Mange sier
heller at det er tegnet på en GOD bok. Hvis jeg vred hjernen,
tilførte NYTT konfliktsstoff og skrev videre, er jeg redd det ville
blitt en såperoman...

Så nå er menneskene DINE. La dem endelig leve videre, og leve godt!!

annebe:-))


------------------

Jeg vil tilføye at dersom denne historien skrives ut til flere bøker, kommer det til å ta fullstendig av. Det er greit å spinne videre på det i fantasien, tror jeg kommer til å bli skuffa over såpedynastiet fra Byneset.

Dessuten er jeg utvanna bynesing selv, sjø.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 17:00   #19
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anne B. Ragde - kommer det snart en ny bok?

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Oi, det var en fin og kjekk Erlend. Husk han er bare et par år eldre enn Torunn.

Jeg fikk videresendt en epost i sommer av en felles "Neshovd"-fan. Går ut fra at det er et klipp Anne B Ragde har sendt til flere enn mi venninne.



Jeg vil tilføye at dersom denne historien skrives ut til flere bøker, kommer det til å ta fullstendig av. Det er greit å spinne videre på det i fantasien, tror jeg kommer til å bli skuffa over såpedynastiet fra Byneset.

Dessuten er jeg utvanna bynesing selv, sjø.

Takk for at du limte det inn her. Jeg var litt sur etter å ha lest ferdig Eremittkrepsen, men nå føles det litt bedre etter den eposten .

Godt poeng med såpedynastiet!

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 20:32   #20
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anne B. Ragde - kommer det snart en ny bok?

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

Takk for at du limte det inn her. Jeg var litt sur etter å ha lest ferdig Eremittkrepsen, men nå føles det litt bedre etter den eposten .

Godt poeng med såpedynastiet!

Signerer Kaz - jeg hadde godt av å lese denne mailen.
Og 96 Paralgin Forte....

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no